V postopkih javnega naročanja odslej poenostavljeno preverjanje nekaznovanosti

AKTUALNO

Slovenija

12.03.2023

Za naročnike v postopkih javnega naročanja se uveljavlja poenostavljeno preverjanje nekaznovanosti.

Ministrstvi za javno upravo (MJU) in pravosodje sta namreč vzpostavili informacijsko rešitev, ki omogoča elektronsko pridobivanje podatkov iz centralne kazenske evidence v informacijski sistem elektronskega javnega naročanja, so sporočili z MJU.

Informacijska rešitev za izmenjavo podatkov med centralno kazensko evidenco in informacijskim sistemom elektronskega javnega naročanja je po njihovih pojasnilih zasnovana tako, da v celoti zagotavlja izpolnjevanje zakonskih določb s področja varovanja osebnih podatkov. Omenjeno rešitev lahko vsi naročniki, ki so registrirani v informacijski sistem elektronskega javnega naročanja in imajo dodeljene pravice za izvajanje preverjanja v e-Dosje, uporabljajo od 6. marca, so na MJU navedli v sporočilu za javnost.

Odslej naročnikom torej ni več treba na ministrstvo za pravosodje posredovati pisnega zahtevka za pridobitev podatkov iz kazenskih evidenc ter pooblastil gospodarskega subjekta in njegovih zakonitih zastopnikov, da bi preverili morebiten razlog za izključitev gospodarskega subjekta iz postopka javnega naročanja, kot to določata zakon o javnem naročanju in zakon o javnem naročanju na področju obrambe in varnosti.

Dodatno pa bo z uveljavitvijo novele zakona o javnem naročanju, ki jo je DZ potrdil 21. februarja, odpravljena tudi obveznost predložitve pooblastil, saj bo pridobitev podatkov o nekaznovanosti možna že na podlagi zakona, s čimer se razbremenjuje tudi ponudnike, so zapisali.

Preverjanje navedenega razloga za izključitev lahko naročnik po njihovih pojasnilih s samo nekaj kliki izvede v aplikaciji e-Dosje neposredno iz ponudbe, ki jo je ponudnik oddal v sistem. V večini primerov bo imel naročnik rezultate na voljo že v pol ure po oddaji zahteve in bo lahko iz sistema prenesel potrdilo. Nova informacijska rešitev pomeni predvsem večjo učinkovitost javnega naročanja, saj bodo s tem podatki naročniku za oddajo naročila na voljo praktično takoj, kar bo postopke precej poenostavilo in tudi pospešilo, so navedli.

Kot so še pojasnili, takšno preverjanje postopek skrajša za nekaj dni, pomeni administrativno razbremenitev za naročnike, ki jim ne bo več treba pripravljati dopisov in prilog, jih v internih procesih potrjevati in podpisovati ter pošiljati ministrstvu za pravosodje ter poenostavlja način prejemanja potrdil o nekaznovanosti. Obenem pomeni razbremenitev zaposlenih na ministrstvu za pravosodje, ki so morali doslej za vsako prejeto zahtevo izvesti ročen vpogled v centralno kazensko evidenco ter pripraviti in odposlati potrdilo vlagatelju zahteve.