Digitalna preobrazba za izboljšanje vseh vidikov poslovanja
Obstoječe IT okolje, na katerem je deloval Merkur, ni omogočalo ustrezne podpore za rast in razvoj podjetja. Skozi leta nastale interne rešitve so bile toge, uporabnikom neprijazne, slabo povezljive in jih je bilo vse težje vzdrževati. Pojavljale so se težave z učinkovitostjo, zanesljivostjo in zaščito sistemov, kar je omejevalo Merkurjev potencial in oteževalo vsakodnevne delovne procese. Digitalna preobrazba in tehnološki prehod sta bila zato ključna za izboljšanje storitev za kupce, tako v fizičnih trgovinah kot na spletu. »Za nas so zaposleni in kupci na prvem mestu. Z digitalno preobrazbo želimo izboljšati delovne pogoje za naše zaposlene ter ponuditi še boljšo izkušnjo našim kupcem. V prvi fazi digitalne transformacije smo se osredotočili na naše kupce, zato smo uvedli nov lojalnostni program s spremljajočo mobilno aplikacijo in vsa zaledna orodja, ki nam omogočajo bližino in personalizacijo z našimi kupci. V letu 2024 sledi še uvedba nova spletne trgovine za podjetja. Z uvedbo sodobne integracijske platforme smo si omogočili modularni pristop. Tako bomo menjavo ERP sistema izvajali šele v nadaljevanju, z zaključkom predvidoma v letu 2025.« je povedal Peter Horvat, direktor strateških projektov v Merkurju.
»Digitalna preobrazba je kot prenova stare hiše,« je postopek slikovito opisal Jakob Kotnik, soustanovitelj in eden od direktorjev Sinecona. »Prenovo je potrebno izvesti s končnim ciljem v mislih, ter začeti na začetku, s t.i. digitalno strategijo ter pravo IT arhitekturo. Tako pri prenovi potrebujemo svetovalce za digitalno transformacijo in arhitekte, ki razumejo potrebe in skladno s tem načrtujejo ustrezne spremembe, ter na drugi strani mojstre – izvajalce, ki spremembe izvedejo skladno z načrtom. Predvsem pa se je pri digitalni transformaciji potrebno zavedati, da ta ni zgolj tehnološki, pač pa strateški projekt, kjer mora imeti glavno besedo vodstvo.« je dodal.
Kompleksen in obsežen projekt je potekal v več fazah
»Merkurje podjetje, ki je, zaradi svoje velikosti, razvejanosti in raznolikosti dela izredno kompleksno. Zato smo jim svetovali digitalno transformacijo v dveh korakih: prvi se osredotoča na kupca ter njegovo personalizirano nakupno izkušnjo, drugi pa na zaledne procese in interno učinkovitost. Se pa v sklopu projekta dotaknemo skorajda vseh področij – strategije, IT arhitekture, infrastrukture ter kibernetske varnosti in odpornosti poslovanja, izbire, uvedbe poslovnih rešitev ter optimizacije licenciranja, kjer smo Merkurju uspeli zagotoviti velike prihranke.« je sodelovanje komentiral Kotnik in razložil, da je projekt digitalne transformacije potekal v dveh fazah.
Prva faza je bila diagnostika, kjer so pregledali obstoječe stanje in identificirali ključne izzive ter priložnosti za izboljšave. Na podlagi ugotovitev je sledila podrobna analiza, ki je omogočila boljše razumevanje procesov in potreb podjetja. Ko je bila pripravljena končna specifikacija zahtev, pa se je začel obsežen projekt iskanja optimalnih IT rešitev skozi transparenten proces izbire z uporabo neodvisne platforme.
Ko so bile izbrane ustrezne IT rešitve, se je začela faza izvedbe, v kateri je Merkur rešitve implementiral v svoje poslovne procese. Implementacija, ki v določeni meri še poteka, je od začetka izvedena strokovno in v skladu z načrti, kar podjetju Merkur omogoča nemoten in postopen prehod na nove sisteme. »Pri tako velikih in kompleksnih projektih, kot je digitalna preobrazba, je sodelovanje s kompetentnimi in izkušenimi zunanjimi svetovalci ključnega pomena za doseganje ciljev. Sineconova strokovnost, metodološki pristop in sposobnost prilagajanja našim specifičnim potrebam so ključni za uspešno izvajanje projekta,« je sodelovanje opisal Jure Kapetan, generalni direktor Merkurja (na fotografiji zgoraj).
Prihodnost digitalne transformacije je usmerjena v kupce in zaposlene
Do sedaj so v Merkurju že dosegli pomembne in uspešne korake digitalne transformacije, a proces še ni zaključen. Digitalna preobrazba bo v prihodnje še dodatno izboljšala uporabniško izkušnjo strank z bolj prilagojenimi storitvami in izdelki, hitrejšimi in zanesljivejšimi procesi ter boljšo podporo na vseh kanalih. Zaposlenim bo omogočila bolj učinkovito delo z enostavnejšimi in bolj intuitivnimi orodji, kar bo prispevalo k boljši produktivnosti in zadovoljstvu pri delu.
Vir/Foto: Merkur