SLO bocni levo
SLO bocni desno

Nemčija: Lidl izvaža svinjino z oznako: "Made in Germany"

POGLED STROKOVNJAKA: Sebastian Rennack, mednarodni maloprodajni analitik

Svetovne

12.09.2024

Lidl uvaja oznako nemškega lokalnega porekla za svinjsko meso kot promocijo "in-out" v svoji podružnici v Litvi. Pri svežih mesnih izdelkih je diskonter na mednarodnih trgih doslej stavil na izdelke lokalnega porekla. Zmanjšanje obsega proizvodnje in občutna rast cen svinjine sta razlog, da je Lidl okrepil sodelovanje z mesnimi tovarnami sestrskega podjetja, Kauflanda.

Piše: Sebastian Rennack, mednarodni maloprodajni analitik

Lidl širi svojo oznako kakovosti "Made in Germany" na svojo ponudbo mesa. Na nedavnem letaku trgovca v Litvi so objavili reklamo za sveža svinjska rebra ponujena pod sloganom: »Kakovostno nemško meso – obljuba popolnega okusa – poskusite in presodite sami«.

Oglaševani izdelek ni lokalnega porekla, temveč so ga uvozili iz Lidlove matične države in ga tržijo pod lastnim znakom kakovosti »5xD« (5-krat Nemčija), ki ga je podjetje na domačem trgu predstavilo leta 2022. Vse živali s tem certifikatom so rojene, vzgojene, pitane in zaklane, njihovo meso pa je predelano v Nemčiji. V preteklosti je bilo trženje diskonterjev omejeno predvsem na kakovost izdelkov iz lastne ponudbe.

Ta poteza bi lahko pomenila prelomnico v Lidlovem trženju svežih izdelkov. Doslej je bila Lidlova vseevropska strategija za hlajene izdelke, predvsem mesne, krepitev lokalne privlačnosti. Z uporabo priznanih oznak nacionalnega porekla v celotni industriji, kot je certifikat "Viande Bovine Française" (francoska govedina), ki ga trenutno uporablja Lidl v Franciji, znak kakovosti AMA v Avstriji, znak "Produkt Polski" (poljski izdelek) na Poljskem in pečat "Kött" från Sverige“ (Meso iz Švedske) za svoje dejavnosti na Švedskem, želi prodajalec pokazati podporo lokalnim proizvajalcem. Da bi okrepili podobo domačega supermarketa, Lidl v številnih državah uporablja lastno tržno znamko lokalnega izvora, kot je "Lietuvos Marktikos" (litovski proizvajalec) v Litvi, v kombinaciji z dodatnimi certifikati "tretjih" oseb, kot je npr. Eurofins.

Poleg večinoma pozitivnega vtisa s sloganom:"Made in Germany" v baltskih državah ter srednji in vzhodni Evropi je ta  strateška poteza nuja in bi jo lahko v prihodnosti posnemali tudi v drugih državah. Z nadpovprečnimi stopnjami rasti in hitro naraščajočim tržnim deležem mora Lidl zagotoviti dobavne linije, predvsem za sveže pridelke, ki so podvrženi nihanju količine in kakovosti.

Obseg prireje svinjine upada. Po zadnjih razpoložljivih podatkih Eurostata je EU leta 2022 proizvedla 22,1 milijona ton svinjine, kar je 5,7-odstotno zmanjšanje v primerjavi z letom 2021 in predstavlja padec ravni proizvodnje na najnižjo raven po letu 2009. Tudi v Litvi je proizvodnja prašičereje po podatkih litovskega statističnega urada nenehno upadala, s 664.000 v letu 2017 na 574.000 v letu 2022.

Z 11,7-odstotno stopnjo inflacije se je lani v Evropi najbolj podražila svinjina, sledil sta ji perutnina (+8 %) in govedina (+7,4 %). Iz Lidla so marca letos napovedali, da bodo del ponudbe mesa in klobas prevzeli od sestrskega podjetja Kaufland, ki upravlja s petimi lastnimi mesnimi tovarnami.

Lidl se strategijo nabave prilagaja posameznim trgom. Aprila so v Veliki Britaniji napovedali dolgoročno naložbo v višini 500 milijonov funtov (595 milijonov evrov) v britansko industrijo svinjine. Namen modela "odprte knjige", ki vključuje fiksno maržo za kmete, je zagotoviti gotovost načrtovanja za lokalne proizvajalce, hkrati pa zagotoviti prihodnjo ponudbo za trgovce na drobno.

Januarja letos je Združeno kraljestvo uvedlo nove mejne kontrole pri uvozu hrane iz Evropske unije, s čimer je prišlo do zamud številnih dostav. Po podatkih iz britanskega Združenja predelovalcev mesa je 49 % njihove svinjine odvisne od uvoza.

O avtorju...

Sebastian Rennack je ustanovitelj Aletos Retail Advisory, mednarodni maloprodajni analitik in nekdanji mednarodni dopisnik Lebensmittel Zeitung, vodilnega nemškega poslovnega tednika za sektor FMCG. Poleg tega ima bogate praktične izkušnje v industriji kot nekdanji član mednarodnih skupin za operacije Schwarz Group in Metro Group na Poljskem, v Ukrajini in Rusiji.