SLO bocni levo
SLO bocni desno

ZK: V Diageu razmišljajo o prodaji Guinnessa

Svetovne

24.01.2025

Blagovna znamka piva Guinness bi lahko Diageu v primeru prodaje prinesla več kot 10 milijard dolarjev, poroča Bloomberg.

Globalni velikan med ponudniki pijač Diageo se bo mogoče "ločil" od svoje prestižne (irske) blagovne znamke Guinness.

Bloomberg je v poročilu s sklicevanjem na vire, ki so seznanjeni z zadevo, zapisal, da v Diageu načrtujejo pregled svojega portfelja pijač. Premiki v strategiji bi lahko vključevali "razbremenitev" blagovnih znamk, kot sta Guinness in Cîroc, a tudi prodajo ali povečanje 34-odstotnega deleža v oddelku za pijače Moët Hennessy družbe LMVH.

Prodaja Guinnessa bi lahko Diageu prinesla več kot 10 milijard dolarjev (8 milijard funtov), ​​še poroča Bloomberg.

Predstavniki Diagea za trgovinsko revijo The Grocer, sicer niso hoteli komentirati govoric, da Diageo razmišlja o prodaji Guinnessa. Podjetje, ki kotira na borzi v Londonu, se je v zadnjih letih osredotočilo, da "gre"s piva na vrhunske žgane pijače, kot je npr. tekila.

Skupina je leta 2015 prodala delež v družbi Red Stripe Heinekenu, prav tako pa je "razbremenila" pivovarne v Afriki kot del bolj agilnega in »lahkega« operativnega modela.

Preberite več: Guinness je svetla točka v Diageovem sicer težkem letu
Guinness pa je bil svetla točka v zahtevnem obdobju za Diageo, saj je povzročil 18-odstotno povečanje svetovne količine piva za skupino v letu do junija.

Da bi zadostil naraščajočemu povpraševanju, Diageo trenutno gradi novo ogljično nevtralno pivovarno za Guinness v Kildareju, vredno 200 milijonov evrov (160 milijonov funtov). Prav tako je v svojo pivovarno St James's Gate Brewery vložil 30 milijonov evrov, da bi povečal proizvodnjo Guinnessa 0,0.

Izvršna direktorica Diagea, Debra Crew in novi finančni direktor, Nik Jhangiani, nista komentirala govoric, a naj bi oba razmišljala o zmanjšanju ciljev rasti skupine zaradi ohlajanja povpraševanja po žganih pijačah na Kitajskem in v ZDA. Trenutno v Diageu sicer trdijo, da pričakuje srednjeročno letno rast med 5% in 7%, kljub temu, da so imeli lani upad prodaje za 0,6%.

Skupina naj bi prihodnji mesec poročala o rezultatih za svojo prvo fiskalno polovico.

O podjetju...

Diageo je britansko večnacionalno podjetje za alkoholne pijače s sedežem v Londonu v Angliji. Delujejo v 132 mestih po vsem svetu in so glavni distributer škotskega viskija in drugih žganih pijač. Destilarne v lasti Diagea proizvedejo 40 odstotkov vsega škotskega viskija z več kot 24 blagovnimi znamkami, kot so: Johnnie Walker, J&B in Old Parr. Njegove vodilne blagovne znamke poleg viskijev in Guinnessa so: Smirnoff, liker Baileys, rum Captain Morgan ter gina Tanqueray in Gordon's. Diageo je izmišljeno ime, ki ga je leta 1997 ustvarilo svetovalno podjetje za blagovne znamke Wolff Olins. Sestavljeno je iz latinske besede diēs, kar pomeni dan in grškega korena geo, kar pomeni zemlja. Guinness je irsko suho temno pivo, ki izvira iz pivovarne Arthurja Guinnessa (1725−1803) St. James's Gate iz glavnega mesta Irske, Dublina. Guinness izdelujejo v skoraj 50 državah in je na voljo v več kot 120-ih. 

Vir: The Grocer

Foto: Diageo (Guinness)