Kljub temu so zaradi bistveno višjih cen surovin in energije leto sklenili s 6,3 milijona evrov čiste izgube.
Čista izguba ob koncu leta je bila tako le pol milijona evrov nižja kot v letu 2021, kot ob tem v letnem poročilu poudarja uprava podjetja, pa je za njimi še eno zahtevno leto v industriji proizvodnje higienskih papirjev v Evropi. Ob tem dodajajo, da je Paloma lani dosegla dobiček pred obrestmi, davki in amortizacijo (EBITDA) v višini pozitivne ničle, kar je več kot za tri milijone evrov bolje kot leto prej.
Največji delež prihodkov se nanaša na prodajo toaletnega papirja, k predstavlja skoraj polovico ustvarjene prodaje, po dobrih sedem odstotkov pa predstavlja prodaja brisač in robčkov, medtem ko že dobro petino prihodkov predstavlja prodaja matičnih zvitkov.
Družba dobro tretjino izdelkov proda pod lastno blagovno znamko, njen daleč največji trg pa predstavlja Nemčija, kamor so lani prodali za skoraj 43 milijonov izdelkov oziroma za 60 odstotkov več kot leto prej. Na domačem trgu so beležili prodajo v višini 14,7 milijona evrov.
Vodstvo družbe, na čelu katere je od marca lani Stevan Lomić, je pojasnilo, da so se bili zadnji dve leti prisiljeni soočiti s težkimi razmerami na trgu, zato so se morali lotiti novih poslovnih modelov ter jih implementirati v svoje poslovanje.
Stroški so se jim lani namreč med letom povečali za več kot 550 evrov po proizvedeni toni oziroma za več kot 40 odstotkov, zlasti zaradi enormne, več kot dvakratne podražitve energentov v kombinaciji s cikličnim povečanjem stroškov celuloze, ki so bili višji za 30 odstotkov.
So pa po zaslugi povečevanja tržnih deležev njihovih najpomembnejših blagovnih znamk Harmony in Paloma prodajo povečali za četrtino, tako da sta to že peto leto zapored najhitreje rastoči blagovni znamki na ključnih trgih Palome.
Kot dodajajo v letnem poročilu, jim je uspelo prenos stroškov po dobavni verigi izvesti uspešno, kljub temu pa je časovni zamik med nastalimi stroški in obdobjem zvišanja prodajne cene povzročil izgubo EBITDA v prvem četrtletju, kar so delno nadomestili z visoko uspešnostjo v zadnjem četrtletju.
Zaradi zahtevnih gospodarskih razmer so naložbeni projekt v Sladkem Vrhu glede na načrte nadaljevali z manjšim časovnim zamikom, prav tako niso v celoti dosegli ciljev izboljšav za zmanjšanje stroškov na proizvedeno tono.
Kot še dodajajo v Palomi, so si za letos zastavili zahtevne cilje, med katerimi je povečanje rasti prodaje za dodatnih 35 odstotkov in zagotoviti zanesljivo dostavo svojim kupcem na ključnih trgih. Ob tem želijo zagnati nove konfekcijske linije in doseči njihovo pričakovano učinkovitost, pa tudi zagotoviti dobičkonosnost ter izboljšanje stroškovne učinkovitosti za vsaj 35 evrov po proizvedeni toni.
Letos skrbno spremljajo gibanje cen energentov in ugotavljajo, da je cena električne energije in zemeljskega plina v prvem četrtletju padla na vzdržno raven, ki jim po daljšem času omogoča bolj stabilno in predvidljivo poslovanje.
S pričakovanim povečanjem prodaje matičnih zvitkov in gotovih izdelkov ter operativnimi izboljšavami ob koncu leta načrtujejo pozitiven poslovni rezultat, kar se po njihovem že potrjuje z rezultati poslovanja v prvi polovici leta.