Projekt Bele embalaže Mercator izvaja v sodelovanju z agencijo Herman in partnerji. Na letošnji mednarodni dan družine v Mercatorju otrokom in njihovim staršem poklanjajo prav posebno lutkovno predstavo z naslovom Kako so Lumpiji rešili svet. Zasnovana je bila na osnovi zmagovalnih idej vrtcev, šol in posameznikov, ki so svoja dela prijavili v natečaj z istoimenskim naslovom in ustvarjali iz belih embalaž priznanih izdelkov blagovnih znamk. Poleg spodbujanja ponovne uporabe in ustvarjanja z belimi embalažami so otroke pozivali, da nam povedo, kako bi oni rešili svet pred onesnaženjem. Sestavljanje in pripovedovanje izmišljenih zgodb je pomembno za celostni razvoj otroka, saj spodbuja različne vidike kognitivnega, jezikovnega, čustvenega in socialnega razvoja.
Predstava Kako so Lumpiji rešili svet je nastala po scenariju in v režiji Tadeja Piška, z inserti iz predlog, ki so jih zapisali otroci v natečaju belih embalaž Kako so Lumpiji rešili svet. Na otrokom prijazen in mestoma humoren način nas popelje skozi različne vidike onesnaženja našega planeta, kjer Lumpi junaki Ulf, Ivor, Moja Moja in Pufi Lali vsak na svoj način priskočijo na pomoč pri odpravljanju posledic onesnaženja. Otroci tako skozi predstavo na otrokom prijazen način spoznavajo, kako je potrebno varčevati z vodo, kako ravnati z odpadki in se sploh bolj prijazno obnašati do našega planeta. Predstava je pospremljena s številnimi glasbenimi inserti Marjana Peternela, ki poskrbijo za ritmičnost in dinamičnost predstave. Igralsko zasedbo predstave tvorijo Lea Menard, Aleš Kranjec in Marko Ujc, lutke sta izdelala Anže Bizjak, ARTalt in Andrej Vrhovnik.
Premiera je potekala danes v Cankarjevem domu v Ljubljani, predstava pa bo tudi v prihodnje na odrih, najprej v okviru festivala Poletje v Tivoliju 2024.
Lutkovna predstava predstavlja sklepno dejanje procesa od nastanka
Mercatorjevih Lumpi junakov pa do zasnove njihove predstave s pomembnim družbeno odgovornim sporočilom, v katerem so vedno osrednjo vlogo igrali prav otroci. V natečaju zasnove Lumpi junakov je do sedaj sodelovalo več kot 1.000 otrok, v 2. ediciji natečaja projekta belih embalaž pa sodelovalo še več kot 100 prijavljenih del posameznikov, vrtcev in prvih triad osnovnih šol, ki so iz belih embalaž priznanih blagovnih znamk ustvarjali Lumpi gledališča.
Namen projekta je bil na otrokom prijazen način skozi prizmo ustvarjalnosti približati bolj odgovorno ravnanje z embalažo, in pri tem spodbujati ustvarjalnost, pomembno za otrokov razvoj veščin reševanja vsakodnevnih problemov, učenja matematičnih konceptov ipd. Spodbujanje verbalnega izražanja pa ima danes še posebej pomembno vlogo, zato smo otroke zaprosili, da napišejo tudi svojo zgodbico Kako so Lumpiji rešili svet.
»Dolgoročno sodelovanje z dobavitelji, ki ima dodano vrednost, pomeni razvijanje širšega poslovnega in družbenega okolja. In prav projekt Bele embalaže dokazuje, da Mercator skupaj z dobavitelji povezuje in spodbuja kreativnost in sodelovanje pri trajnostnih rešitvah, ki so v ospredju prizadevanj za prihodnost podjetij, družbe in okolja«, je poudaril Tomislav Kramarić, predsednik poslovodstva Mercatorja
Meta Gvardjančič, vodja marketinga, Medex je poudarila: V Medexu smo ponosni, da z izdelki iz linije Junior, že drugo leto sodelujemo v Mercatorjevem projektu Bele embalaže. Vsi ti izdelki so popolnoma naravni, sedaj pa tudi v embalaži, ki spodbuja otroško domišljijo. Partnerstvo z Mercatorjem pomeni zavezo boljši prihodnosti, saj le skupaj lahko gradimo svet, v katerem bomo vključeni vsi, otroci pa bodo lahko razvili domišljijo s tem pa tudi vse svoje potenciale.
Goran Medić, direktor, Fructal je poudaril, »v Fructalu se radi odzovemo pobudam, ki spodbujajo priložnosti sodelovanja v dobrobit varovanja in ohranjanja našega naravnega okolja. Trajnostna naravnanost je namreč pomemben del našega poslovanja. Sodelovanje v Mercatorjevem projektu bele embalaže je zato še eden od razlogov in odlična priložnost za uresničevanje naše strategije trajnostnega poslovanja.«
Jure Bojnec, namestnik direktorja, Pomurske mlekarne meni da »odločitev za sodelovanje bila lahka, saj v našem podjetju zavezani k trajnostnemu razvoju, hkrati pa želimo vzpodbujati tudi kreativnost otrok kot uporabnikov naših izdelkov. Ideja se nam je zdela zanimiva, saj je sekundarna uporaba embalaže temelj krožnega gospodarstva.«
Nataša Češnovar Gregorc, direktorica R&D in QA, Atlantic Droga Kolinska meni, »da je partnersko povezovanje ključno za uspeh trajnostnega poslovanja, saj lahko le s skupnimi močmi dosežemo napredek. Pri tem pa moramo sodelovati vsi, tako gospodarstvo, kot tudi potrošniki. In ta projekt je odličen primer, kako nagovoriti mlade potrošnike, da začnejo s spremembami pri sebi, v svojem domu.«
Vir/Foto:Mercator