SLO bocni levo
SLO bocni desno

GZS-ZKŽP: V sektorju pivovarstva veliki optimisti za leto 2040

Slovenija

26.09.2024

Jože Podobnik, direktor Pivovarne Zajc (podpredsednik Združenja slovenskih pivovarn ), Tomaž Požrl iz Biotehniške fakultete Univerze v Ljubljani ter Iztok Jože Košir z Inštituta za hmeljarstvo in pivovarstvo, so v okviru pogovora (z moderatorjem Goranom Novkovićem) ob podelitvi nagrad na letošnjem senzoričnem ocenjevanju piva, ki ga organizira GZS-ZKŽP, razpravljali o aktualnih izzivih ter potrebah in potencialnih rešitvah za razvoj sektorja pivovarstva v Sloveniji.

 

Tatjana Zagorc, direktorica GZS-ZKŽP je v uvodu povedala nekaj statističnih podatkov iz lanskega leta in sicer, da imamo v Sloveniji 94 pivovarn, da je proizvodnja piva vključno z brezalkoholnimi dosegla 1,8 milijonov hektolitrov piva, da je bila poraba piva doma 1,6 milijonov hektolitrov (tudi tega, ki ga uvozimo) kar pomeni 77 litrov piva na prebivalca (op.p.v praksi je višja, ker s pitjem piva začenjajo starostniki).

Delež porabe piva v gostinstvu je 36, v maloprodaji pa 64%.V Sloveniji je 8324 zaposlenih v tej industriji oz.neposredno povezanimi s proizvodnjo piva, od tega 591 pivovarstvu, 1393 v trgovini, 5528 v gostinstvu in turizmu in 812 dobaviteljev.

Dodana vrednost v pivovarstvu in povezanimi panogami za del prodaje piva znaša 271 milijonov evrov za leto 2023, od tega 100 milijonov pivovarstvo, 53 milijonov trgovina, 98 milijonov gostinstvo in turizem in 20 milijonov dobavitelji.

Po podelitvi nagrad GZS-ZKŽP: "Pivo odlične kakovosti 2024" s katerim se na oznakah ponašajo nagrajenci je potekala še razprava o vseh aktualnih izzivih ter potrebah oz. potencialnih rešitvah za razvoj sektorja pivovarstva v Sloveniji pod naslovom: "Kako je biti danes pivovar v Sloveniji?"

Govorniki so izpostavili velik gospodarski pomen sektorja pivovarstva v Sloveniji in izrazili željo, da v prihodnje postanemo prepoznavna pivovarska destinacija. Pri razvoju svojih izdelkov pivovarji stremijo k najvišji kakovosti izdelkov, kar dokazuje senzorično ocenjevanje piva, ki je letos že četrto leto zapored potekalo v organizaciji GZS-Zbornice kmetijskih in živilskih podjetij, na Inštitutu za hmeljarstvo in pivovarstvo Slovenije v Žalcu.Kljub vsem aktivnostim, ki jih člani Združenja slovenskih pivovarn že leta izvajajo, se soočajo z izzivi kot so diskriminatorna obravnava, napoved dviga trošarine, pomanjkljiva ponudba piva v gostinstvu in turizmu itd. Na koncu zanimivega pogovora so udeleženci povzeli trenutno stanje in napovedali kakšen tržni delež prodaje piva pričakujejo leta 2040 (tudi brezalkoholnega, ki je ta trenutek nekje okrog 4% v celotni prodaji piva) in kakšno bo takrat stanje pivovarstva v Sloveniji?

Jože Podobnik, (direktor Pivovarne Zajc in podpredsednik Združenja slovenskih pivovarn)

" Pivovarji si želimo konkurenčne pogoje poslovanja, razumevanje sektorja in ustrezno prepoznavnost. Leta 2040 pričakujem vsaj 10-odsoten tržni delež, kultura pitja bo na precej višji ravni. Ob vstopih v restavracije oz.gostinske objekte bodo ponudili različne vrste oz. stile pivovarn, imeli bodo pivske karte, ki jih bodo podelili gostom."

Jože Košir (Inštitut za hmeljarstvo in pivovarstvo)

"Pomemben delež pivovarske ponudbe bo zasedalo področje ponudbe brezalkoholnih pijač kar se trenutno že dogaja. Pivovarska industrija je namreč ena redkih, ki je že pred desetimi leti in več začela vlagati v razvoj nizkoalkoholnih ali brezalkoholnih piv. Sploh je s slednjimi začela imeti vedno bolj pomembno vlogo in postati resna konkurenca ponudnikom sladkih pijač, saj se ljudje zavedajo, da so brezalkoholna piva bolj zdrava. To je po drugi strani tudi prednost pivskega pred vinskim sektorjem, ki se tega ni hotel zavestno lotiti, ker so bili prepričani, da njih to ne more prizadeti in se šele sedaj tega začenjajo zavedati. Kar zadeva delež brezalkoholnega piva v prodaji leta 2040 pričakujem, da bo ta vsaj 30-odstoten, sedaj je manj kot 5%."

Tomaž Požrl (Biotehniška fakulteta Univerze v Ljubljani)

"Kar zadeva odstotke brezalkoholnega piva mislim, da sem nekje prebral, da v Španiji ta že sedaj dosega nekje okrog 20% tržnega deleža. Do leta 2040 je sicer še kar nekaj časa in verjamem, da se bodo do takrat vremena Kranjcem zjasnila tudi kar zadeva pivovarsko industrijo. Namreč imamo veliko raznolikost piv poleg vseh, ki jih poznamo. Vztrajal bi pri tem, da je potrebno še več vlagati v trg, ozaveščati ljudi in jih prepričati v kvaliteto ter jih podučiti, da so procesi proizvodnje piva tehnološko zelo zahtevni. Osebno sem prepričan pivovar in zato vem, da so ti postopki bistveno bolj zahtevnejši od vinskih."

Na ocenjevanje se je letos prijavilo 10 pivovarn (v Slovenji jih imamo 94) s 35 vzorci piva. Podelili so 21 zlatih priznanj in sicer za ale 11, za ležake 4 in za specialna piva 6. Priznanja in plakete za Pivo odlične kakovosti 2024 je prejelo 21 izdelkov 9 pivovarn in sicer: (Byra d.o.o. - Reservoir Dogs, Green Gold d.o.o., Lipnik, pivovarna in kovinarstvo d.o.o., Maister d.o.o., MSOS Jože Podobnik s. p. - Pivovarna Zajc, Pivovarna Haler, Miran Doberšek, s. p., Pivovarna Laško Union d.o.o., Savinjska pivovarna d.o.o. in Tovarna Pivovarna d.o.o. – Tektonik).