Zanimivosti in izvlečki iz webinarja - 47 % uporabnikov bo povečalo vrednost košarice za 15 € zaradi brezplačne dostave,
|
Poročilo zajema veliko pomembnih podatkov, kot so: elementi, ki vplivajo na nakup, motivatorji za nakup pri določenih generacijah, naprave nakupa, nakupni proces itd. in primerja leto raziskovanja s prejšnjim, da se jasno vidi, kam se obrača trend. Poročilo ima v lasti podjetje Ceneje, vendar vsako leto to tudi nadgradi z brezplačnim webinarjem, kjer s prisotnimi delijo samo poročilo, kot tudi razlago rezultatov.
Podatke sta predstavila David Čreslovnik, glavni direktor Ceneje.si in Matjaž Robinšak, vodja razvoja pri Valiconu. V nadaljevanju pa si lahko preberete ključne izsledke iz webinarja: Spletni kupci v 2024 in pričakovanja v 2025.
LASTNOSTI SPLETNIH KUPCEV V LETU 2024
Z letošnjo raziskavo pri Valiconu trdno verjamejo, da se moderni potrošniki delijo v tri značilne skupine. Največjo skupino, približno polovico vseh potrošnikov, predstavljajo tisti, ki skrbno premislijo svoje nakupe in se obenem trudijo racionalizirajo izdatke, kot so obiski restavracij ali nakupi za dom. Dobra petina (22 %) potrošnikov je izrazito cenovno občutljivejših in pri vsakem nakupu natančno pretehtajo svoje možnosti. Na drugi strani pa je tretjina (33 %) t.i. brezskrbnih potrošnikov, ki iščejo premium izdelke in storitve - brez zadržkov, poroča Matjaž Robinšak.
O rasti premišljenosti spletnih kupcev govori tudi David Čreslovnik in dodaja, da 57 % potrošnikov raziskuje izdelke pred nakupom. Informacij je preveč in kupci so željni preprostejših rešitev. Tukaj se skriva tudi nasvet za spletne trgovce, kjer je najboljša praksa, da trgovec komunicira jasno in svojo nakupno izkušnjo čim bolj poenostavi. Pri komunikaciji tudi svarijo, da naj se ne poslužujemo preveč umetne inteligence, saj so spletni uporabniki do te zadržani in le 43 % potrošnikov meni, da je ta zanesljiv vir informacij. To lahko negativno vpliva na zaupanje v spletnega trgovca in posledično v nakup.
Raziskava je pokazala zanimive generacijske razlike v pristopu k spletnemu nakupovanju. Generacija X (rojeni med letoma 1965 in 1980) je najmočnejši segment spletnih kupcev (37 %), a je le-ta iz leta v leto proti mlajši generaciji Y (31%), v upadu. Istočasno raste nakupna moč generacije Z, na samem repu pa pada delež Baby boomerjem, ki spletno nakupovanje še vedno dojemajo bolj kot dopolnilno možnost.
Če pa pogledamo kaj pravzaprav kupujemo prek spleta - gledano po deležu nakupov (številu kupcev) je najpopularnejša kategorija izdelkov (od leta 2020 že) v letu 2024 Moda (34 %). Sledijo ji Elektronika (21 %), Dom in Vrt (20 %), Lepota in zdravje (10 %), Šport (10 % - ki je leta 2023 zavzel mesto “Hrane in pijače”, v letu 2024 pa se bistveno približal “Lepoti in zdravju”) ter Hrana in pijača (3 %).
V primeru Elektronike treba omeniti, da usmerjenost zgornjega grafa ne pomeni, da je vedno manj naročil v segmentu elektronike. Trg še vedno raste, kar pomeni, da je naročil iz leta v leto še vedno več, samo dinamika moči med določenimi kategorijami izdelkov se nekoliko mešajo.
Zanimivost: 47 % uporabnikov bo povečalo vrednost košarice za do 15€, če so s tem deležni brezplačne dostave.
POMEMBNE TEHNOLOŠKE SPREMEMBE
Mobilni telefoni so resnično postali primarna naprava tako za raziskovanje kot za zaključek nakupa. Opazimo lahko tudi izrazit premik k brezgotovinskemu poslovanju, saj že 65 % vseh nakupov opravimo s plačilnimi karticami. Eden največjih izzivov pa ostajajo zapuščene nakupovalne košarice - kar 70 % uporabnikov zapusti nakup pred zaključkom, pogosto zaradi stroškov dostave. Trgovci se soočajo tudi z naraščajočimi stroški digitalnega oglaševanja, ki so se povečali tudi do 30 % opozarja David Čreslovnik iz Ceneje.si. Obenem pa poudarja pomen osredotočanja na osnovne elemente spletne prodaje: optimizacijo spletnih strani, gradnjo zvestobe strank in poenostavljanje plačilnih procesov.
LOKALNI VS. ZUNANJI TRGOVCI
Matjaž Robinšak: Opažamo, da večino denarja ostaja v Sloveniji. Ocenjujemo, da je lani samo 11 % celotne vrednosti nakupov šlo v tujino. Ta trend je stabilen že zadnja 4 leta, vendar opažamo določene kazalnike, ki bi lahko ta trend obrnili navzgor, v prihodnje. Potrošniki imajo vedno manj predsodkov pri nakupovanju preko spleta, tako doma, kot tudi v tujini. Še več, povprečna vrednosti nakupov v domačih in tujih trgovinah se postopoma izenačujeta. Namreč v povprečju so slovenski spletni kupci za nakupe v slovenskih spletnih trgovinah (v letu 2024) porabili 95 evrov mesečno, vrednost čezmejnih nakupov pa je znesla 78 evrov. Se pravi, slovenski spletni kupci so vedno bolj zaupljivi s svojim denarjem, dokler gre za dobro ponudbo.
POGLED NAPREJ
Za leto 2025 večjih pretresov na področju spletne trgovine ne pričakujemo. Pomembne spremembe vključujejo strožji nadzor nad poslovanjem podjetja TEMU s strani Evropske komisije, nove omejitve pri oglaševanju na platformi Meta ter razvoj TikTokovih prodajnih in oglaševalskih možnosti. Pričakuje se tudi, da se bodo oglaševalski stroški na vodilnih platformah končno stabilizirali. Slovenski spletni trg postaja vse bolj zrel in konkurenčen. Uspeh trgovcev bo v prihodnjem obdobju temeljil predvsem na njihovi sposobnosti prilagajanja različnim segmentom potrošnikov, zagotavljanju odlične uporabniške izkušnje in učinkovitem upravljanju stroškov. Zdaj ni čas, da bi zaspali na svojih lovorikah, saj je v obtoku veliko spletnih trgovin, ki istočasno, nenehno izboljšujejo svoje storitve, da bi ohranile konkurenčnost v soočenju z močnimi tujimi in lokalnimi igralci.
VAS ZANIMA VEČ?
Če vas je naše poročilo o trendih spletnega nakupovanja zanimalo in si želite ogledati celoten webinar, kontaktirajte: b2bmarketing@ceneje.si in zahtevajte brezplačno povezavo za posnetek webinarja "Spletni kupci v 2024 in pričakovanja v 2025."
Vir/Foto/Graf: Heureka group