SLO bocni levo
SLO bocni desno

Dragan Čigoja, generalni direktor Lidl Srbija: Ostajamo zvesti obljubi potrošnikom

Intervjuji

31.08.2022.

Tokratni sogovornik pravi, da imajo v Lidlu sistem, ki zagotavlja enakopravno in predvsem pošteno obravnavo do vseh. Pri trgovcu verjamejo, da se je najbolje učiti s prakso, dajanjem priložnosti in osebnim zgledom, zato veliko vlagajo v razvoj ljudi in mentorstvo. Zavedajo se pomena vsake funkcije v njihovem velikem sistemu, a tudi odločilne vloge prodajalcev in sodelavcev v logistiki.

Avtorica: Ana Filipović

Naš sogovornik se je pred več kot 17 leti kot regionalni vodja prodaje v Münchnu seznanil s sistemom Lidla in načinom poslovanja podjetja. “Od dela s samo štirimi zaposlenimi v Lidlu Srbija sem danes del ekipe 3000 sodelavcev, na kar sem zelo ponosen. Od marca letos sem generalni direktor našega podjetja, na to mesto pa sem prišel z mesta člana uprave in direktorja direkcije Centralnih storitev,” na začetku intervjuja za InStore pojasnjuje Dragan Čigoja, generalni direktor Lidl Srbija, in dodaja: “ Verjamem, da sta velika vztrajnost in vizija, kaj je treba doseči in kaj si osebno želiš, prav tisto, kar je potrebno za doseganje rezultatov, tako v službi kot v zasebnem življenju.”

Razlogov za pogovor z vami je veliko, a začenjamo z najnovejšim: nedavnim odprtjem drugega Lidlovega logističnega centra v Srbiji. Povejte nam kaj več o objektu, njegovih zmogljivostih, namenu, izgradnji?

O logističnem centru v Lapovu je mogoče povedati veliko že samo na podlagi številk. Zgrajen je bil v pičlih dvanajstih mesecih, toliko je minilo od postavitve temeljnega kamna do zaključnih del na 57 tisoč kvadratnih metrov velikem objektu s skladiščnimi zmogljivostmi 35 tisoč palet v petih temperaturnih conah. S ponosom poudarjamo, da ima naš novi logistični center na strehi nameščene sončne kolektorje in tako 30 odstotkov energije, potrebne za delo, pridobi neposredno, iz lastnega trajnostnega vira.

Koliko vaših trgovin bo oskrbovanih iz tega centra in s katerih območij oz. mest, ko bo septembra začel obratovati?

Trenutno bo to nekaj več kot 60 trgovin v Srbiji. Skoraj na pol jih delita reki Sava in Donava. Meja teh dveh rek tvori nekakšno okvirno linijo distribucije naše bodoče logistike. Severna regija se bo oskrbovala iz logističnega centra v Novi Pazovi, južna pa iz Lapova. Najpomembneje za nas je ohranjanje učinkovitosti, in sicer iz treh glavnih razlogov. To so: manjši vpliv na okolje, ohranjanje svežine in kakovosti izdelkov in na koncu, a enako pomemben razlog ‒ večja učinkovitost dopušča več prostora za zagotavljanje ugodnejših cen naših izdelkov in zadovoljstvo potrošnikov. Z učinkovitim sistemom ostajamo dosledni svoji obljubi. To pa je visoka kakovost po nizkih cenah.

Kaj je tisto najbolj posebno, kar bi izpostavili v zvezi z novim logističnim centrom?


Predvsem to, kar sem že omenil. Posebnost tega novozgrajenega logističnega centra je, da ima značaj “zelenega” objekta in da je zgrajen v skladu z najvišjimi standardi trajnosti. 

Nekaj o tem ste sicer povedali že, ko ste omenili sončne kolektorje na strehi objekta, vendar nam vseeno malo podrobneje razložite, kaj vse pomeni ta zelena agenda?

Seznam zahtev, ki smo jim odgovorili v procesu certificiranja za LEED standard najvišjega ranga, zadeva potrditev trajnosti objekta med gradnjo in uporabo ter ima več kot 50 postavk. Tiste, ki imajo največji vpliv in jih je morda najlažje razumeti, se nanašajo na zmanjšano porabo virov. Logistični center na primer porabi 45 odstotkov manj energije kot objekti primerljive velikosti in namembnosti. To dosežemo tako, da je prostor osvetljen z dnevno svetlobo, torej je potrebna manjša osvetlitev, da se toplota, pridobljena iz hladilnih naprav, uporablja za ogrevanje objekta, z ustrezno izolacijo itd. Kot sem že omenil, imamo lasten vir energije v obliki sončnih kolektorjev na strehi, ki pokrijejo 30 odstotkov naših potreb, elektriko, ki jo dokupimo, pa dobimo iz obnovljivih virov. Podobno je z vodo, kjer jo porabimo kar 80 odstotkov manj, tako zaradi uporabe deževnice kot zaradi t. i. “tehnične” vode, tudi posebnih pip, izbora rastlin, posajenih okoli objekta ipd. Vsaka od naštetih postavk doda svoj prispevek k splošnemu zmanjšanju negativnega vpliva stavbe na okolje.

Torej je pomen, ki ga bo imel ta objekt za Lidl in lokalno skupnost oz. Srbijo, zelo velik?

Seveda. Nov logistični center bistveno izpopolnjuje naš način dela, vse z namenom ohranjanja enake svežine, varnosti in kakovosti izdelkov, ki jih vsakodnevno dostavljamo v naše trgovine. Za Lapovo, kot majhno občino, menimo, da jim naš obseg vlaganj prinaša veliko. Vse od tega, da smo lahko kot taki pomembna spodbuda za razvoj občine, do tega, da smo zagotovili dva kilometra dostopnih cest in med gradnjo uredili pretok bližnjega potoka. Najpomembneje pa je, da smo na tem mestu ustvarili 250 novih delovnih mest.

V Lidlu ste od vsega začetka, od leta 2010, še preden je leta 2018 Lidl v Srbiji uradno odprl svoje prve trgovine. Od 1. marca letos ste generalni direktor podjetja. Kako pa osebno dojemate svojo in razvojno pot podjetja?

Ves čas se posvečam temu, da dam vse od sebe pri izpolnjevanju nalog in doseganju ciljev, ki se od mene pričakujejo. Sčasoma so ti vse kompleksnejši in odgovornejši. Seveda se vam pogledi na delo spremenijo, ko naenkrat vodite ekipo z več kot tri tisoč ljudmi. Zavedanje in odgovornost do družin vseh teh ljudi in pomen Lidla za njihova življenja me navdaja s spoštovanjem do zaupanja, ki mi je bilo izkazano. Zaradi tega se vsega, kar počnem, lotevam enako predano. Naše podjetje je prepoznavno kot dober zaposlovalec, ki svojim zaposlenim zagotavlja odlične pogoje za delo in napredovanje, kar dokazujeta tudi priznanji: »Top delodajalec in delodajalec partner«. 

Drugače je vaše podjetje prepoznano kot dober delodajalec (o tem pričajo tudi številna prejeta priznanja, op. a.), ki zaposlenim nudi dobre pogoje za delo in napredovanje, Zakaj je po vašem mnenju Lidl tako zelo zaželen delodajalec?

Imamo sistem, ki zagotavlja enakopravno in predvsem pošteno obravnavo do vseh. Poleg tega verjamemo, da se najbolje učimo s prakso, dajanjem priložnosti in osebnim zgledom, zato veliko vlagamo v razvoj ljudi in mentorstvo. Zavedanje pomena vsake funkcije v našem velikem sistemu, a tudi odločilne vloge prodajalcev in sodelavcev v logistiki, dajejo ljudem vpogled v prispevek in vpliv ter navsezadnje željo, da želijo delati v Lidlu.

Kaj pa je tisto, zaradi česar ste med potrošniki prepoznavni kot dobra nakupovalna izbira, o čemer pričajo podatki, saj vsako leto napredujete na lestvici vodilnih trgovcev?

Imamo edinstven poslovni model in ponujamo edinstveno nakupovalno izkušnjo, ki poteka preprosto, udobno in z izbrano ponudbo z najboljšim razmerjem med kakovostjo in ceno. Pri tem ni kompromisa, saj smo dosledni. Potrošniki, ki kupujejo pri nas, dobijo tisto, po kar so prišli. Preprostost, cene, kakovost. S prijaznim osebjem in hitrostjo na blagajni ter vsem ostalim, kar ponujamo, kot so npr. tematski tedni nakupovanja. Na ta način upravičujemo zaupanje potrošnikov in tako bo tudi vnaprej.

V začetku leta ste lansirali aplikacijo Lidl Plus, s katero lahko potrošniki postanejo del vašega programa zvestobe. Kakšen je odziv potrošnikov? Ali bo prišlo do kakšnih izboljšav aplikacije in ugodnosti, ki jih ponuja?

V rekordnem času, enem mesecu, smo dosegli pol milijona uporabnikov in v znak zahvale, da bi bila aplikacija dostopna še večjemu številu uporabnikov, smo v vseh trgovinah uvedli brezplačno brezžično povezavo in tudi zaradi tega smo nekaj posebnega. Aplikacija prinaša možnost varčevanja na praktičen in hkrati zabaven način. Aplikacijo nenehno izpopolnjujemo in kmalu lahko pričakujemo novosti, ki bodo usklajene s pripombami potrošnikov in ki nas bodo vodile k nadaljnjemu prilagajanju ponudbe vsakemu posameznemu uporabniku.

V času vse od izbruha pandemije koronavirusa se potrošniki vse bolj obračajo k izdelkom domačega izvora. Vaš odgovor na to je bila uvedba linije “Z ljubeznijo, za domače”. Kakšne rezultate ste dosegli s tem projektom in kako so se na izdelke odzvali potrošniki? Kakšni so vaši načrti za nadaljnji razvoj ponudbe pod to blagovno znamko?

Projekt “Z ljubeznijo, za domače” je nastal kot potreba po zagotavljanju možnosti predstavitve manjšim proizvajalcem, da z izdelki z lokalnimi okusi in po mednarodnih standardih kakovosti in varnosti postanejo del našega sistema. To je pomenilo skrbno izbiro več kot 25-ih domačih partnerjev in delo z njimi za pridobitev certifikata IFS je nekakšna vstopnica na evropski trg in jih dela konkurenčne. Poleg tega izdelke iz te ponudbe poleg visoke kakovosti odlikujejo tudi nekatere posebne lastnosti, kot veljajo na primer za sveže mleko in šumadijski jogurt, ki sta zaradi svoje kakovosti na trgu nekaj posebnega.

Vedno se osredotočam na to, da dam vse od sebe pri izpolnjevanju nalog, ki jih od mene pričakujejo. Sčasoma so naloge postale kompleksnejše in odgovornejše.

Veliko vaših izdelkov nosi oznako Čuvarkuća (varuh doma op. ur.), kar je potrditev domačega porekla izdelka. Koliko izdelkov s to blagovno znamko imate trenutno in ali boste kmalu konkurirali še s kakšnim novim?

Z veseljem smo podprli to akcijo Gospodarske zbornice Srbije, ki je tudi omogočila večjo prepoznavnost domačih izdelkov v naši ponudbi pod blagovno znamko Lidla. Trudimo se, da po možnosti podpiramo domače projekte, ki so namenjeni razvoju Srbije, in zato več kot 150 naših izdelkov nosi blagovno znamko Čuvarkuća.

Večino vaše ponudbe predstavljajo uvoženi izdelki. Ali ste glede na številne izzive v dobavnih verigah v zadnjih dveh letih imeli težave z uvozom in kako ste jih reševali?

Izzivi so vsakodneven del našega poslovanja in rekel bi, da je dobro načrtovanje, prepoznavanje tržnih okoliščin in tudi komunikacija z drugimi državami nekaj, kar nam pomaga, da smo korak pred možnimi težavami.

Skoraj vse države sveta, tudi najbolj razvite, se soočajo s številnimi izzivi: pomanjkanjem surovin, naraščajočimi cenami energije in tudi inflacijo. Kako ste se nanje pripravili vi, na kakšne načine se s tem borite in ali ste oziroma boste del stroškov prenesli na potrošnike?

Na številne okoliščine ne moremo vplivati, lahko pa se prilagodimo. Kot dinamičen trgovec je naša prednost ta, da hitro vzpostavimo nove procese, kjer je to potrebno. Rast cen vhodnih surovin je vseprisotna in se prenaša na naše nabavne cene. Kot sodoben diskonter bomo ostali dosledni pri zmanjševanju pritiska na potrošnike na način, da bo potrošniška košarica pri nas še naprej ostala najcenejša.

Lidl je nedavno dosegel številko 12 tisoč objektov po svetu. Kakšni so vaši načrti za Srbijo in ali je kakšno določeno oz. predvideno število trgovin?

Velik zalogaj za podjetje je bilo odprtje drugega logističnega centra, in to vsega štiri leta po začetku delovanja. Nadaljujemo s širitvijo mreže, dokler obstaja zanimanje potrošnikov za naš poslovni model. Zdaj smo prisotni v 35 mestih v Srbiji in gremo dalje. Tukaj smo, da ostanemo, rastemo in se razvijamo skupaj s Srbijo.

Rast cen vhodnih surovin je vseprisotna in se prenaša na naše nabavne cene. Kot sodoben diskonter bomo ostali dosledni pri zmanjševanju pritiska na potrošnike na način, da bo potrošniška košarica pri nas ostala najugodnejša, kar zadeva redne cene.