EU: Poziv za sofinanciranje promocije kmetijskih proizvodov

AKTUALNO

Svetovne

03.02.2023

Evropska komisija je objavila poziv za zbiranje predlogov za sofinanciranje programov promocije evropskih kmetijskih proizvodov na notranjem trgu EU in v tretjih državah, katerega cilj je krepitev konkurenčnosti evropskega agroživilskega sektorja. Na razpolago je 166,4 milijona evrov, rok za oddajo vlog je 20. april.

Z ukrepom informiranja in promocije se poudarjajo posebnosti kmetijske proizvodnje EU, zlasti glede kakovosti, trajnosti, varnosti, sledljivosti, pristnosti, označevanja, hranilne vrednosti, dobrobiti živali in varstva okolja, so povzeli na ministrstvu za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano in dodali, da komisija promocijsko politiko redno usklajuje s svojimi prednostnimi nalogami, predvsem s strategijo Od vil do vilic.

V letošnjem javnem pozivu za zbiranje predlogov je poudarek na programih promocije kmetijskih proizvodov, ki so v skladu z trajnostno kmetijsko pridelavo, dobrobitjo živali in spodbujanjem uživanja svežega sadja in zelenjave ter zdrave in trajnostne prehrane.

Po navedbah ministrstva morajo biti vsi vizualni promocijski materiali, namenjeni potrošnikom v EU, skladni s smernicami uravnotežene prehrane ciljne države EU.

V letu 2023 bo tako skupaj na razpolago 166,4 milijona evrov sredstev, od tega za promocijo kmetijskih proizvodov na notranjem trgu EU 83,3 milijona evrov, za promocijo v tretjih državah pa 83,1 milijona evrov.

Med državami in regijami izven EU, ki imajo velik potencial rasti, so po oceni komisije Kitajska, Japonska, Južna Koreja, Singapur, Severna Amerika, Nova Zelandija in Avstralija, eden glavnih izvoznih trgov za evropske kmetijske proizvode pa ostaja tudi Združeno kraljestvo.

Kot so sporočili z ministrstva, se lahko na javni poziv prijavijo reprezentativne organizacije za posamezni sektor oziroma več sektorjev na ravni države članice ali EU, skupine proizvajalcev, organizacije proizvajalcev in združenja organizacij proizvajalcev.

Po njihovih navedbah lahko tako imenovane enostavne programe promocije lahko predlaga ena ali več organizacij iz ene države članice, multiprograme pa organizacije iz vsaj dveh držav članic. "Pri enostavnih programih promocije je stopnja sofinanciranja na notranjem trgu v višini 70 odstotkov upravičenih stroškov, na tretjih trgih pa 80 odstotkov. Pri multiprogramih se sofinancira 80 odstotkov upravičenih stroškov ne glede na ciljni trg," so še dodali.

Potencialni upravičenci lahko vlogo oddajo do 20. aprila do 17. ure prek portala Evropske komisije Funding and Tender opportunities. Končne rezultate pa bo komisija objavila jeseni.