Član uprave Mlinotesta Danilo Kobal je na četrtkovem srečanju z novinarji medijem še največ govoril o segmentu dopeke, ki ima velike možnosti in tudi Ajdovcem je povsem jasno, da jim ravna ta pomeni največjo priložnost in da se jim ravno s tem odpira praktično cel svet.
Člana uprave Mlinotesta
Danilo Kobal (na levi, desno je Matic Majcenovič), sta na četrtkovem srečanju z novinarji v uvodu poudarila dosedanje rezultate, zatem je Kobal kmalu poudaril predvsem razvojno priložnost v segmentu dopeke...:
"Mlinotest je v zadnjih devetnajstih letih v tehnologijo in razvojne projekte ter prostore oz. infrastrukturo investiral okrog 73 milijonov evrov. V letošnjem letu smo investirali 4,9 milijona evrov, in sicer v štiri glavne naložbe, ki so: nova linija v Pekarni Ajdovšlina, popolnoma nov obrat pekarne v Ajdovščini, dokončanje prve faze brezglutenskega programa v naši hčerinski družbi v Novi Gorici in kar velika posodobitev pekarsko-mlinarske opreme v našem obratu v Karlovcu v Žitoproizvodu," je povedal Kobal.
Nato je nekaj besed namenil tudi izvozu: "Precej od tega je bilo vloženega v razvoj novih izdelkov in programov, v prihodnjih letih pa imamo velike načrte predvsem s programi, ki bodo posledično prinesli nove prihodke na izvoznih trgih. Večji del realizacije dosegamo namreč še vedno na domačem trgu. Imamo sedem pekarn in s pekarstvom dosežemo največji delež realizacije. Gre za izdelke z določenim rokom uporabe, a vseeno smo prisotni marsikje po svetu. Ne samo na področjih bivše Jugoslavije ali v Evropi, ampak tudi že v Kolumbiji. In z možnostjo razvoja, ki je največja ravno na področju dopeke, kjer naše možnosti segajo vse do Kitajske, Japonske."
Dopeka kot največji izziv prihodnosti
"Dopeka je kruh, ki se speče na prodajnih mestih kar v trgovinah. Veliko revolucijo na tem področju je povzročil diskonter Lidl na širšem področju in kasneje so ga začeli posnemati številni diskontni ter tudi drugi večji in manjši trgovci. Pri dopeki gre za kruh, ki pride do trgovin praviloma v zmrznjeni obliki, tam se odtaja in trgovci/ke ga potem do konca spečejo. Tak kruh je svež in hrustljav, za trgovca pa je ta stvar ugodna, ker lahko zelo kakovostno dopolnjujejo dnevno porabo na policah, pa še potrošniki so bolj zadovoljni. Delež dokončno spečenega kruha se povsod resno zmanjšuje ravno na račun dopeke. Tudi za nas je to velika priložnost, saj se s tem tržno odpira cel svet. Prej je šlo le za oddaljenost okrog 100 km od pekarn, saj se večjih razdalj ni dalo in se jih ne da premagovati. Z dopeko je drugače in samo z njo imamo že zdaj več kot 50 odstotkov realizacije, z novo linijo, na kateri lahko proizvedemo trikrat, več pa postajamo največji proizvajalec v tem segmentu v Sloveniji. Dopeka Program zamrznjenega kruha je edini segment v kruhu, ki ima rast (v Evropi je ta 8,5 odstotka), smo pa že na 6 milijonih ton in pol porabe. Po trditvah analitikov se bodo taki trendi nadaljevali še najmanj pet let. Podobno gre pričakovati tudi za ostale dele sveta. Prebujata se tudi Severna in Južna Amerika in celo Kitajska," je dejal Kobal. .
|
Zadnji hit - Pirin hlebček Sodelovanje Lidla Slovenija in Mlinotesta, ki ima več kot 150-letno tradicijo se je začelo že leta 2007, najprej z moko in polento, pozneje s testeninami, pekovskimi izdelki in nazadnje predvsem z izdelki za dopeko na prodajnem mestu. Zadnji projekt, ki so ga v sodelovanju z Lidlom razvili, je Pirin hlebček, pirine lastnosti pa odkrivajo napredne smernice v evropskem in svetovnem kmetijstvu. Pirin kruh je kot primer tesnega sodelovanja med Mlinotestom in Lidlom še posebej izpostavila Ana Velikonja, vodja razvoja v Mlinotestu, ki pravi:”Ker je pri razvoju novih izdelkov glavno vodilo Mlinotesta zdravje, smo se z veseljem lotili razvoja pirinega hlebčka, ki je prava izbira za zdrav obrok, saj vsebuje pirino moko in je vir vlaknin…”. |