Mlekarna Krepko za izvoz v Nemčijo potrebuje le še certifikat IFS

Slovenija

03.05.2017

Ko bo certifikacijska hiša Bureau Veritas poslala certifikat, se bo lahko Mlekarna Krepko iz Laz pri Logatcu lahko podala na nemški trg. "Uspešno smo opravili prvo presojo, čakamo le še na potrdilo, saj nam IFS­-standard odpira vrata do izvoza v Nemčijo," razlaga, direktorica Sandra Turnšek.
 
"O izvozu v Nemčijo se že dogovarjamo s tamkajšnjimi trgovskimi verigami. Najbolj jih zanima naš kefir, ki ga edini v EU delamo po tradicionalnem postopku iz kefirjevih zrn, in naši 'fitnes' novosti za športnike. To sta visokovbeljakovinska rikota in sir," pravi Turnškova.
 
Od lanske jeseni mlekarna ponuja dve novosti - fitness cheese (fitnes sir) in poltrdi sir, ki vsebujeta veliko mlečnih in sirotkinih beljakovin, a le malo maščob. "Razvili smo ju za športnike in vse, ki prisegajo na zdrav živ­ljenjski slog, hujšajo ali bi radi ostali pri svoji telesni teži," je za portal Agrobiznis povedala direktorica ekološke mlekarne Krepko iz Laz pri Logatcu.
 
"Največ obeh novosti prodamo neposredno na domu. Za takšno prodajo od vrat do vrat skrbi 15-članska ekipa prodajalcev, ki se vse bolj uveljavljajo kot osebni svetovalci. Ljudem predstavijo posamezne izdelke in jim svetujejo. Najbolj se morajo potruditi za prvo naročilo. Večina kupcev ponovi nakup, ker so zadovoljni z našimi ekološkimi mlečnimi izdelki. Je pa res, da več kot tri leta vlagamo v direktno prodajo na domu in tudi v spletno prodajo, ena in druga sta nam lani prinesli 15 odstotkov prihodkov od prodaje," pojasnjuje Turnškova.
 
Kolikor fitnes rikote in sira naredijo, toliko ju menda tudi prodajo. Ker imajo omejeno količino ekološkega mleka – letno ga odkupijo in predelajo 1,5 milijona litrov –, ne širijo proizvodnje obeh novosti, prav tako ne širijo prodaje v diskonte. Novo rikoto in sir prodajajo v hipermarketih Spar in Mercator ter v trgovinah Tuš.
 
Z nemškimi trgovskimi verigami se je mlekarna praktično že vse dogovorila, a dokler jim ne more poslati IFS­-standarda, ni prvega naročila. Sicer pa nemške trgovce najbolj zanima kefir, ki ga v mlekarni Krepko delajo iz kefirjevih zrn po tradicionalnem postopku kot že stoletja na Kavkazu. Predlani so imeli 3,6 milijona evrov prihodkov in 240 tisoč evrov čistega dobička. Lani so prihodke povečali za osem odstotkov, tudi čisti dobiček je zrasel.