SLO bocni levo
SLO bocni desno

Hrvaška: Dobiček Podravke se je v devetih mesecih povečal za skoraj 50 odstotkov

ANALIZA

Regionalne

03.11.2024

Čisti dobiček iz poslovanja brez enkratnih postavk (normirani dobiček) je v prvih devetih mesecih letos znašal 57,5 ​​milijona evrov, v enakem obdobju lani pa 39,2 milijonov evrov. Močan investicijski cikel Skupine, ki se je začel v letu 2021, se zaključuje. V prvih devetih mesecih leta 2024 so realizirali investicije v višini skoraj 64 milijonov evrov.

Skupina Podravka je v prvih devetih mesecih leta 2024 v primerjavi z enakim obdobjem lani povečala prihodke od prodaje za 8,4 odstotka. Znašali so 569,3 milijona evrov in so višji za 44,2 milijona evrov. Prihodki segmenta Prehrana so znašali 438,9 milijona evrov in so višji za skoraj osem odstotkov, s Farmacevtika pa so zaslužili 130,4 milijona evrov, kar je več kot desetodstotna rast glede na prvih devet mesecev leta 2023.

V segmentu Živila nadaljujejo s trendi iz prvega polletja, rast prihodkov od prodaje pa so dosegli na vseh pomembnejših trgih. Največjo rast v prvih devetih mesecih leta 2024 so zabeležili na trgu zahodne Evrope in čezmorskih držav. V primerjavi z enakim obdobjem leta 2023 so prihodki v tej regiji zrasli za trideset odstotkov. Najbolj izstopata nemški trg (66,7-odstotna rast) in Združene države Amerike s 57,9-odstotno rastjo prodaje v primerjavi z enakim obdobjem leta 2023.

To je posledica rasti prodaje lastnih blagovnih znamk (24,7 odstotka), a tudi rast distribucije prek izvozne baze za blagovne znamke jugovzhodne Evrope. Rast prihodkov od prodaje na vseh trgih v prvih devetih mesecih leta 2024 beleži tudi omenjeni segment Farmacevtike.

Najbolj je izstopal trg jugovzhodne Evrope s 13,5-odstotno rastjo ter domača trga Hrvaške in Slovenije, ki sta ustvarila 10,3 odstotka več prihodkov kot v enakem obdobju lani.

Glede na produktni portfelj so močno rast dosegli vsi najpomembnejši poslovni programi v segmentu Prehrana,kategorije v segmentu Farmacije. V Prehrani izstopajo kulinarika z 18,6-odstotno rastjo, kremni namazi in sladice s 15,2-odstotno rastjo ter juhe z 11,5-odstotno rastjo glede na leto 2023. V prvih devetih mesecih leta 2024 je v segmentu Farmacija program brez recepta "zrasel" za 15,4, kategorija, zdravila na recept pa za deset odstotkov glede na prvih devet mesecev leta 2023.

Rezultat takšnega gibanja prodaje ob skrbnem obvladovanju stroškov je dobiček iz poslovanja skupine pred amortizacijo (EBITDA) v višini 98,2 milijona evrov. Gre za 25,7 milijona evrov oziroma 35,5-odstotno rast glede na devet mesecev lani. Čisti dobiček iz poslovanja brez enkratnih postavk (normiranega dobička) je v prvih devetih mesecih letos znašal 57,5 ​​milijona evrov, kar je za skoraj petdeset odstotkov več od normaliziranega čistega dobička v enakem obdobju lani, ko je znašal 39,2 milijonov evrov.

Martina Dalić, predsednica uprave Podravke je dejala: »Finančni in poslovni rezultati Podravka v devetih mesecih letošnjega leta so potrditev uspešnosti uvajanja številnih sprememb, ki smo jih uvedli v preteklih dveh letih. S povečevanjem učinkovitosti in agilnosti prodaje, prilagajanjem poslovnih modelov na določenih trgih ter optimizacijo portfelja in stroškovne strukture nam je uspelo doseči pomemben napredek. Ti rezultati predstavljajo zasluženo nagrado za zavzetost in energijo vseh zaposlenih, ki so s svojim trudom omogočili uspešno uveljavitev sprememb. Posebej me veseli rast prodaje na trgih, ki smo jih opredelili kot glavne: Zahodna Evropa, Amerika in Avstralija, kar kaže, da naš portfelj išče pot do zahtevnih potrošnikov v teh regijah. Uspešni rezultati Belupa še utrjujejo položaj Skupine Podravka, ki danes stoji na dveh enako močnih poslovnih vejah, prehrambeni in farmacevtski, ki se dopolnjujeta in krepita. Takšni rezultati nam dajejo pravico, da z optimizmom zremo v zaključek leta in s tem tudi v nadaljnji razvoj skupine v prihodnjem obdobju.« 

Nova skupina Podravka Agri

Morda najpomembnejši dogodek za Podravko v prvih devetih mesecih letošnjega leta je uspešen zaključek pogajanj s skupino Fortenova in podpis kupoprodajne pogodbe za nakup kmetijskega segmenta skupine Fortenova, ki ga sestavljajo: Belje, PIK Vinkovci, Vupik, Energija Gradec, Belje Agro-Vet in Felix. Vrednost transakcije je 333 milijonov evrov, kmetijska proizvodnja pa bo tako skupaj s hrano in zdravili postala nov poslovni steber Skupine Podravka. Zato je Podravka ustanovila novo družbo Podravka Agri, prek katere bodo upravljali družbe v njihovi lasti. Uspešna realizacija tega prevzema bo okrepila položaj Podravke kot enega najpomembnejših in največjih domačih podjetij v jugovzhodni Evropi. Podravka namerava z vlaganji v nove tehnologije, infrastrukturo in kadre posodobiti in povečati produktivnost kmetijskih podjetij, ki so jih prevzeli.

Vir/Foto: Podravka