SLO bocni levo
SLO bocni desno

Dosežki Lidla Slovenija na področju trajnosti in družbene odgovornosti

Slovenija

27.01.2025

Lidl Slovenija je danes objavil tretje trajnostno poročilo Trajno delamo sijajno, s čimer nadaljujejo z uresničevanjem svoje zaveze k transparentnemu in sistematičnemu predstavljanju informacij na področju trajnosti.

Trajnostno poročilo združuje okoljske, družbene in upravljavske vidike njihovega delovanja (ESG) ter zavezujoče cilje in dosežke na področju družbene odgovornosti in trajnostnega razvoja.

Poročilo je tudi tokrat pripravljeno v skladu z mednarodnimi smernicami trajnostnega poročanja GRI (Global Reporting Initiative) in predstavlja Lidlova prizadevanja za doseganje trajnostnih ciljev Združenih narodov SDG (Sustainable Development Goals). Vizualni pečat, ki vedno močno zaznamuje Lidlova trajnostna poročila, so tokrat soustvarili Lidlovi zaposleni. Izid trajnostnega poročila spremlja kampanja, v kateri so predstavljene izbrane zgodbe za boljši svet, ki jih v Lidlu Slovenija ustvarjajo v sodelovanju s partnerji in skupnostjo.

V trajnostnem poročilu je predstavljenih deset trajnostnih tem, ki so bile z matriko dvojne bistvenosti izbrane v okviru postopka bistvenosti ter odgovarjajo na pričakovanja deležnikov oziroma so strateškega pomena za podjetje, obenem pa so skladne s trajnostno in poslovno strategijo podjetja ter zavezo k skrbnemu ravnanju v dobro ljudi in planeta. V uvodnem delu poročila je predstavljena tudi obsežna preglednica dosežkov na vseh področjih družbene odgovornosti in trajnostnega razvoja v Lidlu Slovenija, ki transparentno prikazuje napredek glede na preteklo poročevalsko obdobje. 

»Ponosni smo, da smo nemalokrat pionirske trajnostne poteze, po katerih se zgledujejo tudi druga podjetja, v poročevalskem obdobju pospešeno razvijali naprej, pri čemer smo se tesno naslanjali na tvorno sodelovanje z dobavitelji in drugimi deležniki ter na naše zaposlene, ki so ključni snovalci trajnostnega napredka,« je ob objavi trajnostnega poročila dejala Saša Vidmar, svetovalka za družbeno odgovornost in trajnostni razvoj ter vodja projekta trajnostnega poročila v Lidlu Slovenija.

Vidnejši napredek na različnih področjih trajnosti

V Lidlu Slovenija od leta 2013 svoje družbeno odgovorne aktivnosti združujejo pod trajnostno pobudo: "Ustvarimo boljši svet". Dosežki, objavljeni v poročilu, prikazujejo napredek podjetja na številnih področjih, med katerimi v Lidlu še posebej izpostavljajo svoja prizadevanja na področju varovanja podnebja, ozaveščenega prehranjevanja, skrbi do okolja in ranljivih skupin ter skrbi za svoje zaposlene.  

V letu 2023 so vse lastne nepremičnine preklopili na 100-odstotno zeleno električno energijo in ob koncu poslovnega leta zmanjšali izpuste toplogrednih plinov iz poslovanja za 82,65 %. S tem so že presegli cilj, ki so si ga zastavili do leta 2030. V skladu z načrtom za zaščito zdravja ljudi in ohranitev planeta Planetary Health Diet (PHD) so širili svojo ponudbo vegetarijanskih in veganskih izdelkov lastnih blagovnih znamk.

V letu 2023 so kot prvi trgovec javno podprli vzpostavitev kavcijskega sistema v Sloveniji, kot podpornik odmevne akcije zbiranja plastenk za Junake 3. nadstropja pa so v zadnjem letu skupaj s prebivalci Slovenije zbrali več kot milijon plastenk in najmlajšim bolnikom z rakom donirali 48.572 EUR. Svoje kadrovske prakse so nadgradili z novo strategijo dobrega počutja Dober lajf, ki je bila nagrajena kot najboljši program dobrega počutja na regionalnem dogodku Employer Brand Awards Adria 2023.

Na letni ravni so v poročevalskem obdobju podprli prek 200 dobrodelnih projektov in organizacij ter jim namenili več kot 1,2 milijona evrov. Na pobudo Lidla Slovenija in partnerjev je Vlada Republike Slovenije razglasila 24. april za slovenski dan brez zavržene hrane, s čimer je bil ustvarjen pomemben korak pri ozaveščanju o zmanjševanju količin odpadne hrane. K temu v podjetju prispevajo tudi z rednim doniranjem presežkov hrane iz trgovin pomoči potrebnim, optimizacijo procesov nabave in drugimi ukrepi. Posebno skrb pa posvečajo tudi spodbujanju ozaveščenega prehranjevanja, kjer so s tvornim sodelovanjem z dobavitelji uspeli zmanjšati skupno količino soli v izdelkih lastnih blagovnih znamk za 18,3 %, skupno količino sladkorja v izdelkih lastnih blagovnih znamk pa za 19,6 % (glede na izhodiščno leto 2015).

Ambiciozni cilji za prihodnost                          

»Pred Skupino Lidl je nadaljnji razvoj trajnostne strategije, ki bo še poglobila naša stalna prizadevanja, da delamo dobro za ljudi in dobro za planet. Nedavno smo sklenili strateško partnerstvo s Svetovnim skladom za naravo (WWF) v 31 državah, kjer je Lidl prisoten s svojimi trgovinami, obenem pa se na globalni ravni zavezali, da bomo do leta 2050 dosegli neto ničelne izpuste toplogrednih plinov (»net zero«),« je povedala Metka Šilar Šturm, vodja korporativnih zadev v Lidlu Slovenija.

Trajnostne zgodbe ujete v polaroidne fotografije

Vizualni pečat tretjega trajnostnega poročila Lidla Slovenija so ustvarjali zaposleni, ki igrajo ključno vlogo na poti trajnostne preobrazbe podjetja. Zaposleni so za trajnostno poročilo ustvarili več kot 350 polaroidnih fotografij, ki prikazujejo različne trajnostne zgodbe iz njihovega delovnega vsakdana, obenem pa so izbrane polaroidne fotografije ključni element komunikacijske kampanje, ki spremlja objavo trajnostnega poročila. V kampanji so predstavljene tri izbrane zgodbe za boljši svet, ki jih v Lidlu Slovenija ­­ustvarjajo s svojimi zaposlenimi, kupci, dobavitelji in drugimi deležniki. 

Vir/Foto: Lidl Slovenija