Povprečna stopnja dobička iz poslovanja (EBITDA) trgovcev na drobno je med leti 2009 in 2023 znašala 7,1 %. Hipermarketi in supermarketi so leta 2023 zabeležili povprečno maržo EBITDA, le 6,6 %. Raziskovalci poudarjajo, da upad beležijo v zadnjih petih letih in da gre za povprečne vrednosti, saj se dobičkonosnost med trgovci precej razlikuje.
Tako je na primer poljski Dino v zadnjih petih letih dosegel 9,2-odstotno maržo EBITDA, Kesko 9,1 %, Axfood 8,6 % in Ahold Delhaize 8,5 %. Sonae je beležil 8,1-odstotno maržo, Colruyt 7,9-odstotno, Jeronimo Martins 7,5-odstotno, Lidl 6,1-odstotno, Carrefour pa 5,9-odstotno maržo. Metro je na dnu lestvice s 4,8-odstotno maržo EBITDA.
Iz McKinseyja napovedujejo, da bo pritisk na marže trgovcev, predvsem hipermarketov in supermarketov, ostal izrazit v naslednjih petih letih. Če ne bo sprejetih protiukrepov, bi lahko povprečni upad EBITDA znašal med -0,2 in -2,7 odstotne točke.
Iz svetovalnega podjetja trgovcem predlagajo odločne spremembe s strategijami rasti, operativne učinkovitosti in poslovne transformacije, pri čemer opozarjajo, da zgodovinski ukrepi optimizacije stroškov ne bodo več zadostovali in bo učinek v veliki meri odvisen od izvedenih ukrepov.
Delež diskontov v skupni prodaji v Evropi naj bi se povečal z 21,8 % leta 2023 na številko od 23 do 26 % leta 2026, kar bo predstavljalo rast od 0,9 do 3,8 odstotne točke.
Predvidevajo tudi, da se bo delež trgovskih znamk v hipermarketih in supermarketih povečal s 27,7 % v letu 2023 na številko med 31 % in 33 % v letu 2029, kar je povečanje za 3,1 do 5,6 odstotne točke.
McKinsey & Company je ameriško večnacionalno svetovalno podjetje za strategijo in upravljanje, ki ponuja strokovne storitve korporacijam, vladam in drugim organizacijam. Podjetje McKinsey, ki ga je leta 1926 ustanovil James O. McKinsey, je najstarejše in največje svetovalno podjetje "MBB". |
Vir: PLMA
Foto: Instore