Evropa: Lastne blagovne znamke predstavljajo 36 % celotne prodaje izdelkov FMCG

ANALIZA

TBZ (PL)

11.01.2023

Poročilo IRI razkriva, da imajo lastne blagovne znamke trgovcev na drobno že kar 36-odstotni delež celotne vrednosti prodaje izdelkov široke porabe v Evropi (216 milijard evrov).

To pomeni napredek za dve odstotni točki. Velika tržna uspešnost TBZ (trgovinskih blagovnih znamk) so zabeležili na vseh evropskih trgih, še zlasti v Španiji, kjer lastne blagovne znamka zdaj predstavljajo kar 47 % celotne vrednosti prodaje izdelkov široke porabe.

Sledita Nemčija in Nizozemska (obe z po 39 %). Združeno kraljestvo in Nemčija še naprej vodita kar zadeva prodajo lastnih blagovnih znamk v absolutni vrednosti.

Za rast TBZ v letu 2022 so večinoma "zaslužne" kategorije hrane (+5,3 %), ki so prispevale levji  delež h kar 191 milijardam evrov zaslužka, pri čemer odstopajo rasti kategorij ohlajene in sveže hrane, a tudi zamrznjenih živil in pijača.