SLO bocni levo
SLO bocni desno

Podjetje cargo-partner preizkuša električne tovornjake

Slovenija

23.07.2024

Mednarodni ponudnik transportnih in info-logističnih storitev cargo partner je kot del svoje celovite strategije trajnosti izvedel program testiranja električnih tovornjakov.

Z vključevanjem e-tovornjakov v dostave prvega in zadnjega kilometra podjetje postavlja pomembne mejnike na poti k zeleni preobrazbi logističnih rešitev.
 
V sklopu iniciative ROAD (Reducing Our Atmospheric Dependencies) je podjetje cargo-partner v začetku leta začelo testiranje električnih tovornjakov v Avstriji in na Slovaškem, v mesecu juniju pa se je testiranju pridružila tudi Slovenija. 

V Sloveniji je cargo-partner testiral električni tovornjak Scania P25, ki je zasnovan za uporabo v mestnem, primestnem in medmestnem prometu. Tovornjak, ki ima skupno maso do 20 ton, je opremljen z zaprto furgonsko nadgradnjo in nakladalno ploščadjo. Nadgradnja omogoča prevoz do 18 evropalet. 

Baterijski sklop teoretično omogoča doseg med 200 in 250 kilometri med polnjenji, poraba pa se giblje med 95 in 110 kilovatnih ur na 100 kilometrov. Moč polnjenja prek enosmernega toka znaša 130  kilovatov. 

Testno obdobje je bilo osredotočeno predvsem na dnevne vožnje v približno 100-kilometrskem območju okoli iLogističnega centra Ljubljana. Glede energetske učinkovitosti so bili rezultati primerljivi s poskusnimi vožnjami v Avstriji in na Slovaškem, s povprečno porabo 1 kWh/km, kar je stroškovno enakovredno konvencionalnim tovornjakom. 

Preizkusna faza je ključni korak k razumevanju in zmanjševanju okoljskega vpliva tovornega transporta. Z vključevanjem naprednih tehnologij električnih tovornjakov se utira pot bolj trajnostnim logističnim rešitvam.   

Test električnih tovornjakov je le eden od številnih zelenih ukrepov, ki jih je podjetje sprejelo. V lanskem letu je cargo-partner Slovenija postavil sončno elektrarno na streho iLogističnega centra v Ljubljani na Brniku, ki obsega 1.192 panelov. 

Po ocenah bo elektrarna proizvedla 575 MWh na leto, s čimer bo podjetje pokrilo 34 odstotkov energije, ki jo potrebuje za delovanje, ter prihranilo 146 ton CO₂ letno, kar je enakovredno zasaditvi 6.698 dreves. Poleg tega logistično podjetje v svojem voznem parku uporablja tudi električna vozila, pred stavbo pa imajo nameščenih več električnih polnilnic. 

Sicer pa je cargo-partner kot trajnostno naravnano podjetje precejšen korak naprej naredilo tudi na področju digitalizacije poslovanja, s čimer so močno zmanjšali porabo papirja. 

S prehodom na spletno platformo CargoWise One, ki se uporablja za organizacijo in upravljanje prevozov ter komunikacijo, so zmanjšali tiskanje posameznih nalogov, računov, opominov in drugih dokumentov, z izjemo dokumentov, ki morajo po zakonu ostati v tiskani obliki. 

V sklopu digitalizacije so v podporo prodaji uvedli Sales Force aplikacijo ter začeli izdajati račune v elektronski obliki in elektronska dokazila o dostavi (ePOD). Poleg tega logistično podjetje v Sloveniji za boljšo optimizacijo nakladov in razkladov tovornih vozil uporablja aplikacijo Time Slot Management. 

Decembra 2022 so implementirali kalkulator za izračunavanje CO₂ emisij in ga vključili v interni sistem za pripravo ponudb. To pomeni, da imajo stranke odslej v vsaki ponudbi naveden tudi približen izračun emisij CO₂, ki jih generira njihova pošiljka. 
 
Nenazadnje je cargo-partner Slovenija pridobil tudi okoljski certifikat ISO 14001:2015, ki zahteva visok standard pri ravnanju z okoljem. Ta certifikat potrjuje visoke standarde glede učinkovite rabe virov, zmanjševanja odpadkov ter izpolnjevanja zakonskih in okoljskih obveznosti.

Vir/Foto: cargo-partner