Piše: Sebastian Rennack, mednarodni maloprodajni analitik
Nedavno so Rusi v Belgiji odprli dve trgovini pod sloganom: "My price" (Moja cena, op.prev.), napovedali pa so že tudi odprtje tretjega objekta.
Zdi se, da so njihovi nameni in priprave na drugi krog širitve zelo resni. Trenutno diskonter išče administrativnega sodelavca, pomočnika v nabavi, poslovodjo ter prokurista in tudi nekatere druge zahodnoevropske države bi lahko bile "na seznamu" vrnitve ruskega diskonterja. Njihova nova spletna stran namreč vsebuje tudi zemljevida Francije in Nemčije. V nemškem poslovnem registru je Merejeva krovna družba TS Markt še vedno označena kot aktivni subjekt.
Iz belgijskega poslovnega registra je razvidno, da je bila pravna oseba trgovin "My Price", Lightkommerz, ustanovljena jeseni 2020 in je registrirana na istem naslovu v mestu Opwijk kot (trenutna) prva trgovina. Na tej lokaciji je poleti 2022 svoja vrata odprla predhodnica te trgovine, trgovina Mere, ki pa so jo zaradi pomanjkanja zalog, ki so večinoma prihajale iz Rusije, zaprli že po štirih mesecih.
Komercialni pogoji poslovanja trgovin z imenom "My price", so enaki pogojem od prej. To pa je tedensko plačilo dobaviteljem glede na količino prodanega blaga in 100-odstotno vračilo neprodanega blaga proizvajalcu. In čeprav notranjost trgovin, monopaletna razporeditev blaga in visoke police zelo spominjajo na prodajne koncepte verige Mere, naj omenim, da "My Price" deluje preko zunanje komunikacije o cenah. Belgijski letak na primer ponuja 20 izdelkov široke potrošnje za ceno 50 evrov, kar je potem po navedbah prodajalca v končnem znižana cena, na 42,05 evrov, zaradi posebnega popusta.
V Srednji in Vzhodni Evropi matična družba Torgservis deluje pod zastavo Svetofor in Mere. Po zadnjih podatkih ruske tržnoraziskovalne družbe Infoline je prodajalec v prvi polovici leta 2023 v domači državi dosegel 9,8-odstotno rast, 200 milijard ruskih rubljev (približno dve milijardi evrov). Veriga ima trenutno mrežo 4000 trgovin v Rusiji in tujini.
Izven Rusije in Belorusije ima Mere najmočnejšo evropsko prisotnost v Litvi in Srbiji. V baltski državi družba trenutno upravlja 26 trgovin (2022 še 19) in je po bilančnih podatkih v letu 2022 dosegla 47 milijonov evrov čistega dobička z nekaj več kot 100.000 evrov čiste izgube.
Trenutno je v Srbiji 20 trgovin Mere in 23 trgovin Svetofor (2022: le 13). Pri tem je lastnik dosegel skupni čisti dobiček za obe v višini 48 milijonov evrov, s čisto izgubo v višini 360.000 evrov.
O avtorju... Sebastian Rennack je ustanovitelj Aletos Retail Advisory, mednarodni maloprodajni analitik in nekdanji mednarodni dopisnik Lebensmittel Zeitung, vodilnega nemškega poslovnega tednika za sektor FMCG. Poleg tega ima bogate praktične izkušnje v industriji kot nekdanji član mednarodnih skupin za operacije Schwarz Group in Metro Group na Poljskem, v Ukrajini in Rusiji. |