SLO bocni levo
SLO bocni desno

Nemčija: Henkel beležil zelo močno rast organske prodaje in znatno povečanje dobička v letu 2023

ANALIZA

Svetovne

18.03.2024

Gigant potrošniškega blaga je v poslovnem letu 2023 poročal o organski rasti prodaje v višini 4,2 %, medtem ko je prodaja celotne skupine dosegla 21,5 milijarde evrov.

»Kljub vztrajno zahtevnemu tržnemu okolju smo v letu 2023 dosledno izvajali svojo strategijo rasti in celo pospešili njeno uresničitev. Dosegli smo zelo močno organsko rast prodaje in znatno izboljšali dobičkonosnost. S tem smo presegli napovedi iz začetka leta. K temu uspešnemu razvoju sta prispevali obe poslovni enoti – Lepila in tehnologije ter Consumer Brands,« je povedal Carsten Knobel, generalni direktor družbe Henkel.

Prodaja in dobiček na ravni celotne družbe v poslovnem letu 2023

Prodaja na ravni celotne družbe Henkel je v poslovnem letu 2023 dosegla 21,514 milijarde evrov, kar je nominalno za –3,9 odstotka manj kot v predhodnem letu. Učinki deviznih tečajev so negativno vplivali na razvoj prodaje za –4,3 odstotka. Z –3,9 odstotka so na prodajo negativno vplivali prevzemi/odprodaje, kar je bilo predvsem posledica odprodaje poslovnih dejavnosti v Rusiji. Organska rast prodaje je bila zelo močna in je znašala 4,2 odstotka. K temu razvoju je prispevalo povišanje cen v visokem enomestnem odstotnem razponu, medtem ko se je obseg zmanjšal. V drugi polovici leta pa se je zaporedni razvoj obsega jasno izboljšal.

Prilagojeni dobiček iz poslovanja (prilagojeni EBIT) se je znatno povečal, in sicer za 10,2 odstotka na 2,556 milijarde evrov (prejšnje leto: 2,319 milijarde evrov). Pozitivno gibanje prodajnih cen, stalni ukrepi za zmanjšanje stroškov in povečanje učinkovitosti proizvodnje in dobavne verige ter ukrepi za optimizacijo portfelja so več kot izravnali negativne vplive na dobičkonosnost skupine zaradi še vedno visokih cen neposrednih materialov in logistike. Prilagojena donosnost prodaje (prilagojena marža EBIT) je bila v poslovnem letu 2023 bistveno višja kot leto prej in je znašala 11,9 odstotka (2022: 10,4 odstotka). Tudi prilagojeni dobiček na prednostno delnico se je znatno povečal, in sicer za 11,5 odstotka na 4,35 evra (lani: 3,90 evra). Po stalnih menjalnih tečajih se je prilagojeni dobiček na prednostno delnico povečal za 20,0 odstotka. Neto delovni kapital kot odstotek prodaje je znašal 2,6 odstotka in je bil tako bistveno nižji od ravni iz prejšnjega leta (2022: 4,5 odstotka), zlasti zaradi nižjih zalog. Prosti denarni tok je dosegel novo najvišjo vrednost 2,603 milijarde evrov, kar pomeni znatno povečanje v primerjavi s prejšnjim letom (2022: 653 milijonov evrov). K temu je prispeval precej višji denarni tok iz poslovanja, ki je bil posledica višjega dobička iz poslovanja in nižjega neto delovnega kapitala. Posledično se je neto finančni položaj znatno izboljšal, in sicer na 12 milijonov evrov (31. decembra 2022: –1,267 milijarde evrov).

Uspešnost poslovnih enot v poslovnem letu 2023

V poslovnem letu 2023 je prodaja poslovne enote Lepila in tehnologije dosegla 10,790 milijarde evrov in je bila zaradi negativnih učinkov deviznih tečajev nominalno za –4,0 odstotka nižja od ravni iz prejšnjega leta. Organsko se je prodaja povečala za 3,2 odstotka. K tej rasti prodaje je prispevalo zelo dobro gibanje cen v primerjavi s prejšnjim letom. Obseg se je na splošno zmanjšal, predvsem zaradi manjšega povpraševanja na nekaterih ključnih končnih trgih. Med letom se je obseg postopoma povečeval in v četrtem četrtletju dosegel stabilno raven. Prilagojeni dobiček iz poslovanja je znašal 1,584 milijarde evrov in je bil nekoliko višji od ravni iz prejšnjega leta. Prilagojena donosnost prodaje se je v primerjavi s prejšnjim letom povečala za 110 bazičnih točk in dosegla 14,7 odstotka. Na znatno povečanje marže so vplivale predvsem višje cene skupaj z ukrepi za zmanjšanje stroškov in povečanje učinkovitosti, da bi še naprej izravnavali vztrajno povišane cene materialov.

Prodaja v poslovni enoti Consumer Brands je v poslovnem letu 2023 znašala 10,565 milijarde evrov in je bila tako nominalno za –3,3 odstotka nižja kot v predhodnem letu. Učinki tujih valut so prodajo zmanjšali za –4,4 odstotka. Na prodajo so negativno vplivali tudi prevzemi/odprodaje, in sicer za –5,1 odstotka, predvsem zaradi prodaje poslovnih dejavnosti v Rusiji. Organsko se je prodaja povečala za 6,1 odstotka. K tej rasti prodaje je prispevalo dvomestno zvišanje cen, medtem ko se je obseg delno zmanjšal zaradi nadaljnjih ukrepov za optimizacijo portfelja. Kljub temu je razvoj obsega v drugi polovici leta pokazal znatno zaporedno izboljšanje. Prilagojeni dobiček iz poslovanja je dosegel 1,115 milijarde evrov, kar je znatno povečanje v primerjavi s prejšnjim letom (910 milijonov evrov). K temu povečanju so prispevale višje prodajne cene, ki so nadomestile vztrajno visoke cene neposrednih materialov, tekoči ukrepi za zmanjšanje stroškov ter povečanje učinkovitosti proizvodnje in dobavne verige, prihranki, ustvarjeni v integrirani poslovni enoti Consumer Brands, ter ukrepi za optimizacijo portfelja. Hkrati so se v primerjavi s prejšnjim letom povečale naložbe v trženje in oglaševanje, da bi okrepili blagovne znamke in poslovne enote. Prilagojena donosnost prodaje je dosegla 10,6 odstotka, kar pomeni povečanje za 220 bazičnih točk v primerjavi s prejšnjim letom – kljub temu, da ni bilo pozitivnega prispevka k dobičku iz poslovnih dejavnosti v Rusiji, ki so bile odsvojene aprila 2023.


Napoved za leto 2024
Za leto 2024 se pričakuje zmerna rast svetovne gospodarske proizvodnje. To predpostavlja zmerno rast industrijskega in potrošniškega povpraševanja na ključnih področjih poslovanja s potrošniškimi izdelki družbe Henkel. Po trenutnih ocenah naj bi bila svetovna inflacija v poslovnem letu 2024 nižja kot v prejšnjem letu, čeprav bo na splošno ostala na visoki ravni. Poleg tega naj bi obrestne mere ostale višje kot v prejšnjih letih.
Vir/Foto: Henkel