Evropa: Rekordna prodaja TBZ v 2023.

ANALIZA

Svetovne

07.03.2024

Prodaja TBZ (trgovskih blagovnih znamk) je leta 2023 dosegla nov rekord, saj so z njihovo prodajo v Evropi dosegli 340 milijard evrov, kar je predstavlja največ doslej.

Zadnje poročilo PLMA - Private Label Manufacturers Association, ponuja podroben pregled deleža trgovskih znamk po državah, kjer je na vrhu po prodaji TBZ, Švica (skoraj 52% delež).

Leta 2023 je prodaja zasebnih blagovnih znamk v Evropi dosegla mejo 340 milijard evrov, kar je rekord vseh časov. Zasebna trgovska blagovna znamka zdaj predstavlja kar 38,5 % celotne vrednosti živilskega trga. Promet trgovskih znamk se je lani povečal za 13 %. V istem obdobju je prodaja blagovnih znamk proizvajalcev zrasla za manj kot polovico manj, za +6 %.

Več podrobnosti o uspešnosti zasebnih blagovnih znamk je na voljo v novi izdaji PLMA-jevega mednarodnega letopisa zasebnih blagovnih znamk, za katerega je NielsenIQ raziskal 17 evropskih trgov oz.držav.

To so: Avstrija, Belgija, Češka, Danska, Francija, Nemčija, Grčija, Madžarska, Italija, Nizozemska, Norveška, Poljska, Portugalska, Španija, Švedska, Švica in Združeno kraljestvo oz. VB. Analiza vključuje približno 500 trgovcev na drobno in več sto živilskih in neživilskih izdelkov supermarketov.

Kot že mesece analizirajo strokovne publikacije in strokovnjaki iz industrije, so potrošniki v letu 2023 množično prešli na trgovske znamke, saj mnoge skrbi visoka stopnja inflacije. Poleg tega so, kot se je že zgodilo med krizami, ko so ugotovili, da je kakovost izdelkov enaka ali boljša od znanih blagovnih znamk proizvajalcev, mnogi ostali pri izdelkih lastnih blagovnih znamk trgovcev na drobno.

 

Vir/Foto: plma