20. SEMPL: Kaj resnično deluje v marketingu?

Slovenija

01.12.2018

V Portorožu se je sklenila 20. konferenca medijskih trendov SEMPL, ki jo je v dveh dneh obiskalo več kot 1200 udeležencev iz celotne jadranske regije. Drugi dan konference so se mednarodni govorci v največji meri posvetili sodobnim marketinškim orodjem, tehnikam in veščinam.

V portoroškem Grand hotelu Bernardin se je končala regijska konferenca medijskih trendov SEMPL. Jubilejno, že dvajseto različico konference je v dveh dneh obiskalo rekordno število udeležencev; pritegnila je več kot 1200 udeležencev, ki delujejo na področju marketinga, oglaševanja in komuniciranja. Drugi dan konference je bila pozornost več kot 15 mednarodnih govorcev večinoma namenjena novodobnim marketinškim pristopom, ki podjetjem omogočajo kar največjo učinkovitost pri nagovarjanju ciljnih skupin potrošnikov. 

Odlične kreativne rešitve še vedno pritegujejo pozornost

Za uvodni prispevek drugega dne SEMPL-a je poskrbel David Bassett, direktor analitike v britanski raziskovalni hiši Lumen Research. Med drugim je navedel podatek, da raziskave s spremljanjem gibanja oči (eye-tracking) kažejo, da je kar 80 odstotkov oglasov spregledanih.  "S pravo kombinacijo privlačnih kreativnih rešitev in pozornosti vrednih medijev lahko oglaševalci zagotovijo večjo opaženost svojih blagovnih znamk in dosežejo višjo donosnost naložbe," je o zmagovalni formuli prepričan Bassett. 

Veščine novodobnega marketingarja

Strokovnjak za nevromarketing. Nikolaos Dimitriadis meni, da je napočil čas, ko mora tudi marketingar v organizaciji prevzeti vlogo, ki mu pripada in si jo tudi zasluži: vlogo transformativnega vodje. Novodobni ali transformativni marketingar mora obvladati štiri ključne veščine, in sicer nevroznanost, napovedno analitiko, inoviranje in sprejemanje odločitev. "Transformativni marketingar mora imeti odlične sposobnosti napovedovanja in se znajti v morju podatkov. Imeti mora izjemno razvite veščine reševanja problemov in sprejemanja odločitev," pravi. 

O novi obliki marketinga je spregovoril tudi ameriški inovator in izumitelj Lon Safko in predstavil koncept marketinga zlitja (angl. fusion marketing).Marketing zlitja je veliko več kot integracija; gre za povsem nov koncept povezovanja vseh vaših tradicionalnih in digitalnih orodij, ki vam omogoča popolnoma nov pogled na vse, kar delate v marketingu," je povedal udeležencem in dodal: "Vse medije – tradicionalne, digitalne in družbene – v podjetju že poznate in jih uporabljate v marketinške namene. Težava je le v tem, da jih še vedno obravnavate ločeno, namesto da bi jih povezovali." Prav njihovo povezovanje pa je ključ do marketinškega uspeha.

Tkanje digitalnih vezi v dobi negotovosti 

Kako pomembno je prisluhniti kupcem, so udeleženci lahko izvedeli tudi v prispevku Ahtija Leväaha, direktorja marketinga v finskem tehnološkem podjetju Smartcart, ki je udeležence popeljal na popotovanje po spremembah vedenja potrošnikov v digitalizirani trgovini. Kar 75 odstotkov končnih nakupnih odločitev, ko gre za živila, se sprejme med samim nakupovanjem v trgovini. "Ko greste v trgovino, vašo pozornost zbudi približno 0,3 odstotka vseh razpoložljivih izdelkov. A le četrtina izdelkov, ki bo vzbudila vašo pozornost, se bo znašla v vašem nakupovalnem vozičku. Izziv za blagovne znamke je, kako povečati verjetnost, da bodo še opaznejše, in kako komunicirati s kupcem, ki opazi tako malo izdelkov," pravi Leväaho. Enega od odgovorov na to ponuja prav podjetje Smartcart, ki razvija pametne nakupovalne vozičke, ki kupcem močno olajšajo nakupovanje.

Atanas Raykov, direktor za poslovni razvoj Viberja v regijah CIS in CEE, pa je spregovoril o pomenu skupnosti, ki jo omogoča ta mobilna aplikacija za klicanje in pošiljanje sporočil. "Sporočila ne pomenijo več le izmenjave besedilnih sporočil s prijatelji in družino, temveč ponujajo takojšnjo, varnejšo in osebno komunikacijo z večjimi skupinami, ki so oblikovane na podlagi skupnih zanimanj, prepričanj ali potreb," je izjavil. To pa zagotovo prinaša nove priložnosti in izzive tudi za oglaševalce. 

Nekaj nasvetov za start-upe 

Daniela Bervar Kotolenko in Matej Golob, partnerja v podjetju CorpoHub, sta v svojem prispevku o tem, kako "razturati", med drugim povedala, kako oblikovati ustrezno ekipo v podjetju, kako dati zagon strankam, kako delovati v času hitrih sprememb, kako zmanjšati kreativne polomije z oblikovanjem pravega procesa in kako vzpostaviti idealen ekipni odnos s stranko ali poslovnem partnerjem.

Tudi nizozemski serijski podjetnik Jurgen Appelo, vnet zagovornik agilnih in vitkih organizacij, se je poglobil v ključne tematike, s katerimi se soočajo poslovni voditelji in produktne ekipe od trenutka, ko dobijo inovativno idejo, pa do trenutka, ko zrastejo (ali zafurajo). Kot pravi, vsa uspešna podjetja stalno eksperimentirajo. "Ne bojijo se, da jim bo spodletelo, si pa prizadevajo, da bi bile njihove napake čim manjše, tako da lahko vsako od njih preživijo brez večje škode," je povedal.
 
Resnice in zablode digitalnega sveta 

V vzporednem programu sta Sanja Lalević-Cvetković (Direct Media Srbija) in Mitja Tuškej (Direct Media Slovenija) uvodoma razkrila "resnico, laži in zablode" o digitalnem svetu, menedžerki delovne sreče Petra Božič Blagajac in Maja Lončar sta podali nasvete, kako postati srečen delavec in kako voditi srečno ekipo oziroma podjetje, samostojna svetovalka za korporativne zadeve Barbara Krajnc pa je predstavila "resno igro Lego"za tvornejše sodelovanje znotraj podjetij. Američan Wes Schaeffer, "prodajni šepetalec", ki se je prejšnji dan predstavil na glavnem odru, je na današnji delavnici razkril 5 brezčasnih nasvetov za uspešno prodajo, strokovnjakinja za družbena omrežja Manca Korelc in že omenjeni Jurgen Appelo pa sta se pogovarjala o tem, kako postati poklicni govorec.