Na naslovnici in tudi v "drobovju" revije predstavjamo govornike in program za FMCG Summit, ki ga bomo organizirali 11.novembra v ljubljanskem hotelu Four Points by Sheraton Mons.
Nov InStore, ki ga lahko preberete na tej POVEZAVI, na uvodnih straneh, tako kot vedno, ponuja nabor pregleda novih objektov oz. trgovin doma in v regiji.
Kea oz. Studenac je konec junija odprla dve novi trgovini v Črnomlju in Dobovi. V Sloveniji je največja trgovska veriga še vedno Mercator (396 maloprodajnih enot in 129 franšiz), a Spar (112+43 franšiz) se mu vsako leto vse bolj približuje tudi s številom objektov. Sledijo: Tuš (97+134 franšiz +7 Cash & Carry centrov), Hofer (93), Lidl (68), Eurospin (59), Jager (45), od lani pa se jim je pridružil še hrvaški Studenac, ki ima s Slovenijo velike načrte, potem ko so lani kupili šentjursko verigo Keo, ki je imela ob prodaji 32 objektov. Zdaj so s Studencem (skupno) odprli zaenkrat 8 manjših "sosedskih" trgovin z imenom Stu.market, načrtujejo pa jih še neverjetnih več sto, celo 700, kot so sporočili Poljaki, sklad Enterprise Investment iz Poljske, je namreč lastnik Studenca (že nekaj časa išče tudi resnega kupca za Studenac), na Poljskem pa na podoben način uspešno deluje veriga Žabka. Trgovska veriga Studenac Group S.A. je ena najhitreje rastočih trgovskih verig v Srednji in Vzhodni Evropi s sedežem na Hrvaškem.Trgovski verigi so zagotovili nov finančni paket v višini 300 milijonov evrov. Transakcijo je izvedla poljska banka Pekao, ki so se ji poleg finančnih institucij, ki so že prej podpirale rast Studenca, pridružile še: OTP Banka, Zagrebačka banka, Powszechny Zakład Ubezpieczeń iz Poljske in madžarska OTP Bank Plc.
Mercator je sredi junija odprl prenovljeno franšizno trgovino Izidor v Sevnici, nemška drogerija dm prenovljeni trgovini v Ljubljani in Mozirju, Podravkino Žito pa dve, v Mariboru in Slovenskih Konjicah.
Med izbranimi novicami iz Slovenije izpostavljamo jubilej Fame iz Vipave, ki je svečano proslavila 35 let uspešnega delovanja, Spar je začel z gradnjo skladišča vrednega 40 milijonov evrov, v Lidlu so sredi julija za najboljšo poslovalnico leta razglasili trgovino na Ptuju. Mercator je prodal Embo iz skupine Fortenova, ki je odslej v avstrijski skupini Agrana. Emba proizvaja znane blagovne znamke za končne kupce, med katerimi so najbolj prepoznavni instant kakavovi izdelki BenQuick ter prelivi za sladice Sladki greh. Vrednosti transakcije, ki potrebuje še dovoljenja regulatorjev in varuha konkurence, v Fortenovi niso razkrili.Gre pa za proizvajalca prelivov in sirupov, podjetje s približno 100 zaposlenimi, ki ima sedež v Sloveniji ter ustvarja prihodke v višini okoli 30 milijonov evrov. Holding Agrana je v cca. 75% lasti nemške skupine Südzucker, lani je ustvarila približno 3,5 milijarde evrov letnih prihodkov.
Žito (Podravka) je za 8,6 milijona evrov prodalo konditorsko dejavnost podjetju UPI Star iz Sarajeva, ki prevzema celotno konditorsko dejavnost , zaposlene, blagovne znamke ter tovarni Šumi v Krškem in Gorenjka v Lescah.Objavljamo intervju z novim lastnikom nekdaj slovenskega konditorskega ponosa, Rusmirjem Hrvićem, solastnikom in glavnim izvršnim direktorjem AS Holdinga.
V InFocusu so prostor dobile instant juhe, objavljamo pa analizo Alena Šabanovića (Ipsos) o pregledu blagovne znamke instant juh skozi raziskavo Brandpulsa.
Naš stalni kolumnist iz Nemčije Sebastian Rennack v rubriki analiza, piše o lastnih (trgovinskih) blagovnih znamkah, ki tiho vse bolj osvajajo police evropskih trgovin z živili.
Redno sodelujemo tudi s Tonyjem Durhamom, ki prihaja z Otoka, delal pa je za P&G kot Director for Shopper Based Design za področje EIMEA. Zaradi praktične uporabnosti sposobnosti usposabljanja so ga nekdanji sodelavci P&G-ja, ki so zdaj delali za druga svetovna podjetja, vprašali, ali želi za njih izvajati izobraževanja in delavnice. Posledično je ustanovil lastno svetovalno agencijo in zdaj sodeluje s približno 30 svetovnimi korporacijami ter številnimi srednjimi in malimi regionalnimi podjetji na najrazličnejših trgih. V tokratni reviji je naš predavatelj in kolumnist obiskal trgovino Sainsury's v Epsomu, opisuje pa delovanje digitalnih medijev.
Špela Šinigoj, direktorica Spector Managementa piše o SQM (Super quality managmentu) oz. upravljanju kakovosti dobaviteljev v članku z naslovom: Ključ do stabilne in odporne nabavne verige.
V rubriki Distribucija in logistika avtor Boban Mladenovski (Tesco) piše o zeleni revoluciji na cestah v članku z naslovom: Električni tovornjaki sreminjajo logistiko EU.
V rubriki Male trgovine smo v Spodnjih Bitnjah 24 obiskali majhno trgovino Štacunca Maruše Langerholc.
Tako kot vedno revijo s svojim značilnim pisanjem sklene Igor E Bergant v članku z naslovom: Slikovito življenje Dobrivoja Tanasijevića, pokojnega legendarnega srbskega poslovneža, Dan Tane.