Na 32. SOF-u o vlogi in moči kreativnosti, neizogibni prihodnosti digitala in umetni inteligenci

AKTUALNO

Slovenija

16.06.2023

Minuli četrtek se je v Avditoriju Portorož zaključil že tradicionalni 32. Slovenski oglaševalski festival (SOF), ki je tudi to leto obiskovalce navdušil z zanimivimi vsebinami, odličnimi govorci in nepozabno zabavo.

Rdeča nit letošnjega programa je bila kreativnost, ki so jo na dvodnevnem festivalu številni domači in tuji gostje preučevali skozi umetno inteligenco, šport, kulinariko in igričarstvo.

Tudi letos na voljo pester program

Festival je otvorila nova generacija mladih kreativcev, ki si prizadeva spremeniti prihodnost slovenskega oglaševanja. Govorili so o disciplini in omejitvah kreativnosti, saj je po njihovem mnenju stavek »ker smo od nekdaj tako delali« največji sovražnik kreativnosti. Veliko zanimanja je med drugim poželo tudi predavanje Tri milijarde gamerjev: En sam način, da jih prepričate, na katerem je kitajski futurist Gavin Cheng predstavil odličen vpogled v to, kaj pri nagovarjanju gamerjev deluje in kaj ne. V svojem predavanju je izpostavil pet nevarnosti, ki lahko znamki škodujejo, in edini pravi pristop, ki bo kampanji zagotovil uspeh. Poudaril je tudi, da so izkušnje in čustva v virtualnem svetu enako vredna kot tista iz resničnega sveta. Prav tako so lahko obiskovalci letošnjega SOF-a prisluhnili Luki Koširju in Jorgu Zupanu, priznanima kuharskima mojstroma, ki iz teorije v prakso prenašata koncept ’z njive na mizo’. Občinstvu sta poskušala odgovoriti, na kakšen način v svojo kulinarično filozofijo vpletata tradicijo in iz česa se napaja njuna ustvarjalnost.

Ilka Štuhec – gostja letošnjega SOF-a

Na SOF-u so imeli obiskovalci možnost spoznati tudi Ilko Štuhec, slovensko alpsko smučarko mednarodnega ugleda. Spregovorila je o zaviti progi njene kariere in težkih poškodbah, o tem, da je mama ena sama, ter tudi o nasmehu, za katerim se včasih skrije in s katerim svoje navijače vedno omreži.

Podeljene so bile številne nagrade

32. SOF se je tudi to leto zaključil z večerno podelitvijo nagrad, ki je v Avditorij Portorož privabila kar 1.300 domačih in tujih ljubiteljev oglaševanja. 13-članska žirija je Agencijo Shift imenovala za agencijo leta, Burek Olimpija je postala najuspešnejša znamka leta, za najboljšo produkcijsko hišo filmskih oglasov je žirija določila Moment Collective, najboljša produkcijska hiša radijskih in zvočnih oglasov pa je Sloboda. Naziv oglaševalska osebnost leta je prejel Aleš Muhič, direktor trženja Pro Plus, oglaševalec leta 2022 pa je že drugo leto zapored podjetje Mercator. Velike nagrade sta prejeli oglaševalski akciji »Hofer cena« (serija del), ki sta jo ustvarila Publicis Groupe in Saatchi & Saatchi, ter »Burekuna«, ki jo je za Burek Olimpija ustvarila Agencija 101.