To je 41 odstotkov vseh spletnih kupcev oz. pet odstotnih točk več kot leto prej, ugotavljajo na statističnem uradu. Večinoma so rezervirali nastanitve ali kupili vozovnice.
Vsaj en spletni nakup je v prvih treh mesecih letos opravilo 833.135 oz. 53 odstotkov prebivalcev. Največ jih je bilo starih od 25 do 34 let (72 odstotkov).
Večina spletnih kupcev je v tem obdobju kupila fizični izdelek, in sicer v 66 odstotkov nakupov oblačila, čevlje ali dodatke, v 25 odstotkov športno opremo, v po nekaj manj kot četrtini pa kozmetiko ali izdelke za sprostitev, pohištvo, dodatke za dom ali izdelke za vrt ter zdravila ali prehranska dopolnila.
Štiri petine spletnih kupcev je fizične izdelke kupilo ali naročilo prek spleta pri prodajalcih iz Slovenije, polovica pa pri ponudnikih iz drugih držav članic EU. Dobre petina kupcev je opravila spletni nakup pri prodajalcih iz držav zunaj EU.
V primerjavi z letom 2021, ko je bila razglašena epidemija covida-19, se je delež spletnega nakupovanja zmanjšal za šest odstotnih točk.
Internet je sicer v letošnjem prvem četrtletju uporabljalo 90 odstotkov oseb, starih od 16 do 74 let. To je ena odstotna točka več kot v letu 2022. Delež je bil največji pri skupini učencev, dijakov ali študentov ter skupini zaposlenih ali samozaposlenih, najmanjši pa pri upokojencih.
Statistiki še ugotavljajo, da je prihodek s spletno prodajo izdelkov ali storitev oz. s sprejemanjem naročil ali rezervacij prek spleta v lanskem letu ustvarila petina podjetij z vsaj 10 zaposlenimi in samozaposlenimi. Skupno je ta prihodek znašal nekaj manj kot štiri milijarde evrov.
Nekaj več kot dve tretjini tega prihodka so ustvarila s spletno prodajo drugim podjetjem ali javnim ustanovam, slabo tretjino pa s spletno prodajo fizičnim osebam. Vrednost slednje je znašala okoli 1,3 milijarde evrov brez DDV.
Vir: Sta
Foto: Arhiv Instore