Pri tem so poudarili, da so platforme in preostale rešitve za dostavo na dom postale sestavni del življenja potrošnikov, katerih nakupne procese vse bolj narekujejo udobje, hitrost in priročnost.
V zadnjih štirih letih so se nakupne navade izrazito spremenile, kar velja tudi na področju nakupovanja živil. Da bi lažje razumeli ključne vzgibe za prilagoditev navad in rešitve, ki so ob tem nastale, je podjetje Wolt Market danes organiziralo okroglo mizo, na kateri so spregovorili ustanovitelj in partner v družbi VALICON Zenel Batagelj, vodja blagovne znamke Magnum, Unilever, Matteo Mozetič in vodja Wolt Market Slovenija Kaja Koblar (na fotografiji je Batagelj desno, Mozetič levo in zraven njega Koblarjeva ter Miličeva).
Pogovor je vodila Marja Milič, odgovorna urednica Bloomberg Adria Digital Slovenija in voditeljica podkasta Money How.
Spremenjene potrošniške navade – priročnost je kralj
Govorci so poudarili, da je priročnost glavni razlog, da so se platforme in druge rešitve za dostavo na dom dodobra zasidrale v življenja potrošnikov. Ta orodja namreč uporabnikom omogočajo, da nekatere opravke popolnoma digitalizirajo, s tem pa si prihranijo čas in energijo, ki ju namenijo družini, hobijem ali drugim dejavnostim. Zenel Batagelj je poudaril, da se je v zadnjih 3 letih izjemno povečalo zaključevanje nakupovalnega procesa na mobilnem telefonu, leta 2022 je že 43 % oseb svoj nakup zaključilo na mobilni napravi in glavni zmagovalci tega so po njegovem mnenju dobro razvite mobilne platforme za naročanje kot recimo Wolt.
Podatki razkrivajo, da danes skoraj dve tretjini Ljubljančanov vsaj enkrat mesečno naročata dostavo jedi iz restavracij, uporabniki pa so dobro sprejeli tudi naročanje živil iz trgovine s hitro dostavo, saj trenutno 16 % Ljubljančanov enkrat ali večkrat na mesec naroči dostavo živil iz trgovine.
Trend – trgovine, ki ponujajo zgolj dostavo
Koncept spletne trgovine, ki je optimizirana in namenjena zgolj dostavi, je Wolt v Sloveniji premierno predstavil lani julija v Mariboru, na začetku letošnjega leta pa so odprli še eno trgovino v Ljubljani. Kaja Koblar, vodja Wolt Market Slovenija, poudarja, da so v tem kratkem času zabeležili spodbudne rezultate: »Zanimivo je, da je Wolt Market preizkusilo že 10 % vseh Woltovih aktivnih uporabnikov. Ko tovrstno storitev prvič preizkusijo, se največkrat odločijo za manjši nakup, ki vsebuje izdelke, kot so pijača, prigrizki ali sladoled. Nato pa se zelo radi vračajo po naslednji nakup, ki je precej obsežnejši in z vsebino že podoben tedenskemu nakupu. Med uporabniki pa je veliko takih, ki jim je nakupovanje na Wolt Market Tobačna postala navada in nakupe opravljajo dvakrat mesečno.«
Zabeležene nakupne navade so sicer skupne tako Mariborčanom kot Ljubljančanom. Slednji najpogosteje naročajo sveže izdelke, kot so kruh, mlečni izdelki, sadje in zelenjava ter jajca, sledijo pa ohlajene pijače in pivo.
Wolt Market je sicer odprt vsak dan, tudi ob nedeljah in praznikih, med 7.00 in 23.30. Od ponedeljka do sobote največ naročil beležijo v poznem popoldanskem času, ob nedeljah pa veliko naročil prispe že med 9. in 10. uro zjutraj, povečana frekvenca naročil pa nato sledi še v času kosila, in sicer ob 14. uri ter okoli 17. in 18. ure, ko se ljudje vrnejo domov z izletov.
Hitrost dostave ključna tako za uporabnike kot blagovne znamke
»Bodi tam, kjer so tvoji potrošniki,« poudarja Matteo Mozetič, vodja blagovne znamke Magnum, podjetja Unilever, ki je s ponudniki hitre dostave začelo sodelovati že leta 2015. »Takrat so tovrstne storitve izstopale v gosto poseljenih mestih v Ameriki, na Kitajskem in v Turčiji. Čeprav se je ta industrija po pandemiji nekoliko umirila, so se spremenjene potrošniške navade ohranile, ljudje še vedno naročajo po teh kanalih. Zato moramo poskrbeti, da so naši izdelki potrošnikom na voljo kadarkoli in kjerkoli jih želijo.«
Mozetič kot glavno prednost spletnih trgovin z dostavo izpostavlja prav hitrost dostave, saj potrošnik izdelek prejme v manj kot 30 minutah. »V preteklosti smo spletno prodajo težje izkoriščali za zamrznjene izdelke, spletne trgovine z dostavo, ki zagotavljajo hladno verigo, pa odpirajo nove priložnosti za dodatno rast, pridobivanje novih uporabnikov in ustvarjanje novih trenutkov za uživanje naših izdelkov.« Pri tem izpostavlja kategorijo sladoleda: »Pri Unileverju smo analizirali, kateri izdelki se po teh kanalih najbolje prodajajo, pri čemer izstopa sladoled. Čeprav gre za zelo sezonski izdelek, lahko to spremenimo, saj si doma na kavču, ob prijetnih 22 stopinjah, sladoled lahko zaželimo kadarkoli, ne le v toplih mesecih.«
Slovenski trg dostave živil ponuja ogromno prostora za rast
Presenetljiv je podatek, da do danes vsaj 60 % Ljubljančanov ni nikoli naročilo dostave živil, kar velja za vse trgovce in platforme, ki ponujajo tovrstno storitev. »To kaže, da imamo ogromno prostora za rast,« je prepričana vodja Wolt Market Slovenija Kaja Koblar. »V primerjavi z Baltskimi državami, Finsko in Srbijo, kjer le še 30 % ljudi ni naročilo dostave iz živilskih trgovin, je torej slovenski trg dostave živil na dom tako še precej v povojih.«
Da pa je prihodnost spletnih trgovin z dostavo svetla, meni tudi Matteo Mozetič, vodja blagovne znamke Magnum, Unilever: »Menimo, da bi na dolgi rok ta kanal lahko zamenjal navado tedenskega dokupovanja živil. Namesto fizičnega obiska trgovin si bodo potrošniki te izdelke enostavno naročili na dom.«
Prihodnost v večkanalni prodajni strategiji
Govorci na okrogli mizi so se strinjali, da bodo trgovci svoje moči v prihodnje morali intenzivno usmerjati v visoko optimizacijo procesov in zagotavljanje odlične uporabniške izkušnje. Kot najverjetnejše trgovske zmagovalce prihodnosti so izpostavili tiste, ki jim bo uspelo v večkanalni prodaji z vključenimi spletnimi naročili, prevzemom ali dostavo na dom, ter tehnološka podjetja, ki s svojo dostavno floto pokrivajo različna področja, restavracije in trgovine.
V zadnjo kategorijo spada tudi Wolt Market, ki je takoj po odprtju postal eden izmed treh najbolj priljubljenih ponudnikov na Woltu. V tem primeru je torej Wolt izkoristil obstoječo bazo uporabnikov, ki so že imeli razvite nakupovalne navade na platformi, in jim predstavil novo rešitev za nakupovanje.