SLO bocni levo
SLO bocni desno

Nova revija InStore pri prejemnikih in tudi na spletu

NOVA ŠTEVILKA REVIJE INSTORE

Slovenija

29.09.2024

Tudi septembrsko revijo (126) lahko preberete vsi, ki je ne prejemate v tiskani izdaji in sicer v elektronski obliki na naši spletni strani.

 

Na naslovnici in tudi v "drobovju" revije s programom in opisom govornikov napovedujemo naš FMCG Summit, ki bo 12.novembra v ljubljanskem hotelu Four Points by Sheraton Mons.

Nov InStore, ki ga lahko preberete na tej POVEZAVI, na uvodnih straneh, tako kot vedno, ponuja nabor pregleda novih objektov oz.trgovin doma in v regiji.

Poročamo o odprtju novega Hoferja v Kranju, kjer je nemški diskonter odprl že 93.trgovino v državi. To poletje so v Mercatorjevi veleprodaji izvedli prenovo poslovalnice Cash&Carry na Bledu. 

Med izbranimi novicami iz Slovenije poročamo o uspešnem poslovanju za Spar, saj  so v letu 2023 poslovali stabilno in presegli zastavljene poslovne cilje: ustvarili so 1,2 milijarde evrov bruto prometa (z DDV), kar je 13,6 odstotka več kot leto pred tem. Dobiček pred obdavčitvijo (EBT) je znašal 21,6 milijona evrov, kar predstavlja 1,97-odstotno dobičkovno maržo.

Po tržnem deležu je pred njimi še vedno Mercator, ki je lani ustvaril 1,3 milijarde evrov prihodkov od prodaje, kar je štiri odstotke več kot leto prej. Po predlanskih 12,2 milijona evrov čistega dobička so lansko leto sklenili s 47,8 milijona evrov izgube, kaže letno poročilo Ajpesa (Agencije Republike Slovenije za javnopravne evidence in storitve).

Bili smo na predstavitvi prevzema trgovske verige Kea, ki jo je kupil Studenac in na letni novinarski konferenci Mlekarne Celeia.

Za Keo, ki ima 33 objektov in ki jo je v svojo mrežo "ujel" hrvaški Studenac novi lastniki sporočajo, da bodo v naslednjih korakih integracije šenturskega podjetja pod svoje okrilje, uporabili vso znanje, pridobljeno iz prejšnjih prevzemov, hkrati pa da bodo prisluhnili slovenskemu trgu, da bi kar najbolje služili tako zaposlenim kot kupcem. Napovedali so že tudi nove prevzeme na slovenskih tleh.

Kar zadeva poslovanje Mlekarne Celeia so v prvih šestih mesecih s 650 slovenskih kmetij iz Savinjske, Šaleške, Koroške, širše Celjske in Kozjanske regije odkupili 35 milijonov litrov izključno slovenskega mleka brez gensko spremenjenih organizmov ter na domačem in 13 tujih trgih ustvarili 34,8 milijona evrov skupnih prihodkov od prodaje. Za naložbe bodo v letošnjem letu namenili 1,9 milijona evrov, prihodnje leto načrtujejo 3 milijone.

Naj omenimo še uspeh slovenske blagovne znamke, Tete Fride, ki osvaja Evropo. Ta blagovna znamka je v popolnosti naravna in je s čokoladnimi kreacijami na slovenskem trgu prisotna že nekaj let, zdaj pa je postala še bolj prepoznavna tudi zaradi zgodbe o teti Fridi iz sosednje ulice. Z novim slovenskim distributerjem (Merit HP) so razširili prodajno mrežo.

V prilogah InFocus se posvečamo juham in jušnim osnovam ter testeninam, objavljamo pa tudi rezultate mednarodnega ocenjevanja na Agri in sicer kakovosti mesa in mesnih izdelkov, kjer je bilo prijavljenih rekordnih več kot 500 izdelkov, a le 26 izven Slovenije, rezultate ocenjevanja mleka in mlečnih izdelkov, kjer je svoje izdelke (174) prijavilo 28 podjetij (ob 24 slovenskih še 3 hrvaška in eno avstrijsko) ter ocenjevanje sadnih sokov, brezalkoholnih pijač in embaliranih vod. Sodelovalo je 29 podjetij (poleg 26 slovenskih še 2 hrvaški in eno madžarsko podjetje), ki so prijavila 93 izdelkov. 

Objavljamo jedrnat pregled blagovne skupine instant juh in testenin skozi raziskavo Brandplusa, ki jo je pripravil Alen Šabanović iz Ipsosa, Melani Cipot iz Focusa je analizirala promocije v letakih v kategoriji juh in jušnih osnov, njen kolega iz Focusa Josip Pedić pa v kategoriji testenin.

Tomasz Stec (Simon-Kucher) v rubriki Pogled strokovnjaka piše o cenovni vojni na Poljskem in analizi tamkajšnjega FMCG trga v prvih šestih mesecih leta.

V regionalnem intervjuju gostimo Dragana Baškarada, člana uprave za operativne zadeve v hrvaški trgovinski verigi Studenac, ki je prevzela šentjursko Keo in ki napoveduje, da nameravajo postati vodilna veriga v regiji. 

V rubriki Analiza je agencija Nielsen oz. njena ekpa SMB Adriatics oz. Blanka Žabić objavila rezultate raziskave  obsežnega pregleda trenutnega stanja na trgu FMCG v naši regiji. 

V rubriki distribucija in logistika avtor Boban Mladenovski (Tesco) piše o tem, da je treba iti v logistiki v korak z razvojem novih tehnologij.

V rubriki Male trgovine, predstavljamo trgovino z mlečnimi izdelki Zelene doline v Arji vasi, ki je last Mlekarne Celeia.

Tako kot vedno revijo s svojim značilnim pisanjem sklene Igor E Bergant v članku z naslovom: Delovanje občutkov.