SLO bocni levo
SLO bocni desno

Severna Makedonija: Lidl okrepil državni izvoz z občutno rastjo v letu 2024

Regionalne

30.01.2025

Makedonski proizvajalci so v letu 2024 preko Lidlove prodajne mreže izvozili za dobrih 5 milijonov evrov. Izvozni promet se je v primerjavi z enakim obdobjem lani povečal za 25-krat, skupaj z Lidlom - Severna Makedonija pa je 20 makedonskih podjetij največ izvažalo v 3 države v regiji , Srbijo, Bolgarijo in Hrvaško. Lidl sicer še ni odprl prvih trgovin v nekdanji najbolj južni republiki SDRJ kar naj bi se zgodilo konec tega oz. v začetku naslednjega leta.

"Lidl Severna Makedonija je lani dosegel resnejši izvoz makedonskih izdelkov v regijo, kljub temu, da še ni delujoče podjetje s trgovinami v državi. Prvič smo v Lidlih Srbija, Bolgarija in Hrvaška organizirali več tematskih tednov, posvečenih tradicionalnim makedonskim izdelkom in predstavitvi pristnosti makedonske kuhinje. Izdelki izpolnjujejo vse potrebne standarde za vrhunsko kakovost, še posebej pa nas veseli, da so med potrošniki dobro sprejeti. To je dokaz odličnega sodelovanja in uspešnih partnerstev, ki jih Lidl gradi z lokalnimi proizvajalci in dobavitelji. Ta pozitiven trend podpore makedonskim podjetjem bomo nadaljevali tudi letos s širitvijo izvoza v druge države," je dejal Stefan Georgiev, direktor nabave Lidl, Severna Makedonija.

Poudaril je, da spoštovanje in uveljavljanje najvišjih standardov varnosti in kakovosti živil nista le pogoj za začetek sodelovanja z Lidlom, temveč tudi potrditev nespremenljive vrhunske kakovosti izdelkov in prepričanja potrošnikov, da dobijo najboljše.

V letu 2024 je izvoz sadja in zelenjave iz makedonske regije preko Lidla znašal več kot dva milijona evrov, pri čemer so največ izvozili grozdje, zelje, rdečo papriko, paradižnik in slive. Od domačih proizvajalcev, ki imajo certifikate  kot sta Global G.A.P. in GRASP ter mednarodno priznane standarde kmetijske proizvodnje, ki zagotavljajo, da so proizvodi varni in odgovorno pridelani.

Za Lidl je izjemnega pomena, da dobavna veriga izpolnjuje najvišja varnostna merila z obvezno implementacijo mednarodnega standarda IFS za kakovost in varnost hrane. Tako so prepoznali izredno kvalitetni domači ajvar, belo in rdeče vino, jagnjetino, ohridsko pecivo, kočanski riž, ovčji sir, kozji jogurt, malidžano, lutenicao, pastramajlijo, sladko in številne druge izdelke certificiranih proizvajalcev, ki so dosegli odličen izvoz v sosednje države. 

Lidlove lastne blagovne znamke so dobro znane potrošnikom v različnih evropskih državah in so odlična priložnost, s katero makedonski proizvajalci, Lidlovi partnerji, zlahka dosežejo nove trge in tako pridobijo večje možnosti za prodajo.

Lidl je največja evropska trgovska veriga s hrano. Je del nemške skupine Schwarz in je prisoten v 31 državah na štirih celinah. Prednosti poslovnega modela temeljijo na optimalni ponudbi izdelkov z najboljšim razmerjem med kakovostjo in ceno, skrbi za zaposlene in partnerje ter uvajanju inovativnih pristopov in načinov dela. Lidl Severna Makedonija je v začetku lanskega leta začel graditi logistični center v Kumanovu. Podjetje ima danes več kot 200 zaposlenih z namenom, da to število v prihodnje še povečujejo.

Vir/Foto: Lidl