Potrošniški center bo svetovni dan pravic potrošnikov obeležil z dnevom odprtih vrat

Slovenija

13.03.2024

V petek obeležujemo svetovni dan pravic potrošnikov, ki ga bo Evropski potrošniški center Slovenija v sodelovanju s sektorjem za varstvo potrošnikov na gospodarskem ministrstvu obeležil z dnevom odprtih vrat. Dan odprtih vrat bo potekal v petek v ljubljanskem nakupovalnem središču Citypark pred trgovino Interspar med 9. in 21. uro.

Obiskovalce želijo opomniti na njihove pravice, potrošniki pa bodo imeli tudi možnost osvežiti rabljene male gospodinjske aparate.

Obiskovalce želijo z dogodkom opomniti, da imajo kot prebivalci EU in potrošniki na skupnem notranjem trgu vrsto pravic in možnosti, ter jim omogočiti seznanitev z njimi.

Kot so dodali, bodo na dogodku spodbujali h krožnemu gospodarstvu, zato se jim bo pridružila tudi družba Zeos, ki bo v okviru projekta Life poskrbela za brezplačno diagnostiko pokvarjenih in osvežitev rabljenih malih gospodinjskih aparatov. "Na ta način želimo ozaveščati o pomembnosti spreminjanja potrošniških navad in ravnanja z odpadki," so zapisali na ministrstvu za gospodarstvo, turizem in šport.

Potrošnikom bodo na voljo informativna gradiva in promocijski material, dogajanje pa bo spremljal pester program z nagradnimi igrami s poučnimi vsebinami, so še dodali.

Na Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS) so medtem ob letošnjem dnevu pravic potrošnikov izpostavili bliskovit razvoj umetne inteligence, ki, kot so zapisali, vse bolj skrbi potrošniške organizacije.

"Zgodilo se je namreč, da je algoritem z uporabo metod umetne inteligence v vlogi kamere na nogometni tekmi zamenjal plešasto glavo za žogo ali napisal gobarski priročnik, v katerem je nekatere smrtno nevarne gobe označil za užitne in navedel celo namišljene avtorje," so med primeri navedli na ZPS.

Številnim vprašanjem, ki jih odpira razvoj umetne inteligence, se posveča tudi organizacija Consumers International, ki je za temo svetovnega dneva pravic potrošnikov letos izbrala prav problematiko umetne inteligence ter sprožila kampanjo z naslovom Pravična in odgovorna umetna inteligenca za potrošnike, so zapisali na zvezi.