Piše: Sebastian Rennack, mednarodni maloprodajni analitik
Aldi Süd in Schwarz Group, matična družba diskonterja Lidla in operaterja supermarketov Kaufland, sta se zavezala k povišanju standardov glede ravni trajnostne prodaje v trgovini na drobno.
Iz družb Skupine Schwarz so predlagali zavezo:"Net Zero" v okviru pobude "Science Based Targets" (SBTi). V Skupini se zavezujejo, da bodo najpozneje do leta 2050 "na neto nič", zmanjšali vse emisije, ki jih ustvarjajo v podjetjih in vzdolž svoje vrednostne verige.
Do leta 2030 želijo tako v Skupini Schwarz zmanjšati vse neposredne in posredne obratovalne emisije za 48 %.
Poleg tega so si zdaj postavili nove cilje za nabavno verigo in tako naj bi se do leta 2034 emisije FLAG (gozd, zemlja in kmetijstvo) zmanjšale za 42,4 %, posredne emisije E&I (energija in industrija) pa za 35 %.
Skupina Schwarz se je zavezala, da bo do leta 2025 v embalaži svojih izdelkov PL uporabljala 25 % recikliranega materiala v okviru pobude "Reset Plastic" (na fotografiji: Lidlove plastenke PET zasebne blagovne znamke Saskia in Freeway v Nemčiji).
SBTi mora nove cilje še potrditi
Schwarz Group se je SBTi pridružil leta 2020. V okviru lastne pobude „Reset Plastic“ so diskontni trgovci iz Nemčije od leta 2017 zmanjšali uporabo plastike v embalaži zasebnih blagovnih znamk in transportnih pripomočkih za 34 %. S tem bodo presegli prvotni cilj glede prihranka v višini 30 % do leta 2025.
PreZero, okoljski oddelek holdinga, je vstopil na trg ravnanja z odpadki leta 2018 in od takrat razširil svoj portfelj s prevzemom podjetij za ravnanje z odpadki in recikliranje v več kot 10 evropskih državah.
Tudi Lidlu konkurenčni diskonter, Aldi Süd, je prav tako dobil zeleno luč za nove znanstveno utemeljene cilje in doseganje ničelnih neto emisij toplogrednih plinov do leta 2050. Njihovi novi kratkoročni cilji so namenjeni zmanjšanju emisij Scope 1 in 2 za 52 % ter emisij Scope 3 za 25 %. do leta 2030.
Zaveza zmanjšanju globalnega segrevanja
SBTi so uvedli leta 2015 za pomoč pri zmanjševanju globalnih emisij toplogrednih plinov. V skladu s pariškim sporazumom iz leta 2015 so se v 175 državah po vsem svetu strinjali, da bodo zmanjšali emisije toplogrednih plinov, da bi omejili dvig globalne temperature na 1,5 stopinje Celzija nad predindustrijsko ravnjo.
Leta 2019 so začeli s kampanjo: "Business Ambition for 1,5°C (BA1,5°C)" za mobilizacijo zasebnega sektorja kot del pobude ZN:»Race to Zero«.
Od več kot 1000 članov jih je le okoli 350 postavilo ali so še v postopku določanja ciljev polne neto ničelnosti, so iz SBTi objavili v začetku tega leta.
Skupini Schwarz in Aldi postavljata nove standarde v trgovinski panogi
SBTi je spomladi letos odstranil t.i. "dolgoročne cilje 3" za več kot 200 podjetij, ki so zamudila rok za določitev ciljev polne ničelne politike, a sta imeli skoraj dve tretjini teh podjetij vseeno le kratkoročne cilje. Emisije obsega 3 zadevajo subjekte, ki le posredno vplivajo na vrednostno verigo podjetja v dejavnostih oskrbne verige in zato niso pod njihovim neposrednim nadzorom.
Sebastian Rennack je ustanovitelj Aletos Retail Advisory, mednarodni maloprodajni analitik in nekdanji mednarodni dopisnik Lebensmittel Zeitung, vodilnega nemškega poslovnega tednika za sektor FMCG. Poleg tega ima bogate praktične izkušnje v industriji kot nekdanji član mednarodnih skupin za operacije Schwarz Group in Metro Group na Poljskem, v Ukrajini in Rusiji. |