Hrvaška: Močna rast prihodkov od prodaje in znatna rast dobičkonosnosti Atlantic Grupe

ANALIZA

Regionalne

27.02.2024

Odlični prodajni rezultati v vseh poslovnih segmentih so kljub še vedno zahtevnemu okolju in visokim stroškom poslovanja omogočili znatno rast dobičkonosnosti

Atlantic Grupa je v letu 2023 zabeležila prihodke od prodaje v višini 973,9  milijona evrov, kar pomeni 15,1-odstotno rast v primerjavi s prejšnjim letom. Dobiček pred obrestmi, davki in amortizacijo (EBITDA) se je v primerjavi z letom 2022 povečal za 13,3 odstotka in znaša 86,6 milijona evrov, medtem ko se je čisti dobiček povečal za 20,0 odstotka in znaša 31,2 milijona evrov.   

»Atlantic Grupa je v še vedno nestabilnem in zahtevnem okolju dosegla močno rast prodaje v vseh poslovnih segmentih in na vseh pomembnejših trgih. Odlični prodajni rezultati so omogočili tudi močno rast dobičkonosnosti, kljub še vedno visokim stroškom surovin in embalaže, logističnih in drugih storitev, pa tudi s pomembnim vlaganjem v zaposlene. Prav tako smo nadaljevali vlaganja v razvoj poslovanja, vključno z inovacijami v produktnem portfelju, modernizacijo proizvodnih zmogljivosti ter zeleno in digitalno transformacijo Atlantic Grupe ter prizadevanjem za rast z akvizicijami. Še posebej sem hvaležen našim zaposlenim za njihovo predanost ter našim kupcem in partnerjem za dolgoletno podporo. Čeprav pričakujemo, da bo geopolitično in makroekonomsko okolje še naprej zahtevno, ostajamo prepričani, da bomo nadaljevali z uspešnim poslovanjem in trajnostno rastjo,« je poudaril Emil Tedeschi, predsednik uprave Atlantic Grupe. 

Sladko in slano, Pijače in Donat vodijo v rasti

Največjo rast so dosegla strateška poslovna področja (SPP) Sladko in slano (26,3 odstotka) ter Pijače (18,6 odstotka), ki so poleg vrednostne dosegli tudi pomembno količinsko rast prodaje. Dvomestno rast beležita tudi poslovno področje (PP) Donat z 12,5-odstotno in lekarniško poslovanje z 12,2-odstotno rastjo. Pri distribuciji je v vodilnem položaju strateško distribucijsko območje (SDP) Severna Makedonija z 19,3-odstotno rastjo, sledita ji SDP Hrvaška z 19,0-odstotno rastjo ter Srbija s 16,2-odstotno rastjo. 

V skupni prodaji Atlantic Grupe lastne blagovne znamke predstavljajo 62 odstotkov, lekarniško poslovanje 9 odstotkov, medtem ko blagovne znamke principalov sodelujejo z 29 odstotkov prihodkov od prodaje. Kot največja posamezna kategorija izstopa kava s 199,9 milijona evrov oziroma 20,5-odstotnim deležem v skupnem prihodku od prodaje.

Visok indeks trajnostnega poslovanja in nagrade za korporativno upravljanje

Atlantic Grupa je v letu 2023 uspešno začela z obratovanjem dveh sončnih elektrarn, v centralnem logistično distribucijskem centru Zagreb in na proizvodni lokaciji v Rogaški Slatini. Indeks trajnosti Atlantic Grupe, ki je interno opredeljeno merilo za ocenjevanje in poročanje o doseganju ciljev trajnostnega poslovanja in družbene odgovornosti, je v letu presegel ciljno vrednost. Trajnostni indeks Atlantic Grupe sestavlja pet ključnih prioritet: zmanjšanje emisij toplogrednih plinov, odgovorno ravnanje z vodnimi viri, skrb za zaposlene, uporaba recikliranih in reciklažnih materialov ter specifične trajnostne inovacije v izdelkih.

Oktobra je bila s Strauss Group podpisana kupoprodajna pogodba za prevzem družbe Strauss Adriatic, za sklenitev transakcije pa je potrebna predhodna odobritev Komisije za varstvo konkurence v Republiki Srbiji. Na področju distribucije je z Grupo Podravka dogovorjeno sodelovanje, ki vključuje Atlanticovo distribucijo Podravkinih izdelkov na avstrijskem trgu ter Podravkino distribucijo Atlanticovega asortimenta na ameriškem trgu. V Sloveniji je bil s sodelovanjem z novim principalom Haleon dosežen pomemben korak naprej na področju distribucije, v Skopju pa je bila sklenjena 12 milijonov evrov vredna naložba v nov logistični distribucijski center. 

Od pomembnejših nagrad je Atlantic Grupa že četrto leto zapored dobitnica prve nagrade za odnose z vlagatelji, ki jo podeljujejo v sodelovanju s Poslovnim dnevnikom in Zagrebško borzo (ZSE), tretje leto pa dobitnik nagrade za najboljšo skladnost s Kodeksom korporativnega upravljanja v kategoriji Vodilnega trga ZSE, ki jo podeljuje HANFA.

Atlantic Grupa je konec leta od priznane agencije za upravljanje nepremičnin S IMMO AG kupila družbo Eurocenter, d. o. o., ki ima v svoji lasti poslovno stavbo Eurocenter na Miramarski cesti 23 v Zagrebu, kjer je sicer dolgoletni sedež družbe.

Vir/Foto: Atlantic Grupa