SLO bocni levo
SLO bocni desno

Mediana o razlikah v nakupovalnih navadah Srbov, Hrvatov in Slovencev

RAZISKAVA

Slovenija

14.08.2024

Na Mediani ugotavljajo, da prebivalci Slovenije in Hrvaške nakupujemo živila 2 do 3-krat tedensko, najpogosteje v trgovskih verigah, medtem ko prebivalci Srbije nakupujejo dnevno in pogosteje v lokalnih trgovinah, mesnicah in na tržnicah.

Pri nakupovanju je vsem pomembna svežina.

Slovenski potrošniki izpostavljamo še kakovost, medtem ko so hrvaškim in srbskim pomembnejše nizke cene. Vse tri države pridobivajo informacije o ugodnostih iz letakov.

Rezultati so del raziskave Mediana TGI Adria, ki jo na Inštitutu za raziskovanje trga in medijev Mediana izvajajo vsako leto na vzorcu več kot 17.000 ljudi iz Slovenije, Hrvaške in Srbije.

Slovenski potrošniki nakupujemo 2-krat tedensko, srbski pa vsak dan

Janez Jereb, direktor raziskave Mediana TGI, pravi: “Rezultati kažejo, da se potrošniki v treh prikazanih državah v veliki meri razlikujejo že v pogostosti nakupovanja živil. V Sloveniji dnevno nakupuje živila le 7 % kupcev, medtem ko na Hrvaškem delež znaša 15 %, v Srbiji pa celo 36 %. Večina prebivalcev Slovenije se po nakupih živil odpravi 2 do 3-krat na teden, podobno kot na Hrvaškem.”

Prebivalci Slovenije in Hrvaške pogosteje nakupujemo v supermarketih, prebivalci Srbije pa v lokalnih trgovinah, mesnicah in na tržnici

V vseh državah največji delež kupcev opravlja nakupe v večjih trgovinah oziroma supermarketih. Največ (88 %) je takih kupcev v Sloveniji, sledi Hrvaška s 83 %. V supermarketih kupuje le 65 % prebivalcev Srbije, ki pa pogosteje kot prebivalci Slovenije in Hrvaške nakupujejo v lokalnih trgovinah, na tržnicah in v mesnicah. Na Mediani ugotavljajo še, da več hrvaških potrošnikov nakupuje v pekarnah (40 %).

Slovenskim potrošnikom sta najbolj pomembni kakovost in svežina izdelkov

Jerica Urbančič Menih, direktorica za strateška partnerstva in marketing, izpostavlja, da obstajajo očitne razlike pri pomembnosti dejavnikov glede nakupovanja živil: “V Sloveniji med najbolj pomembne dejavnike uvrščamo kakovost izdelkov, svežino hrane in lokacijo trgovine. Svežina hrane je pomembna tudi hrvaškim in srbskim potrošnikom. Obojim so pomembne še nizke cene. Na Hrvaškem dodajajo še posebne ponudbe, prebivalci Srbije pa lokacijo trgovine.”

Slovenski potrošniki v veliko večji meri odločitev, kje nakupovati, sprejemamo tudi na osnovi udobnega parkiranja, preteklih izkušenj, ekoloških potrdil in kartic zvestobe.

Informacije o ugodnostih vsi iščemo v letakih

V vseh treh državah največ kupcev informacije o ugodnostih pridobiva iz letakov – v Sloveniji in na Hrvaškem iz letakov, ki jih dobijo v nabiralnike, v Srbiji pa iz letakov, ki jih dobijo v trgovinah. V Sloveniji in Srbiji letakom sledi oglaševanje na televiziji in radiu. Na tretjem mestu so v Sloveniji aplikacije trgovcev, na Hrvaškem pa informacije na spletu. Splet je tudi pri prebivalcih Srbije zelo pomemben.

Z razumevanjem potrošnikov do učinkovitih marketinških strategij

Razumevanje razlik med nakupovalnimi navadami potrošnikov v Sloveniji, na Hrvaškem in v Srbiji je ključno za učinkovito načrtovanje marketinških strategij. Medtem ko so trgovski centri priljubljena izbira v vseh treh državah, je vsak trg edinstven glede na pogostost nakupov, pomembnost različnih dejavnikov in načina pridobivanja informacij glede ponudbe izdelkov. Uspešni marketinški strokovnjaki upoštevajo te razlike, da lahko prilagodijo svoje pristope in ponudijo prilagojene rešitve, ki so v skladu s potrebami in navadami lokalnih potrošnikov.

Vir/Foto: Mediana