Hrvaška: Močna rast prihodkov v vseh segmentih poslovanja Atlantic Grupe

ANALIZA

Regionalne

25.04.2023

Vsa poslovna in distribucijska področja rastejo, precejšnje zvišanje cen surovin, embalaže, energije ter logističnih in drugih storitev pa je pričakovano vplivalo na dobičkonosnost.

Atlantic Grupa je v prvem četrtletju 2023 zabeležila prihodke od prodaje v višini 215,6 milijona evrov, kar predstavlja 16,8-odstotno rast glede na enako obdobje lani. Pod vplivom precejšnje rasti cen v najrazličnejših poslovnih dejavnostih se je dobiček pred obrestmi, davki in amortizacijo (EBITDA) znižal za 12,2 odstotka in je znašal 20,9 milijona evrov, čisti dobiček v prvih treh mesecih pa je nižji za 20,4 odstotka in znaša na 9,6 milijona evrov.  

»V prvem četrtletju 2023 je Atlantic Grupa dosegla močno rast prodaje na vseh poslovnih in distribucijskih področjih ter na vseh večjih trgih. Cene surovin in embalaže, logističnih in drugih storitev ter energije so še vedno na visokih ravneh, kar je, kot smo tudi napovedali, vplivalo na dobičkonosnost, padec dobičkonosnosti pa smo delno omilili z optimizacijo notranjih virov in zvišanjem prodajnih cen izdelkov. Z močjo naših blagovnih znamk in ljudi, operativno učinkovitostjo ter z vlaganji v digitalizacijo, modernizacijo in trajnostno poslovanje smo pripravljeni na nadaljnjo rast,« je povedal predsednik uprave Atlantic Grupe Emil Tedeschi.  

Sladko in slano, pijače in kava vodijo v rasti 

Največjo, 34,0-odstotno rast je doseglo strateško poslovno področje (SPP) Sladko in slano, katerega vodilni blagovni znamki sta Smoki in Najlepše želje, predvsem zaradi optimizacije asortimenta, povečanih marketinških aktivnosti in boljšega cenovnega položaja izdelkov v primerjavi s konkurenco.  Sledita SPP Pijače z vodilno blagovno znamko Cedevita in 23,8-odstotno rastjo ter SPP Kava z blagovnima znamkama Barcaffè in Grand kafa ter 14,5-odstotno rastjo. Med distribucijskimi območji prednjačita Srbija s 24,0-odstotno rastjo in Hrvaška z 20,0-odstotno rastjo.

V skupni prodaji Atlantic Grupe glavne blagovne znamke predstavljajo 27,1 odstotka, Farmacia 9,4 odstotka, lastne blagovne znamke pa 63,5 odstotka prihodkov od prodaje. Kava z 20,1-odstotnim deležem v celotnih prihodkih od prodaje izstopa kot največja posamezna kategorija.

Sodelovanje s Podravko in novi predsednik nadzornega sveta 

Atlantic Grupa in Skupina Podravka sta se konec marca dogovorili za sodelovanje v Združenih državah Amerike in Avstriji. Podjetji sta uvedli edinstveno prakso medsebojne izvozne podpore, ki pomeni, da bo Atlanticova distribucijska družba v Avstriji zagotavljala podporo pri plasiranju Podravkinih izdelkov na avstrijski trg, hkrati pa bo Podravka tržila Atlanticove izdelke na ameriškem trgu prek svojega podjetja v ZDA.      Cilj tega sodelovanja je maksimirati medsebojne sinergije s povečanjem plasmaja izdelkov obeh podjetij in dvigom prepoznavnosti njunih blagovnih znamk z uporabo razvite poslovne mreže in tržnih pozicij, ki jih Atlantic in Podravka imata na teh trgih.

Med pomembnejšimi korporativnimi dogodki je izvolitev nekdanjega člana nadzornega sveta Zorana Vučinića na mesto predsednika nadzornega sveta, nekdanji predsednik Zdenko Adrović pa še naprej sodeluje pri delu tega organa kot član. Zoran Vučinić je globalno dokazan poslovni vodja z več kot tremi desetletji mednarodne kariere na področju potrošniških dobrin, predvsem v globalnih operacijah The Coca-Cola Company.