Dejavniki, ki so prispevali k temu zmanjšanju, vključujejo prilagoditve zalog, razprodajo skladišč v ZDA, geopolitične motnje, ki vplivajo na razpoloženje svetovnih potrošnikov, inflacijske pritiske na zahodnih trgih in strukturno upočasnitev poslovanja na Kitajskem.
"Industrija je vstopila v negativno območje, kar je redek pojav, ki poudarja resnost trenutnih izzivov," je dejal Spiros Malandrakis, vodja raziskav žganih pijač pri Euromonitor Internationalu.
Kot je poudaril, poročilo kaže, da kljub upadu nekaterih kategorij, kot sta trdi seltzer (-16,9 %) in konjak (-9,5 %), še vedno obstajajo območja rasti. Že pripravljene žgane pijače so tako zabeležile 8-odstotno rast, brezalkoholne kategorije so zabeležile razmah, penečim vinom pa je koristilo prehajanje potrošnikov s šampanjca na cenejše možnosti.
"Ker potrošniki vedno bolj izbirajo brezalkoholne in nizkoalkoholne možnosti v supermarketih in barih, se bo poudarek preusmeril na funkcionalnost in edinstvene formulacije, ki bodo še posebej privlačne za mlajše milenijce in potrošnike generacije Z. Nasprotno pa so nekateri segmenti v razcvetu, kar kaže, da še obstajajo možnosti za rast," je razložil Malandrakis.
Poročilo tudi kaže, da se je uspešnost prodaje v supermarketih in v gostinskih storitvah močno upočasnila, pri čemer je obseg prodaje v supermarketih upadel za 0,7 %, medtem ko se je prodaja alkohola v gostinskih storitvah povečala za 1 %.
"Ko je popandemično vznemirjenje pojenjalo je leto 2023 postalo kot dobro uravnoteženo ravnovesje ob previdnem optimizmu. Čeprav ostajajo številna kratkoročna tveganja in je večina kategorij in trgov pod pritiskom, se zdi, da se industrija žganih pijač uspešno sooča s stalnimi izzivi in kaže odpornost. So pa pred nami seveda še veliki izzivi," je v zaključni besedi dejal Malandrakis.
Več informacij v poročilu »Svetovni trg alkoholnih pijač 2024«.
Vir/Foto: Euromonitor International