SLO bocni levo
SLO bocni desno

Raziskava Masterindex: V Sloveniji vedno bolj priljubljena mobilna plačila in spletni nakupi

ANALIZA

Slovenija

03.06.2023

Plačila prek mobilnih aplikacij postajajo vedno bolj priljubljena med Slovenci, v primerjavi z letom 2022 so se povečala za trikrat, ugotavlja najnovejša raziskava Masterindex družbe Mastercard Slovenija.

Zabeležili so tudi velik porast spletnih nakupov, tako skoraj tretjina vprašanih nakupuje preko spleta pogosteje kot v preteklem letu.
  
V raziskavi, v kateri je sodelovalo 1006 ljudi, je bil največji porast zabeležen pri plačilih prek mobilnih aplikacij. Povečala so se za trikrat in se jih sedaj poslužuje pet odstotkov vprašanih, so v sporočilu za javnost pojasnili v družbi Mastercard Slovenija.

Za potrjevanje spletnih nakupov je mobilni telefon lani uporabljalo 54 odstotkov vprašanih. V trgovinah in na bencinskih črpalkah je z mobilnim telefonom plačevala polovica vprašanih, v restavracijah in barih pa slaba tretjina (31 odstotkov).

Vse več Slovencev z mobilnim telefonom nakupuje tudi vstopnice za kulturne oz. športne dogodke, letos jih je to počelo 25 odstotkov, leto prej pa 18 odstotkov, so izpostavili pri Mastercardu.

Enostavnost, možnost sledenja izdatkom in uporabniku prijazna izkušnja niso več edini ključni dejavniki pri izbiri aplikacije za mobilno plačevanje. Skoraj 80 odstotkov vprašanih pričakuje varno plačevanje z avtentikacijo, kar je bistveno več od ostalih lastnosti, ki sčasoma izgubljajo na pomenu.

Vse bolj priljubljeni so postali tudi spletni nakupi. Skoraj 30 odstotkov vprašanih pogosteje nakupuje prek spleta kot pred enim letom. Delež tistih, ki se za spletni nakup sploh ne odločijo, je letos znašal štiri odstotke, medtem ko je bil leta 2019 ta delež pri osmih odstotkih.

Približno četrtina Slovencev vsak teden zaključi spletni nakup s svojo plačilno kartico, kar v primerjavi z letom 2022 predstavlja 20-odstotno povečanje.

V slovenskih spletnih trgovinah pogosteje nakupuje 40 odstotkov vprašanih, dobra tretjina pa nakupuje enako pogosto v slovenskih in tujih spletnih trgovinah. Delež nakupov v tujih spletnih trgovinah se je v primerjavi z lanskim letom povečal na skoraj četrtino vseh spletnih kupcev.

Več kot 85 odstotkov Slovencev pri plačevanju prek spleta in v fizičnih trgovinah redno uporablja plačilne kartice, raziskava pa je pokazala tudi večjo pripravljenost za plačevanje nižjih zneskov s kartico. Več kot 70 odstotkov vprašanih bi bilo pripravljenih v dani situaciji s plačilno kartico plačati znesek petih evrov ali manj, desetina pa bi jih to storila za znesek med šestimi in desetimi evri.

V naslednjih šestih mesecih se namerava 72 odstotkov vprašanih odpraviti na potovanje v tujino. Hrvaška ostaja najbolj priljubljena destinacija, a je opazen trend upada števila obiskovalcev v primerjavi s preteklimi leti. Letos tako na Hrvaško namerava odpotovati 59 odstotkov vprašanih, lani pa je ta delež znašal 76 odstotkov.

Na potovanjih večina vprašanih sicer še vedno najraje plačuje z gotovino (41 odstotkov), medtem ko se jih 13 odstotkov poslužuje izključno plačevanja s kartico.