SLO bocni levo
SLO bocni desno

BiH: Potrošniki pijejo vedno več uvoženih brezalkoholnih pijač

ANALIZA

Regionalne

08.07.2024

Analiza Uprave BiH za posredno obdavčitev kaže, da se delež prihodkov od trošarin na domače brezalkoholne pijače iz leta v leto zmanjšuje kar pomeni, da se nakupi tujih blagovnih znamk povečujejo.

Potrošniki v Bosni in Hercegovini vse bolj dajejo prednost uvoženim brezalkoholnim pijačam pred domačimi izdelki, poroča Indikator.ba.

Analiza Uprave za posredno obdavčenje BiH kaže, da se delež prihodkov od trošarin na domače brezalkoholne pijače iz leta v leto zmanjšuje v skupnih prihodkih od trošarin medtem ko delež prihodkov od trošarin na uvožene brezalkoholnih pijač narašča.

V letu 2023 se je pobiranje skupnih prihodkov od trošarin od brezalkoholnih pijač v primerjavi s predhodnim letom povečalo za 3,8 %, medtem ko je bilo v letu 2022 7,4-odstotno povečanje, v primerjavi z letom 2021.

Pri tem so v letu 2023 zabeležili 4,2-odstotno rast prihodkov od trošarin od uvoženih brezalkoholnih pijač v primerjavi z letom prej, torej v letu 2022 pa se je za 16,4 % rast povišala v primerjavi z letom 2021. Skromnejšo, 3,6-odstotno rast v 2023 in 1,7-odstotno v 2022 beležijo domače brezalkoholne pijače.

Intenzivne marketinške akcije proizvajalcev in distributerjev uvoženih brezalkoholnih pijač prek spletnih in nespletnih kanalov, ko so vse bolj priljubljena družbena omrežja, plakati oz "bilbordi" in tisk, nagnjenost potrošnikov do tujih blagovnih znamk zaradi kakovosti, okusa in konkurenčnih cen ter velika ponudba, prispevajo k temu povečanju potrošnje tujih izdelkov, piše v analizi.

Še vedno pa so prihodki od trošarin na domače brezalkoholne pijače višji od prihodkov od trošarin na uvožene brezalkoholne pijače.

Vir: Indikator.ba

Foto: Coca Cola