Iz Indije se je vrnila 17-članska delegacija slovenskih podjetij, ki je izbranim indijskim podjetjem, ki svoje blago pošiljajo kupcem v Evropi ali blago za potrebe indijskega trga uvažajo iz Evrope, celovito predstavila slovenske transportno-logistične rešitve. Obisk je bil ena od številnih aktivnosti sistematične promocije Slovenije kot logistične platforme za Srednjo in Jugo-vzhodno Evropo na azijskih trgih.
Delegacija je med 19. in 25. novembrom 2023 obiskala indijsko poslovno-finančno prestolnico Mumbaj, kjer med drugim deluje največje indijsko kontejnersko pristanišče ter največje industrijsko-trgovsko središče južne Indije, Čenaj, ki mu pravijo tudi azijski Detroit. V času obiska sta v obeh mestih potekala poslovna foruma z individualnimi poslovnimi srečanji, ki se ju je skupaj udeležilo več kot 80 indijskih podjetij, delegacija pa je obiskala tudi nekaj večjih transportno-logističnih podjetij v obeh mestih (Vedanta, KEC, COSCO SHIPPING, Polyhose in Breaks India).
Slovenski predstavniki so se srečali z indijskimi ladjarji, špediterji, logističnimi operaterji, podjetji pristaniških skupnosti, industrijskimi podjetji, izvozniki, uvozniki, trgovci, zainteresiranimi za predstavitev in implementacijo učinkovitih transportno logističnih storitev do zalednih trgov Slovenije in samega slovenskega trga. Indijski trg postaja vse bolj poslovno perspektiven tudi za slovensko logistiko, saj beleži nenehno in stabilno rast industrijske proizvodnje, krepi se zasebna potrošnja na račun rastočega srednjega razreda, kar poganja zdravo gospodarsko rast indijskega gospodarstva in potrebe po učinkovitih, kakovostnih, specializiranih sodobnih rešitvah za distribucijo blaga kupcem v Indiji.
Slovenski udeleženci so bili z obiskom v Indiji zelo zadovoljni, napovedi nekaterih pa kažejo tudi na morebitne konkretne posle in dolgoročno sodelovanje. Prav vsi pa so izrazili interes za sodelovanje na podobnih dogodkih v prihodnje, kar kaže na to, da so podjetja tovrstne poslovne dogodke prepoznala kot odlično priložnost za širjenje oziroma utrjevanje svojega poslovanja na tujih trgih ter pozicioniranje Slovenije kot najhitrejše in cenovno najbolj konkurenčne vstopne točke za blago z Bližnjega in Daljnega vzhoda v Evropo.
Tomaž Deisinger, Comark d. o. o.: »Naše podjetje že več kot tri desetletja ponuja celovite rešitve v projektni logistiki. Delegacije v Indijo smo se udeležili s ciljem okrepiti sodelovanje na indijskem tržišču ter srečati obstoječe poslovne partnerje, potencialnim partnerjem pa predstaviti celovite storitve, ki jih lahko ponudimo v Sloveniji in zalednih evropskih tržiščih. Odziv zainteresiranih indijskih podjetij nas je pozitivno presenetil, zato si obetamo nove poslovne priložnosti. In sicer tako pri storitvah, ki jih bomo zanje ponudili v naši regiji, kot tudi od sodelovanja s projektno-logističnimi podjetji na indijskem tržišču. To v praksi pomeni, da bomo lahko slovenskim in tujim izvoznikom ter drugim poslovnim partnerjem omogočili dodatne kakovostne in celovite storitve tudi na tem tržišču.«
Rok Kobal, Europacific d. o. o.: »Redno se udeležujem poslovnih delegacij v tujini v organizaciji SPIRIT Slovenija in GZS, saj menim, da to pomemben način pridobivanja potencialnih poslov in novih poznanstev. Tokratna delegacija je ena prvih na ta trg po pandemiji koronavirusa, saj se v Indijo vračamo prvič po 2019. Indijski trg se nenehno in dinamično spreminja, zato ga je treba redno obiskovati, saj tako pogosto vidiš priložnosti, za katere pred samim obiskom nisi vedel. Stiki, ki sem jih vzpostavil, kažejo velik interes tako za Slovenijo kot tudi za storitve, ki jih ponujamo. Verjamem, da smo udeleženci prišli nazaj v Slovenijo navdušeni in z vsaj eno novo poslovno priložnostjo.«
Ana Dežjot, Azalenta d. o. o.: »Za naše podjetje, ki je novinec v delegaciji, je ta obisk presegel vsa pričakovanja, saj smo na številnih srečanjih z indijskimi podjetji zabeležili velik interes za nadaljnje sodelovanje. Tako veleposlaništvo kot SPIRIT Slovenija in GZS so vse aktivnosti organizirali specifično za potrebe vsakega udeleženca. Zelo smo zadovoljni!«
Boštjan Petelin, Actual I.T.: »Z veseljem sem se udeležil logistične delegacije, ki je pripomogla še k dodatni promociji in prepoznavnosti slovenske logistike na indijskem trgu. S pomočjo takih dogodkov pridobivamo nove priložnosti in nova partnerstva. Smo IT podjetje, ki se ukvarja tudi s pomorsko logistiko ter smo z obiskom pridobili nove poslovne partnerje in priložnosti na novih tržiščih, obenem pa tudi možnost ponujanja IT podpore indijskim podjetjem v JV Evropi.«
Kolja Štemberger, Milšped, d. o. o. : »Naše podjetje je kot logist na področju Balkana eden izmed največjih ponudnikov logističnih storitev, tako s svojimi skladiščnimi zmogljivostmi, kot tudi z lastno floto za prevoz standardnega ter temperaturno kontroliranega blaga. Z odprtjem novih pisarn podjetja v Italiji, Romuniji in na Madžarskem širimo svojo prisotnost na območju EU in verjamemo, da smo lahko zanesljiv partner tudi za indijska podjetja, ki iščejo možnosti za preusmeritev tovora iz severne Evrope v Luko Koper in tako za naročnika izboljšamo ekonomičnost prevoza. Storitve našega podjetja smo želeli predstaviti tudi v Indiji, kjer iščemo lokalnega poslovnega partnerja, ki bo v naših storitvah prepoznal dodano vrednost.«
Janez Merlak, Adria Kombi d. o. o.: »Za naše podjetje večina pošiljk preko Luke Koper prihaja iz azijskih držav. Indija kot najhitreje rastoče gospodarstvo v Aziji je zato za nas ogromen potencial. Obstaja velika verjetnost, da se bo tovor, ki zdaj hodi v EU preko severnih luk, preusmeril na krajšo pot preko Slovenije, k temu pa bo gotovo pripomogla tudi celovita predstavitev storitev transportno-logističnega sektorja na poslovnih forumih v Mumbaju in Čenaju v času našega obiska. Zato spodbujamo takšne in podobne sektorske promocijske dogodke na prekomorskih in EU trgih.«
Borut Šemrl, Luka Koper d. d.: »Pred pričetkom pandemije smo že imeli nekaj stikov v Indiji, ki jih želimo obnoviti, obenem pa poiskati nove priložnosti, saj indijski trg sodi med pomembne hitro rastoče trge. Zaenkrat Slovenija še nima neposrednih pomorskih povezav z Indijo, obstaja pa velika možnost za njeno vzpostavitev, saj so tranzitni časi v primerjavi s severno evropskimi pristanišči veliko krajši in tako bolj ekonomični. Za Luko Koper obstaja največji potencial na segmentih vseh vrst kontejnerjev, projektnih tovorov, hitro pokvarljivem blagu in pretovoru jeklenih tovorov v kontejnerjih in generalnih tovorov na klasičnih ladjah.«
Obisk delegacije sta skupaj pripravila SPIRIT Slovenija in GZS – Združenje za promet in logistiko, ob podpori Veleposlaništva RS v New Delhiju. Indijsko gospodarstvo sicer velja za 5. največje na svetu. Blagovna menjava med Slovenijo in Indijo je v letu 2022 dosegla 677 mio EUR, s čimer se je Indija lani uvrstila na 24. mesto najpomembnejših trgovinskih partneric Slovenije v blagovni menjavi.
Vir/Foto: SPIRIT Slovenija/TL