Javna agencija SPIRIT Slovenija, izvajalska institucija Ministrstva za gospodarstvo, turizem in šport, letos ponovno organizira skupinsko predstavitev slovenskega gospodarstva na sejmu Transport Logistic, ki od 9. do 12. maja 2023 poteka v Münchnu.
Na vodilnem svetovnem sejmu s področja transporta, logistike in spremljajočih dejavnosti bo na skupnem razstavnem prostoru pod okriljem agencije svoje storitve predstavljalo 15 slovenskih podjetij in institucij, dogajanje na stojnici pa bodo popestrili tudi številni obsejemski dogodki.
SPIRIT Slovenija je lani poleti objavil javno povabilo podjetjem za udeležbo na skupnem slovenskem prostoru na tem sejmu, ki obsega 250 m2 razstavne površine in je v sejemski hali številka A4 (številka razstavnega prostora 219/320). Svoje storitve bo obiskovalcem sejma letos predstavljalo 15 slovenskih podjetij in institucij, in sicer: Adria kombi, d. o. o., Comark, d. o. o., Europacific Logistika, d. o. o., F. A. Maik, d. o. o., Fijavž, d. o. o., Fining d. o. o., Globelink eg sol, podjetje za mednarodni transport, d. o. o., Interservice, d. o. o., Luka Koper, d. d., Pošta Slovenije, d. o. o., Prigo d. o. o., Špedicija Goja, d. o. o., T. P. G. Agent, d. o. o., T. P. G. Logistika, d. o. o. in Združenje za promet pri GZS.
Gre za celovit pristop in že tretjo predstavitev slovenske logistike na največjem logističnem sejmu, ki ga je v letošnjem letu agencija še nadgradila. Tako bo na slovenskem razstavnem prostoru vse dni potekalo zanimivo dogajanje: v torek, 9. 5. 2023, bo za tujo poslovno in strokovno javnost ob 14. uri organiziran sprejem s predstavitvijo slovenske logistične panoge, na katerem bo prisoten tudi minister za gospodarstvo, turizem in šport, Matjaž Han ter predstavniki slovenske diplomacije. V sredo, 10. 5. 2023, ob 16. uri, bo v organizaciji Luke Koper sledil Luški dan in v četrtek, 11. 5. 2023, ob 14. uri Slovenski logistično-transportni dan. Vse dni bo obiskovalcem razstavnega prostora na voljo interaktivna igra, s katero bodo lahko spoznavali slovensko logistično panogo ter se seznanili s komunikacijsko kampanjo I feel Slovenia. Green. Creative. Smart. za promocijo slovenskega gospodarstva v tujini, ki jo SPIRIT Slovenija izvaja že vse od leta 2019. Ob tej priložnosti je agencija pripravila tudi posebno promocijsko brošuro, v kateri so predstavljena vsa slovenska podjetja na skupnem razstavnem prostoru
In kakšna so pričakovanja slovenskih razstavljavcev?
Čedomir Bojanič, Fining, d. o. o.: »Skupinskih nastopov na tem sejmu, ki jih pripravlja SPIRIT Slovenija, se udeležujemo že od samega začetka. Sejem namreč velja za najpomembnejši »cehovski« dogodek, zato je sodelovanje na tem dogodku ključnega pomena za vse tiste operaterje, ki želimo utrditi svojo prepoznavnost na trgu ter si zagotoviti nove stranke. Naša družba je nevtralni carinski posrednik in pristaniški špediter, ki že 30 let ponuja storitve posredovanja v upravnih postopkih carinjenja blaga in organizacije pristaniške logistike. Tudi letos bomo predstavljali celovito paleto naših storitev s poudarkom na specializaciji za izredne in projektne tovore. S pomočjo in podporo SPIRIT Slovenija smo zelo zadovoljni, tako s finančnega vidika kot tudi z vidika posredovanja izkušenj in dobrih praks. So ena redkih domačih državnih agencij, od katere ima zasebni sektor/gospodarstvo nekaj koristi.«
Janez Merlak, Adriakombi, d. o. o.: » Po dolgem obdobju koronavirusa se veselimo snidenja s partnerji in strankami v živo. Imamo kar nekaj povabil na sestanke in predstavitve potencialnih strank ter dobaviteljev. Pričakujemo ogromno novih kontaktov, ki so v našem poslu izjemno pomembni, virtualni sestanki namreč ne odtehtajo pristnega, osebnega stika. Na sejmu bomo predstavili prenovljene storitve oziroma produkte in nekaj novih produktov intermodalnega transporta. Želimo promovirati vstopno točko Luke Koper in vzporedno tudi kontinentalni intermodalni promet med srednjo in zahodno Evropo ter Balkanom in vzhodno Evropo. Ob robu 'zelenega prehoda' moramo okrepiti prizadevanja za spodbujanje kombiniranega transporta, tako domačega, kot tudi mednarodnega. Skupinska udeležba Slovenije na takšnem sejmu je izredno dobrodošla za vsa slovenska podjetja, ki ponujajo transportne in logistične storitve. Paviljon v takšni velikosti in na takšni ravni odlično privablja obiskovalce, samiezno pa bi bili na njem koma opaženi.«
Mirjana Vukmirović, T. P. G. Agent, d. o. o.: » Sejem Transport Logistika vedno ponuja možnost neformalnih in formalnih srečanj z obstoječimi in potencialnimi strankami, ki jim predstavimo našo družbo in možnosti sodelovanja. S tem namenom se ga tudi vsakokrat udeležimo. Letos bomo predstavili našo pomorsko agencijo ter špedicijo v Kopru, pa tudi špeditersko dejavnost v naših poslovnih enotah, ki jih imamo na območju vseh republik nekdanje Jugoslavije. Prav naša mreža in dolgoletne izkušnje ter profesionalni kader bodo ključni pri animiranju potencialnih strank. Podpora SPIRIT Slovenija je pri organizaciji takega dogodka ključna, saj pod eno »streho« združi več udeležencev iz Slovenije, s čimer je zagotovljena večja opaženost.«
Miroslav Beg, Prigo, d. o. o.: »Naša pričakovanja so velika, saj se bomo srečali po štirih letih, predvsem pa zaradi pandemije covid-19 in tragičnega dogajanja v bližnji Ukrajini, ki sta nas tudi na širšem področju logistike primorala k hitremu odzivanju na marsikatero prej neznano okoliščino in iskanje učinkovitih rešitev za nove izzive. Izredno nas zanimajo tehnološke novosti, predvsem trajnostne rešitve pri vozni opremi, ki jo vsakodnevno uporabljamo, ter nove smernice in razvoj telematskih in drugih IKT podpornih orodij, ki skozi splošno digitalizacijo poslovanja temeljito spreminjajo organizacijo našega dela in procese. Zaradi težav, ki so skupne vsem evropskim, če ne kar svetovnim logistom, si obetamo več posluha tudi od predstavnikov države ter panožnih in stanovskih združenj, ki nas bodo gotovo obiskali. Skupinski nastop slovenskih podjetij, ki delujemo v tej dejavnosti, pozdravljamo in podpiramo. Zavedamo se namreč, da lahko dolgoročno obstanemo le z združevanjem zmogljivosti in možnosti usklajenega nastopanja, kar v naši tako tipično slovenski zaverovanosti v zgolj lastne vrtičke doslej ni bil ravno pogost pojav. Drži, da je majhno lahko lepo, a bi bilo primerneje, če bi se še bolj zavedali, da je v moč v slogi. Slovenija je majhna v vseh pogledih, na velika dogajanja v svetu nimamo večjega vpliva in nas enostavno lahko le nosi s tokom. Zato bi se res morali znati bolje povezovati, tudi ko gre za logistične danosti in možnosti, ter nastopati bolj složno in usklajeno – na ravni posameznih gospodarskih in drugih panog, stanovskih združenj in tudi v državno-političnem smislu. Vloga, ki jo pri tem igrata SPIRIT Slovenija in Združenje za promet pri GZS, gotovo predstavlja tisto dodano vrednost, ki je kot majhni posamezniki ne bi zmogli v enaki meri, ali pa bi bil naš domet pri tem bistveno manjši, morebitni učinek naše udeležbe na pomembnih mednarodnih dogodkih pa gotovo skromnejši.«
Robert Sever, Združenje za promet pri GZS: »Skupno vsem dosedanjim skupinskim nastopom slovenske logistike na svetovnem logističnem sejmu je, da se čim bolj konkretno predstavi prednosti, ki jih omogoča logistična strateška lega Slovenije v evropskem prostoru za oskrbo trgov Centralne in JV Evrope ter držav Zahodnega Balkana. Letos se na skupinski stojnici slovenske logistike predstavlja 15 podjetij, ki lahko ponudi celostne logistične rešitve za blago, ki prihaja, oziroma se izvozi po morski poti, zraku, cesti ali železnici. Konkurenčnost naših storitev je prepoznana, zato je promocija na tako pomembnem sejmu ključna. Izzivi v logistiki so veliki in so povezani s soočanjem z energetsko krizo, pomanjkanjem kadra, zahtevami zelenega prehoda in uvajanju novih tehnologij digitalizacije, zato je pomembno, da so se podjetja v panogi pripravljena soočiti z vsemi novimi okoliščinami ter ponuditi učinkovite rešitve. Možnosti za srečanje z obstoječimi in potencialnim novimi partnerji so za slovenska logistična podjetja na skupni sejemski stojnici večja. Povezanost in usklajen nastop na globalnem trgu je za tako majhen trg, kot je Slovenija, zelo pomemben in na Združenju za promet smo zadovoljni, da so to logistična podjetja, ki sodelujejo pri tem, to prepoznala. Podpora in organizacija SPIRIT Slovenija je ključna in predstavlja lep primer dobre prakse pri promociji tako pomembne panoge, kot je logistika. Želeli bi si še več takšne podpore promociji logistike s strani države, predvsem tudi na strani resornega ministrstva za infrastrukturo.«
Marko Rečnik, Fijavž, d. o. o.: »Pričakujemo veliko novih potencialnih strank, s katerimi bi razširili ponudbo naših storitev na področju cestnega transporta, ki obsega klasične prevoze, prevoz nevarnih snovi ter prevoz odpadkov in nudenje logističnih storitev. Naš cilj je utrditi naš položaj na transportnem trgu in okrepiti poslovanje z že obstoječimi strankami ter pridobiti nove potencialne poslovne partnerje. Na sejmu bomo predstavili vse segmente, ki jih ponujamo našim strankam: organizacija in izvedba cestnega transporta in servisno delavnico za lastna tovorna vozila. Potencialne kupce želimo prepričati predvsem z našo kakovostjo, s sodobnim digitaliziranim sistemom, za katerega smo v zadnjih letih namenili veliko sredstev ter sodobnim avto parkom in našimi strokovnjaki različnih profilov s področja logistike. Za naše podjetje je podpora SPIRIT Slovenija zagotovo dobrodošla, brez njihove pomoči si težko predstavljamo udeležbo na tako pomembnem dogodku.«
Maruša Podgoršek, Comark, d. o. o.: »Na letošnjem sejmu pričakujemo predvsem veliko druženja z obstoječimi partnerji in spoznavanje novih. Druženje v živo je tisto, kar nam je v logistiki manjkalo zadnjih nekaj let. Ko ima oseba obraz, tudi posel lažje steče. Odlično je, da smo prisotni kot celotna logistična veriga: od Luke Koper, do operaterjev, špediterjev in prevoznikov. Vsak je specializiran za nekaj, vsi skupaj pa lahko privabimo nove investitorje, nove kupce in nov tovor v in skozi naš teritorij. Na sejmu bomo predstavili to, kar predstavljamo že več kot 30 let. Pri Comarku smo specialisti za transport in pakiranje projektnih tovorov. Projektni tovor je izraz, ki se je prijel na globalnem trgu za vse tovore izrednih dimenzij, tež in namembnosti. To so predvsem industrijske proizvodne/predelovalne linije iz vseh sektorjev, delovni in gradbeni stroji, vozila, plovila, vojaški tovori. Organizacija SPIRIT Slovenija je vrhunska in nam je v podporo pri večini naših dogodkov!«
Sebastjan Kolednik, Špedicija GOJA, d. o. o.: »Od letošnjega skupinskega sejemskega nastopa pričakujemo veliko število udeležencev. Letos bomo predstavili naš logistični poslovni center, naši cilji so obiskati čim več potencialnih poslovnih partnerjev ter navdušiti obiskovalce in potencialne kupce za sodelovanje z našimi več kot 30-letnimi mednarodnimi izkušnjami v logistiki.«
Sejem Transport Logistic, ki se odvija vsako drugo leto, je namenjen predstavitvi storitev s področja tovornih transportnih sistemov, logističnih storitev, prevozništva, informacijskih tehnologij, intralogistike in sorodnih vsebin. V letu 2019, ko je bil sejem nazadnje organiziran v živo, se je na njem predstavilo 2.374 razstavljavcev iz 63 držav, obiskalo pa ga je več kot 64.000 obiskovalcev iz 125 držav. Več informacij o sejmu je na voljo na spletni strani: www.transportlogistic.de.