Atlantic Grupa je v prvi polovici leta 2024 zabeležila prihodke od prodaje v višini 512,5 milijona evrov, kar predstavlja 11,5-odstotno rast v primerjavi z enakim obdobjem lani. Dobiček pred obrestmi, davki in amortizacijo (EBITDA) se je povečal za 29,2 odstotka na 57,4 milijona evrov, čisti dobiček pa za 16,5 odstotka in je znašal 24,4 milijona evrov.
»Atlantic Grupa še naprej dosega odlične poslovne rezultate, pri čemer rast dobičkonosnosti presega močno rast prodaje na skoraj vseh poslovnih in distribucijskih področjih. Kljub rasti cen kakava in surove kave, so ob večjem vlaganju v zaposlene in marketinške aktivnosti prodajni rezultati omogočili močno rast dobičkonosnosti. Prevzem družbe Strauss Adriatic je zaznamoval letošnje leto, potek integracije v Atlantic Grupo pa znova dokazuje izkušnje družbe pri prevzemih in poprevzemnih sinergijah. Posebej smo veseli nagrad za ESG prvaka v Sloveniji in Srbiji, ki ponovno potrjujeta našo zavezanost trajnostnemu razvoju. Nadaljujemo z intenzivnimi kapitalskimi vlaganji in inovacijami, posebno mesto pa zavzema lansiranje brezmesne Argeta Meatless ter smutijev in krekerjev Boom Box. Ostajamo osredotočeni na nadaljnjo uspešno in trajnostno rast v prihodnjem obdobju,« je poudaril predsednik uprave Atlantic Grupe Emil Tedeschi.
V rasti prednjačijo kava, pijače in delikatesni namazi
Največjo rast so dosegla strateška poslovna področja (SPP) Kava (19,2 odstotka), Pijače (10,2 odstotka) in Delikatesni namazi (10,1 odstotka). Kava je kot največja posamična kategorija v skupnem prihodku udeležena z 21,8 odstotka. Pri distribuciji prednjačita Strateško distribucijsko področje (SDP) Severna Makedonija z 12,4-odstotno rastjo in Hrvaška z 9,3-odstotno rastjo. V skupni prodaji Atlantic Grupe lastne blagovne znamke predstavljajo 63,2 odstotka, lekarniška dejavnost 9,0 odstotka, blagovne znamke principalov pa 27,8 odstotka prihodkov od prodaje.
Atlantic Grupa je v prvi polovici leta 2024 dosegla več ključnih poslovnih dosežkov. Končan je bil prevzem družbe Strauss Adriatic, ki je v portfelj dodala blagovni znamki kave Doncafe in C kafu ter sodoben proizvodni obrat v Šimanovcih in 220 zaposlenih. Podjetje je bilo prepoznano kot ESG prvak v Sloveniji in Srbiji, prejelo je nagrade za prehod v krožno gospodarstvo, za svoje izobraževalne programe ter prejelo certifikat »Equal Pay Champion«, ki ga prejmejo podjetja, ki se zavzemajo za enako plačilo za enako delo svojih zaposlenih ter enake karierne možnosti, ne glede na spol.
Cedevita je objavila svoje prvo samostojno trajnostno poročilo, Atlantic Grupa pa je svoje letno poročilo prvič pripravila v skladu z evropskimi standardi trajnostnega poročanja (ESRS), s čimer je Atlantic Grupa ena prvih v regiji, ki uporablja te standarde. Argeta je lansirala linijo brezmesnih namazov, nagrajenih s certifikatom Superior Taste Awards, Smoki pa je prešel na sončnično olje ter prejel certifikat Vegan in Halal. Boom Box je svojo ponudbo razširil z novimi smutiji in slanimi mini krekerji.
Atlantic Trade Zagreb je skladišče v Vukovini avtomatiziral z napredno 2D shuttle tehnologijo, ki omogoča skladiščenje polnih palet in popolno integracijo z vsemi obstoječimi digitalnimi rešitvami, gre pa za novo tehnologijo avtomatizacije skladišč, ki jo je podjetje uvedlo med prvimi v tem delu Evrope.
Atlantic Grupa je v okviru lastninskega preoblikovanja družbe Fortenova Grupa, na podlagi poravnave, sklenjene v postopku izredne uprave nad družbo Agrokor, d.d., in dobaviteljevega posojilnega memoranduma, z dne 16. julija 2024, izterjala 7,1 milijona evrov Agrokorjevega mejnega dolga in pripadajoče obresti v višini 1,5 milijona evrov. Na podlagi sklepa skupščine družbe je bila izplačana dividenda v višini 1,20 evra na delnico, kar je več kot 50 % konsolidiranega letnega dobička, kar dodatno potrjuje stabilnost in nadaljevanje lanskega poslovnega uspeha Atlantic Grupe tudi v prvi polovici leta 2024.
Vir/Foto: Atlantic Grupa