SLO bocni levo
SLO bocni desno

Nemčija: Vpliv EP v nogometu na lokalno gospodarstvo

Svetovne

13.07.2024

Raziskava Mastercard SpendingPulse kaže povečanje prodaje v gostinskem sektorju v vseh nemških mestih gostiteljih

 

Nemška mesta, ki so v minulih tednih gostila evropsko nogometno prvenstvo, so v nepozabno izkušnjo obiskovalcev in nogometnih navijačev vložila veliko sredstev. To potrjujejo tudi rezultati najnovejše raziskave Mastercard SpendingPulse, ki meri prodajo na drobno v trgovinah in na spletu prek vseh oblik plačila. Pretekle nogometne tekme so namreč znatno povečale prodajo v gostinskih obratih v mestih tudi do 283 odstotkov. 

Val navijačev iz celotne Evrope je opazno povečal prodajo v gostinskem sektorju in v nekaterih primerih privedel do velikega povečanja porabe v primerjavi s prejšnjim letom med tekmami skupinskega dela, ki so potekale med 14. in 25. junijem na desetih prizoriščih v Nemčiji. V času tekme med Slovenijo in Anglijo, ki je odločala o napredovanju v izločilne boje, je prodaja v Kölnu narastla za 106,6 odstotkov. Na dan tekem z Danci in Srbi je prodaja poskočila za 35,2 in 26,6 odstotkov.

Zanimivo je, da so gospodarski učinki presegli meje večjih nemških mest, kot so Berlin, Hamburg in München. Med njimi je tudi Dortmund, kjer so v lokalnih restavracijah in barih v času tekme med Francijo in Poljsko zabeležili kar 283-odstotno rast v primerjavi z enakim obdobjem lani.

Tromestna rast v primerjavi s prejšnjim letom je bila zabeležena tudi v drugih mestih, kot so Düsseldorf (17. junija), Köln (25. junija) in Stuttgart (23. junija). Manjša mesta gostitelja evropskega prvenstva, kot sta Leipzig in Gelsenkirchen, so prav tako zabeležila znatno dvomestno rast prodaje v restavracijah v primerjavi s prejšnjim letom. To bistveno odraža dodano vrednost, ki jo ima evropsko prvenstvo na različnih območjih. Rahel upad v dveh tekmovalnih dneh je zabeležil le Hamburg.

Naj bo to ogled na trgu, v restavraciji ali v baru, dejstvo je, da ljudje uživajo ob skupnem ogledu tekem. Vsa prizorišča evropskega prvenstva so poleg stadionov poskrbela tudi za navijaške cone, ki so omogočile nepozabno druženje. Raziskava Mastercard Experience Economy kaže, kako pomembno je to: skoraj šest od desetih Evropejcev (56 %), ki so v zadnjih letih v živo spremljali nogometne tekme, je najsrečnejših, ko lahko v živo spremljajo svojo nogometno ekipo. Vsak drugi anketiranec (51 %) verjame, da gledanje nogometa skupaj združuje ljudi ter izboljšuje odnose s prijatelji in družino.

Natalia Lechmanova, vodilna ekonomistka za Evropo pri Mastercard Economics Institute, ob tem dodaja: »Dogodki, kot je evropsko prvenstvo, kažejo, kako pomembne so skupne izkušnje za navijače. Različna prizorišča ne le privabljajo množice, temveč tudi spodbujajo lokalno gospodarstvo s povečanjem porabe v gastronomiji, turizmu in zabavi. Mesta, kot so Dortmund, Düsseldorf, Köln in Stuttgart, so ta trend ponazorila z impresivno tromestno rastjo prodaje v restavracijah in pokazala, kako lahko dogodki, kot je evropsko prvenstvo, prinesejo trajne pozitivne gospodarske učinke, ki presegajo športni spektakel.”

O družbi Mastercard

Mastercard (NYSE: MA), www.mastercard.com, je globalno tehnološko podjetje v plačilni industriji. Naše poslanstvo je povezati in napajati vključujočo, digitalno ekonomijo, ki koristi vsem in povsod, tako, da naredi transakcije varne, preproste, pametne in dostopne. Z uporabo varnih podatkov in omrežij, partnerstev in strasti, naše inovacije in rešitve pomagajo posameznikom, finančnim institucijam, vladam ter podjetjem, da uresničijo svoj največji potencial. S povezavami v več kot 210 državah in območjih gradimo trajnostni svet, ki odpira neprecenljive možnosti za vse.

O raziskavi Mastercard

Mastercard je izvedel raziskavo Experience Economy Survey v sodelovanju s podjetjem za tržne raziskave Vitreous World z namenom boljšega razumevanja premikov potrošnikovih preferenc k doživetjem. V anketi je sodelovalo 16.141 anketirancev, vključno s 14.125 anketiranci iz 20 evropskih trgov (Avstrija, Belgija, Bolgarija, Hrvaška, Ciper, Češka, Francija, Nemčija, Grčija, Irska, Italija, Nizozemska, Poljska, Portugalska, Romunija, Srbija, Španija, Švedska, Švica in Združeno kraljestvo) in 2016 anketirancev v Avstraliji, Braziliji, na Kitajskem in v ZDA.

O raziskavi Spending Pulse 

Raziskava Mastercard SpendingPulse raziskuje prodajo na drobno za vse vrste plačil na izbranih trgih po vsem svetu. Rezultati temeljijo na zbirnih, anonimiziranih podatkih o celotni prodajni dejavnosti v plačilnem omrežju Mastercard, skupaj z anketami na podlagi ocene za druge oblike plačil, kot so gotovina in čeki. Kot take vse ugotovitve SpendingPulse ne vsebujejo, odražajo oziroma so na kakršen koli način povezani z dejansko operativno ali finančno uspešnostjo družbe Mastercard ali s posebnimi podatki o izdajatelju plačilne kartice.

P.S.Analiza Mastercard Economics Institute, ki temelji na združenih in anonimiziranih podatkih o prodaji, je bila izvedena na dneve predtekmovalnih tekem evropskega prvenstva v posameznih mestih gostiteljih, pri čemer so upoštevane restavracije, mobilne gostinske storitve (npr. tovornjaki s hrano) in prodajna mesta pijač (npr. bari, pubi) v primerjavi s prejšnjim letom.

Vir: Mastercard

Foto: Arhiv Instore