Nagrado Logista leta je prejela Melita Rozman Dacar, direktorica SŽ - Tovorni promet

Slovenija

27.03.2024

V GH Bernardin v Portorožu je vrata odprl največji kongres s področja oskrbovalnih verig v regiji. Na Mednarodnem logističnem kongresu v Portorožu so predstavniki iz 20 držav. Organizator je SLZ (Slovensko logistično združenje).

Enajsti mednarodni Logistični kongres: »Oskrbovalne verige v znanosti in praksi 2024« bo potekal vse do petka, 29. marca, ko bo Raziskovalni dan. Na dogodku se bo v okviru petih tematskih panelov zvrstilo več kot 35 strokovno-izobraževalnih dogodkov, med katerimi kar 20 predstavitev primerov dobrih praks, 5 okroglih miz, pričakovana udeležba na kongresu pa je 600 udeležencev iz 20 držav.

Dogodek so v okviru uradnega odprtja odprli  Igor Žula, predsednik Slovenskega logističnega združenja SLZ (organizator kongresa), Markus Mau, predsednik Evropskega logističnega združenja ELA, Melita Rozman Dacar, direktorica SŽ – Tovornega prometa (diamantni sponzor) ter minister za gospodarstvo, turizem in šport Matjaž Han.

Prvi dan dogodka so podelili še priznanje za Logista/Logistko leta 2023, priznanje, ki ga podeljuje Slovensko logistično združenje za najboljše, najbolj inovativne in prodorne logistične prakse, ki so bile implementirane v preteklem letu.

Nagrado je prejela Melita Rozman Dacar, direktorica SŽ - Tovorni promet (na fotografiji).

MEDNARODNI PROGRAM

Največje mednarodno stičišče v regiji, kjer se stikajo znanje, izkušnje in nove poslovne priložnosti, Logistični kongres, na enem mestu vsako leto poveže vse deležnike – predstavnike logistične, transportne in proizvodne panoge, ponudnike informacijskih in tehnoloških rešitev, šolstva in države ter medije. Dogodek, ki ga organizira Slovensko logistično združenje, bo to leto združil več kot 600 odločevalcev in managerjev iz 20 držav, in sicer iz Avstrije, Belgije, Bosne in Hercegovine, Češke, Francije, Hrvaške, Irske, Madžarske, Makedonije, Nemčije, Nigerije, Poljske, Slovaške, Slovenije, Srbije, Španije, Turčije, Velike Britanije in Združenih držav Amerike.

Program kongresa bo v letošnjem letu strnjen v 5 tematskih plenumov, ki bodo ponudili več kot 35 predavanj in več kot 20 primerov dobrih praks, največji poudarek pa bo na regionalni prisotnosti in njenemu vplivu na učinkovitost oskrbnih verig. Rdeča nit kongresa, ki bo tudi tokrat podprt s številnimi mednarodnimi in domačimi predavatelji in strokovnjaki, ostajajo avtomatizacija, digitalizacija in robotizacija v logistiki, proizvodnji in transportu. Veliko bo govora tudi o umetni inteligenci. 

O prihodnosti logistike tudi s svetovalcem ameriški vladi s področja oskrbnih verig

Prihodnost oskrbnih verig bo oblikovana s poudarkom na inovacijah in tesnejšem povezovanju med deležniki. S hitrim napredkom tehnologije se odpirajo nove priložnosti za optimizacijo procesov ter zagotavljanje bolj učinkovitega, trajnostnega in povezanega sistema oskrbe. Skozi primere dobrih praks bo kongres predstavil sodelovanje in povezovanje različnih partnerjev znotraj oskrbne verige, pri čemer so pomemben del tudi start-upi, saj so v logistično panogo vnesli še dodaten tehnološki pospešek. Kakšni so tehnološki trendi in kako oskrbne verige po svetu izboljšujejo start-upi ter kako do teh znanj tudi v majhnih in srednje velikih podjetjih, bo predstavljal David Luft, višji vodja korporativnih partnerstev iz Plug and Play Tech Centra z Univerze južne Kalifornije iz ZDA.

Primere sodelovanja pri izboljšanju logistične storitve, znižanja stroškov, konsolidaciji distribucije, sodelovanja pri oskrbi in digitalizaciji trgovine z uporabo »block chain« tehnologije bodo predstavljala podjetja kot so Nestlé in PepsiCo iz Belgije, Cargill in Skretting iz Norveške, CargoX in Usynchro iz Slovenije. 

Na dogodku bodo prisotni tudi drugi tuji predavatelji, med katerimi tudi dr. Nick Vyas, ustanovni direktor Randall R. Kendrick svetovnega instituta oskrbnih verig (Global Supply Chain Institute) ter izredni profesor na USC Marshall poslovni šoli v ZDA, ki med drugim veliko svetuje in predava o oskrbnih verigah Združenih držav Amerike, in ki bo na kongresu predstavil ključne trende v logistiki ter pogled na leto 2030.

Umetna inteligenca (UI) v logističnih storitvah 

V okviru plenuma Umetna inteligenca (UI) v logistiki, ki je vedno bolj prisotna v našem vsakdanu, bodo predavatelji na kongresu predstavili, kje se kaže njena prava vrednost, tj. v optimizaciji logističnih in proizvodnih procesov, pri katerih UI pomembno zniža ceno izdelkov oziroma storitev. Različne konkretne predstavitve dobrih praks pri uvedbi UI v procese planiranja in optimiziranja bodo predstavili številni gostje iz Slovenije in tujine.

Kako regionalna prisotnost vpliva na izboljšanje oskrbnih verig?

Globalne družbe potrebujejo globalne partnerje, zato bodo drugi dan kongresa, natančneje v okviru plenuma Razvoj logistike v regiji, sogovorniki spregovorili o prednostih, ki jih »one stop shop« ponudba za vso regijo predstavlja za partnerje v logističnih storitvah, in na drugi strani izzivih, ki jih regionalna potreba/ponudba prinaša, tako z vidika storitev, kot tudi z vidika trajnostnega poslovanja (ESG standardov), ki je dandanes že nujno in sprejeto.

Uvedba MES sistemov v proizvodnji  

Poudarek bo na digitalizaciji v proizvodnji in uvedbi MES sistemov (Manufacturing Execution System), ki so izjemno pomembni pri optimizaciji proizvodnih procesov in zmanjševanju stroškov. Vsa predavanja bodo usmerjena v predstavitev konkretnih dobrih praks uvedbe MES v slovenskih in mednarodnih podjetjih.

Robotizacija, avtomatizacija in digitalizacija v transportu in logistiki 
Rdeča nit kongresa ostajajo robotizacija, avtomatizacija in digitalizacija v logistiki, transportu in proizvodnji ter priložnostih, ki jih prinašajo.

KAR 20 PRIMEROV DOBRIH PRAKS

V okviru 3-dnevnega programa bodo številni strokovnjaki iz različnih držav predstavljali primere dobrih praks oz. rešitve, ki so jih pri svojem delu uspešno izpeljali in jih še danes živijo. Predstavljeni primeri dobrih praks bodo: Konsolidacija distribucije v Belgiji družb Nestlé in PepsiCo (dr. Alex Van Breedam, Partner, TRI-VIZOR); Sodelovanje pri oskrbi z lososi med dvema proizvajalcema Cargill in Skretting na Norveškem (Richard Terme, Cargill); Sodelovanje v digitalizaciji mednarodne trgovine z uporabo "block chain" tehnologije podjetij CargoX in Usynchro (Peter Kern, CargoX d.o.o., in Cristina Martin Lorenzo, USYNCRO); Dvakratno izboljšanje učinkovitosti “fulfillment” centra z uporabo umetne inteligence za usmerjanje v realnem času (Dejan Petelin, Pareto d.o.o.); Uporaba umetne inteligence pri disponiranju kontejnerjev za povečavo produktivnosti (Rok Grdina, Luka Koper d.d., in dr. Luka Bradeško, Solvesall d.o.o.); Sinergije AI in TMS: optimizacija poslovnih procesov in povečanje izkoriščenosti tovornih kapacitet (Matej Oven, T.L.Sirk d.o.o., in Jure Ceglar, ATOM (AISS d.o.o.), in Nikola Balaban, Dispo Market (KNEDL d.o.o.); Celovite prevozne storitve kot podpora gospodarstvu (mag. Melita Rozman Dacar, SŽ – Tovorni promet, d. o. o.); Vstop v regijo preko enega kanala (Nenad Zdravković Milšped d.o.o.); Kako učinkovito od morja do končnega kupca v regiji (Erich P. Cossutta, Skupina Dragon Maritime); Ključni izzivi v oskrbi regije (Simon Franko, BASF Adriatic); Prihodnji terminal Dachser - digitalni dvojček @ILO - Napredno notranje lociranje in optimizacija (mag. Christoph Ehrhardt, DACHSER SE); Robotiziran sistem vodenja skladišč (Nenad Zdravković, Skupina Milšped, in Bratislav Jovanović, TPSX); Avtomatizirano visokoregalno skladišče za kulise za Bavarsko državno opero (mag. Tanja Rupnik, RIKO d.o.o., in Florian Kunz, Bavarska državna opera); Optimizacija skladišča z avtomatizacijo (Maximilian Bernhart, RWA Raiffeisen Ware Austria AG); Učinkovito spremljanje proizvodnje kot pogoj za izboljševanje učinkovitosti v proizvodnji in logistiki (Vladimir Makuc, Hidria d.o.o.); Predpogoji za vpeljavo MES sistema (Luka Romih, Marmor Hotavlje, d.o.o.); MES kot del celovite digitalizacije družbe in katalizator za povečevanje produktivnosti v proizvodnji in logistiki (prof. dr. Slobodan Antić, "PIRAMIDA 72" D.O.O.); Višja produktivnost v proizvodnji in logistiki z uvedbo MESa (Klemen Kindlhofer, DANFOSS TRATA, d.o.o.).

NAJVEČJE MEDNARODNO STIČIŠČE LOGISTIČNE PANOGE 

Dejstvu, da kongres povezuje vse deležnike v panogi, pritrjuje dejstvo, da se ga vsako leto udeleži vse več in več udeležencev iz najrazličnejših panog. Tokratni kongres odpira vrata 600 udeležencem iz naslednjih panog: 10 % industrija, 29 % logistika, 25 % transport, 11 % IKT, 25 % drugo.

Dogodek organizira Slovensko logistično združenje v sodelovanju s partnerjema- Združenjem za promet pri GZS in ACS, Slovenskim avtomobilskim grozdom. Na letošnjem kongresu organizatorji pričakujejo okoli 600 udeležencev iz najmanj 20 držav. 
 

P.S. Celoten program je na voljo na spletni strani logisticnikongres.si.

Vir: SLZ

Foto: Instore