ZDA: Umetna inteligenca za izboljšanje nakupovalne izkušnje ponuja vedno več

ANALIZA

Svetovne

29.02.2024

Leto 2024 naj bi bilo leto nakupovalnega pomočnika, ki ga poganja AI (umetna inteligenca). Trgovci na drobno, vsi od Walmarta in Amazona do Ikee in Chevrona, so izdali množico posodobitev, ki temeljijo na AI, da bi nakupovalno izkušnjo naredili lažjo in ustreznejšo. Google je predstavil zbirko generativnih orodij AI, ki trgovcem na drobno pomagajo prilagoditi in poenostaviti nakupovalno izkušnjo.

Po podatkih IBM-a iz oktobra 2023 kar 86 % odraslih po vsem svetu pravi, da želijo, da bi jim umetna inteligenca pomagala pri raziskovanju izdelkov ali pridobivanju informacij.

Skoraj toliko (82 %) bi jih želelo, da bi jim umetna inteligenca nudila storitve/odgovore ali reševala težave, 79 % pa jih pravi, da bi jim umetna inteligenca pomagala iskati ponudbe ali promocije.

Orodja za pogovorno trgovino omogočajo blagovnim znamkam, da na svojih spletnih mestih in v aplikacijah ustvarijo virtualne pomočnike, ki odgovarjajo na vprašanja strank in dajejo priporočila.

Walmart je na sejmu Consumer Electronics Show predstavil svoje generativno iskalno orodje z umetno inteligenco, ki kupcem omogoča poizvedovanje ob posebnih primerih uporabe, kot je npr. »football watch party«.

Amazon se je odzval z Rufusom, generativnim nakupovalnim pomočnikom z umetno inteligenco, ki "pooseblja" Amazonov katalog izdelkov, ocene strank, vprašanja in odgovore ter informacije po spletu, ko odgovori na vprašanja strank, poda primerjave izdelkov ali priporočila.

Tako kot pri Walmartovem orodju umetne inteligence lahko kupci tudi v primeru Amazona iščejo izdelke po priložnosti ali namenu, da  postavljajo vprašanja, kot sta npr.: "Kaj je treba upoštevati pri nakupu tekaških copat?", ali " Pa so te vzdržljive?"

Posodobitve umetne inteligence temeljijo na hitrosti in vključujejo tudi Shopifyjevo semantično iskanje na osnovi umetne inteligence, ki kupcem omogoča poizvedovanje na podlagi namena in ne ključnih besed. Na primer pri iskanju zapišete »topla oblačila za zimo« namesto iskanja puloverjev, kapic, volnenih nogavic itd.

Nekateri drugi trgovci na drobno, kot je npr. Kroger Co., uporabljajo generativno umetno inteligenco kot interno orodje za pomoč blagovnim znamkam pri povečanju prepoznavnosti.

Krogerjevo novo orodje pomaga prodajalcem pri ponudbi izboljšati rezultate iskalnikov in zgraditi strani s podrobnostmi o izdelkih. Poleg izboljšanja uporabniške izkušnje s hitrejšim in enostavnejšim iskanjem dajejo  bolj poglobljen vpogled o tem, kateri izdelki so najboljši.

Umetna inteligenca vpliva tudi na nakup avtomobila

Peugeot v Sloveniji med prvimi uvaja digitalnega ambasadorja – digitalnega svetovalca v obliki pogovornega bota. Klepetalni robot oz. »chatbot« je na voljo za SUV model 2008, potencialnega kupca pa skozi pogovor seznani z vsemi potrebnimi informacijami o vozilu in na ta način pomaga sestaviti različico, ki bo najbolj ustrezala njegovim potrebam po mobilnosti. Več na spletni strani. TUKAJ.

Vir: insiderinteligence.com in chatbot.peugeot-slo.si

Foto: Arhiv Instore