Srbija: Izvoz kozmetike povečali za 40 odstotkov

ANALIZA

Regionalne

26.05.2024

Srbija je lani izvoz kozmetičnih izdelkov v primerjavi z letom 2022 povečala za skoraj 40 odstotkov.

Skupna vrednost teh izvoženih izdelkov je znašala 80,3 milijona evrov, v zadnjih petih letih pa 278 milijonov evrov, je za Euronews Srbija minuli teden dejal Bojan Stanić iz Gospodarske zbornice Srbije.
  
Nacionalni predpisi na področju kozmetičnih izdelkov so od aprila lani v celoti usklajeni s predpisi EU.

Srbija po Stanićevih besedah kozmetične izdelke izvaža v skoraj vse države po svetu. Srbsko kozmetiko je tako med drugim mogoče kupiti v državah EU, Rusiji, Švici, Ukrajini, Turčiji, pa tudi v Kanadi, Hongkongu, Singapurju, Savdski Arabiji, Kazahstanu, Iraku, ZDA, Združenih arabskih emiratih in na Japonskem.

Najpomembnejši izvozni izdelki so izdelki za ličenje, nego kože in las ter toaletna mila.

Lastnik enega od beograjskih kozmetičnih podjetij Božidar Backović meni, da lahko kozmetika iz Srbije najde svoj prostor na evropskem trgu. "Ključ je v kakovosti izdelkov, inovativnosti ter prilagajanju trendom in potrebam potrošnikov," je dejal za Euronews Srbija.

Njegovo podjetje letno proizvede okoli 1,5 milijona kosov kozmetičnih izdelkov. Najbolj priljubljeni in najbolje prodajani kozmetični izdelki so po njegovih besedah dnevna in nočna krema, serum, tonik za obraz, sredstvo za čiščenje obraza in odstranjevalec ličil, široka paleta mil ter številni drugi izdelki.

Podjetje vsako leto beleži znatno rast prodaje, širi ponudbo in ima velike načrte tako na domačem kot na tujih trgih. Najdlje izvažajo v Črno goro in BiH, zanimanje za njihove izdelke pa se poleg na domačem trgu povečuje tudi v tujini.

Vir: Sta
Foto: Arhiv Instore