Velika Britanija: Sainsbury's želi doseči novo raven poslovanja (komentar Sebastiana Rennacka)

KOMENTAR

Svetovne

12.02.2024

Sainsbury's, drugi največji trgovec z živili v Veliki Britaniji, želi okrepiti položaj na trgu v času, ko nemška diskontna trgovca Lidl in Aldi beležita dvomestno rast prodaje na mesečni ravni. Pod sloganom: "Next Level Sainsbury's", se je britanski trgovec, z več formati, zavezal k triletni strategiji, ki vsebuje osem izpostavljenih ciljev.

Sebastian Rennack, mednarodni maloprodajni analitik

Da bi povečali tržni delež, je eden od njihovih glavnih poudarkov na razvoju Nectarjeve platforme zvestobe in maloprodajnih medijskih zmogljivosti. V Sainsbury's nameravajo tudi znižati stroške in sicer za milijardo britanskih funtov, da bi med ostalim tako sprostili sredstva za nadgradnjo svoje tehnološke platforme in avtomatizacijo procesov.

Sainsbury's se je zelo učinkovito zoperstavil hitri širitvi Aldija Sid (Jug) in Lidla v Združenem kraljestvu. Ta trgovec je edini izmed nekdanjih britanskih "velikih štirih", ki je od začetka inflacije ohranil svoj tržni položaj. Po podatkih agencije Kantar World Panel je bil od januarja 2022 do januarja 2024 Sainsbury's tako edini trgovec s polno ponudbo, ki je svoj tržni delež povečal za 0,1 % – s 15,6 % na 15,7 %. Vsi drugi operaterji supermarketov v Združenem kraljestvu so doživeli upad (glej grafikon). Padec kupne moči je potrošnike množično pognal v naročje Lidla in Aldija. Oba sta v tem obdobju dosegla velik porast tržnega deleža, pri čemer je Aldi "zrasel" za 1,5 odstotne točke, s 7,8 % na 9,3 %, Lidl pa mu je sledil s povečanjem za 1,3 odstotne točke, s 6,2 % na 7,5 %.

Nova triletna strategija se osredotoča na rast tržnega deleža, zvestobo in maloprodajne medijske priložnosti ter varčevalni program v višini milijarde GBP (britanskih funtov).

Raziskave strank oz.kupcev kažejo, da je cena trenutno najpomembnejši dejavnik za britanskega potrošnika, ki ga je inflacija zelo prizadela. Vseeno se zdi, da cene na policah trgovin Sainsbury's še zdaleč niso konkurenčne diskontom, čeprav sami izpostavljajo primerjavo več kot 550 njihovih izdelkov s cenami Aldija. Številke kažejo, da se Sainsbury's se redno uvršča na četrto ali peto mesto v mesečnih primerjavah cen sedmih največjih trgovcev z živili, vključno s spletnim Ocadom, ki jih izvaja britansko potrošniško združenje Which?.

Pa ni nujno, da so standardne cene na policah, ki so osnova primerjav Which?, supermarketu dale pozitivno cenovno podobo. Prav Sainsburyjev digitalni program zvestobe Nectar, ki so ga lansirali aprila lani, je postal konkurenčna prednost na trgu. Kar Tesco že leta počne s svojim programom Clubcard, na drugi strani tudi Nectar svojim 16 milijonom naročnikom ponuja ekskluzivne popuste za 6000 izdelkov in 16 milijonov naročnikov.

V zadnjih dveh letih je Sainsbury's v optimizacijo svojih cen vložil več kot 560 milijonov britanskih funtov. Za tekoče leto so zdaj namenili še dodatnih 220 milijonov. Trgovec je tako samo zaradi financiranja naložbe v cene odprodal nekatera nepomembna sredstva, ki so jih izločili. Aprila lani so na primer iz družbe objavili odprodajo neživilskega bannerja Argos na Irskem, pred nekaj tedni pa so v prodajo namenili njihovo bančno poslovalnico.

Bistveni del financiranja trenutne cenovne vojne predstavlja razvoj programov zvestobe in uporaba maloprodajnih medijev. Analitiki ocenjujejo, da je potencialni prihodek od prodaje podatkov o strankah, ki so jih pridobili s programom kartice Nectar in izdelkov široke potrošnje, televiziji in ostalim naročnikom vreden cca. 300 milijonov britanskih funtov na leto. Hkrati namerava Sainsbury's okrepiti svojo finančno odpornost z odkupom lastnih delnic za 200 milijonov funtov že v naslednjem poslovnem letu.

O avtorju...

Sebastian Rennack je ustanovitelj Aletos Retail Advisory, mednarodni maloprodajni analitik in nekdanji mednarodni dopisnik Lebensmittel Zeitung, vodilnega nemškega poslovnega tednika za sektor FMCG. Poleg tega ima bogate praktične izkušnje v industriji kot nekdanji član mednarodnih skupin za operacije Schwarz Group in Metro Group na Poljskem, v Ukrajini in Rusiji.