SOZ: "Hofer zavajal, da je njihovo sadje najcenejše"

Slovenija

12.02.2025

Na SOZ-u (Slovenskem oglaševalskem razsodišču) so razsodili, da je Hofer kršil oglaševalski kodeks, ko se je reklamiral s sloganom: “Sadje in zelenjava najceneje v Sloveniji.” Pritožbo je zoper Hofer vložil Spar Slovenija.

Podjetje Hofer trgovina je s sloganom »Sadje in zelenjava najceneje v Sloveniji« kršilo oglaševalski kodeks, je ugotovilo Slovensko oglaševalsko razsodišče, ki deluje pod okriljem Slovenske oglaševalske zbornice. Kršitelja so pozvali k prenehanju oglaševanja na katerega se je s pritožilo podjetje Spar Slovenija.

Poleg načela poštenosti je po mnenju oglaševalskega razsodišča Hofer kršil še dva člena kodeksa, ki opredeljujeta resničnost in primerjalno oglaševanje.Zoper obravnavano oglaševanje je tržni inšpektorat sprožil inšpekcijski postopek, ki še ni zaključen. V pritožbi na oglaševalsko razsodišče so v Sparu izpostavili, da letaki Hoferja z različnimi veljavnostmi vsebujejo način oglaševanja, ki je zavajajoč za potrošnika.

»Hofer med drugim na naslovni strani letaka oglašuje »Sadje in zelenjava najceneje v Sloveniji«, drobni tisk, ki bi to trditev razlagal, pa je samo: »več na www.hofer.si«. Po obisku spletne strani se na to temo najde povezava do druge strani na njegovi spletni strani, kjer vsebinsko niso nič kaj bolj točno pojasnjeni pogoji oglaševanja oziroma metodologija, ki bi takšno trditev upravičevali. 

V Hoferju so prepričani, da se odločitve oglaševalskega razsodišča ne more šteti kot ustrezno. »V poslovniku oglaševalskega razsodišča je namreč zapisana dolžnost izločitve pristranskih razsodnikov, s čimer se zagotavlja pošten postopek udeležencem. Zato smo v tem postopku, in sicer v odgovoru na pritožbo, predlagali izločitev dveh razsodnikov, konkretno članice, ki je pri pritožniku, ki je v tej zadevi vložil pritožbo, zaposlena na vodilnem položaju, ter razsodnika, ki je glede na javno dostopne podatke s pritožnikom v poslovnih odnosih. Oglaševalsko razsodišče se v razsodbi, ne glede na naš izrecen predlog, do tega ni niti opredelilo, kar nam vzbuja dvom, da je bil zagotovljen pošten postopek,« so svojo pritožbo na odločitev utemeljili v Hoferju in dodali, da vir pod trditvijo oglasa napotuje na konkretno spletno stran, ki vključuje pojasnila v zvezi o oglaševalsko trditvijo, kar je po njihovem mnenju ustrezen način seznanitve potrošnika z vsemi potrebnimi informacijami. Trditev, da sta sadje in zelenjava v njihovih prodajalnah najcenejša, so v Hoferju utemeljili, da izhaja iz rezultatov rednih tedenskih popisov, v katerih so podatki ažurni, resnični in preverljivi. »Po naravi stvari trditev, ki je resnična, ne more biti nepoštena in zavajajoča,« so zapisali v Hoferju.

Dnevniku so na vprašanje, ali menijo, da sta sadje in zelenjava najcenejša v njihovih trgovinah, iz Hoferja odgovorili, da vsak dan zagotavljajo sveže in kakovostno sadje in zelenjavo po najnižjih rednih cenah v Sloveniji in da vsak teden popisujejo redne cene primerljivega sadja in zelenjave pri večjih trgovcih (Mercator, Spar, Tuš, Lidl in Eurospin) in glede na te v najkrajšem možnem času prilagodijoo njihove redne cene. Ker se cene sadja in zelenjave hitro spreminjajo, se lahko zgodi, da so redne cene v trgovinah še nižje kot v aktualnem Hoferjevem letaku, so odgovorili. 

Sekretariat SOZ je ob prejemu pritožbe v instrukcijskem roku 1 delovnega dne o pritožbi dolžan obvestiti naročnika (oglaševalca), agencijo, ki je oglas (akcijo) zasnovalia in medij (v primeru, ko je način objave vzrok za vložitev pritožbe), v katerem je bil oglas objavljen ter jih pozvati, da v roku podajo pisni odgovor na pritožbo in priložijo morebitne potrebne dokaze. Breme dokazovanja je vedno na strani naročnika (oglaševalca).

Vir: Dnevnik & SOZ

Foto: Hofer