Tam je sicer že od leta 1994, a od nedavnega v prenovljeni preobleki v kateri bo dočakal 2024, ko bodo zaposleni in njihovi kupci v njem sobivali že jubilejno 30. leto.
Ob največjem Cash & Carry centru Ljubljana ima Mercator še 12 tovrstnih centrov v Sloveniji (Škofja Loka, Šempeter, Celje, Bled, Krško, Lucija, Maribor, Naklo, Murska Sobota, Novo mesto, Postojna in Ptuj), a ljubljanski ima najdaljšo tradicijo in se je pred slabimi 30 leti razvil dobesedno iz manjšega skladišča. O bogati preteklosti in prenovi, a tudi pogledu v prihodnost, smo se pogovarjali z direktorjem veleprodaje Tomažem Blagotinškom, ki nas je popeljal po prenovljeni nakupovalni in delovni poti kupcev in zaposlenih v njihovem največjem Cash & Carry centru v Ljubljani.
V slabih tridesetih letih so zrasli v velik logističen center, ki so ga sedaj temeljito obnovili za dobro zaposlenih in seveda kupcev. V prvi vrsti so s prenovo dosegli lažjo preglednost in dostopnost do izdelkov na vseh treh področjih široke ponudbe. “Gre za ponudbo vina oz. žganih pijač, svežega programa in 'non fooda', torej neprehrambnih izdelkov. To so tri blagovne skupine izdelkov, ki smo jih želeli s prenovo posebej poudariti in še bolj približati kupcu. In seveda doseči osvežitev vseh prostorov, saj moramo priznati, da doslej še nismo opravili tako temeljite preobrazbe," je bistvo prenove opisal ljubljanski Štajerec ter še dodatno izpostavil funkcionalnost tega centra, saj poleti pri njih ni vroče, pozimi pa so kupci na suhem. Enostavno in funkcionalno, zdaj še privlačno za oko, bi dejali mi.
V njihovi ponudbi veleprodaje je več kot 16 tisoč izdelkov, oskrbujejo skoraj 150 franšiz sosedskih trgovin in 480 malih trgovcev. Sodelujejo s tudi s 5000 gostinskimi lokali, ki pri njih dobijo vse, kar potrebujejo. Vsak trenutek, vse od prihoda do odhoda kupcev, ni prepuščen naključju. “Mi smo tukaj za naše kupce in tudi s to prenovo smo jim pomagali, da bodo še lažje in hitreje prišli do želenih izdelkov. Poleg tega smo s prenovo pomagali k večji učinkovitosti in ugodju tudi našim zaposlenim,” je za začetek prenovo centra opisal direktor.
Odlikujejo jih konkurenčne cene, široka ponudba in geografska pokritost, kar pa zadeva konkretno ljubljanski Cash & Carry center, je ta ob delavnikih odprt vsak dan od 6.30. do 17.00, razen sobote, ko imajo odprto od 6.30 do 12.00. Ob nedeljah imajo zaprto.
Tu je treba omeniti obdobje dveletne zaprtosti, ko so bili od 2020 do 2022, zaradi pandemije koronavirusa zaprti praktično vsi, ne pa tudi trgovci, med katerimi se je Mercator in v okviru tega tudi njihovo področje Veleprodaja, še posebej izkazal.
Naš sogovornik se je teh časov spominjal takole: “Od vsega začetka 'korone' smo se v upravi dobivali po dvakrat dnevno, ker so se tako zelo hitro menjavali ukrepi. Prvih 14 dni smo redno sledili informacijam in bili na tekočem, se zato tudi dobivali in pogovarjali o naslednjih korakih in se na srečo odločali za pravo smer. Tako celotnemu Mercatorju kot nam kot veleprodaji je to zelo koristilo kasneje, ko je bilo najhujše mimo. Namreč to, da smo, medtem ko se je vse zaprlo in obstalo, mi kot trgovina delovali ves čas. Vključno z našimi trgovskimi potniki, ki so brez prestanka potovali na terenu in strankam znali zagotoviti naše blago. Omenil bi, da so se takrat na nas obračale tudi stranke iz konkurenčnih podjetij. Enostavno zato, ker smo delovali prepričljivo in brez težav, medtem ko nekateri niso. V kanalu horeca smo se takrat še posebej izkazali in to se nam je po koroni obrestovalo tako zelo, da smo po koncu pandemije začeli na tem področju strmo rasti.”
Povsem nova tudi spletna stran Mercatorjeva veleprodaja je v sklopu aktivnosti za povečanje prepoznavnosti lani osvežila svojo spletno stran (www.veleprodaja.mercator.si), ki je namenjena obstoječim in potencialnim kupcem ter vsem ostalim, ki želijo pridobiti koristne informacije o Mercatorjevi veleprodaji. Osvežena stran je pregledna, nudi informacije o vseh segmentih kupcev, akcijah in ugodnostih ter aktualnih katalogih. Ob široki ponudbi, konkurenčnih cenah in geografski pokritosti, ki so bistvene konkurenčne prednosti Mercatorjeve veleprodaje, najde kupec na spletni strani tudi vse ostale informacije, ki jih potrebuje za uresničevanje svojih načrtov. |
Zaposlenim prenova zelo všeč
Ob našem obisku v prenovljenem objektu Mercator Cash & Carry na Slovenčevi 25 smo se pogovorili tudi z nekaterimi zaposlenimi, med katerimi sta nam bila še posebej zanimiva Dušan Martinčič-Dule in Kati Šitum. Predvsem zaradi tega, ker sta tam vse od začetkov leta 1994. Oba sta zadovoljno ocenjevala prenovo in se spominjala začetkov, ko je bilo vse v veliko manjšem obsegu in povsem drugačnih pogojih. Tudi poslovodja Tamara Kokalj je delila njuno mnenje in poudarila: “Zdaj smo s pogoji veliko bolj zadovoljni tako zaposleni kot kupci, zaradi katerih smo tukaj. S tem smo dosegli naše cilje.” Magda Turk nam je pokazala in odstopila številne fotografije Cash & Carry centra iz konca devetdesetih in začetka drugega tisočletja. “Razlika je kot dan in noč,” je dejala.
Še posebna spodbuda gostinstvu v “koronskem” času
S pobudo akcije: “Uresničujemo vaše velike načrte” so nase opozorili že pred “korono”, ko so pet let pred to boleznijo začrtali strategijo, saj so spoznali, da morajo še veliko napredovati na prepoznavnosti.
“Roko na srce, namreč mi kot cash & carry specialisti nismo bili tako zelo prepoznavni v preteklosti kot smo sedaj,” je poudaril Blagotinšek in opisal še eno akcijo, ki je nastala kot posledica virusa, ki je za dve leti zaustavil svet. “'Spodbuda gostinstvu' je naša akcija, ki je nastala kot neposredna posledica kriznega obdobja korone 2021, ko smo iz tega stanja prišli močnejši. Kot sem že povedal, smo se v tem kriznem času za naše stranke zelo potrudili in pridobili veliko zaupanje tako starih kot novih. Z željo pomagati gostincem pri okrevanju smo v Mercatorjevi Veleprodaji v sodelovanju z dobavitelji odprli več kot 200 tisoč evrov vreden projekt, ko smo številnim pomagali neposredno.”
V zgoraj omenjeni akciji je več kot 100 izžrebanih gostincev dobilo ta sredstva, ko so ob nakupu vsaj 5 vrst izdelkov njihovih izbranih dobaviteljev, lahko sodelovali v žrebu za super spodbudo v poslovanju. V tej aktivnosti so lahko sodelovale pravne osebe in podjetniki, od 1. junija do 30. septembra 2022. Med vsemi sodelujočimi so izžrebali naslednje nagrade: 4x prenovo gostinskega lokala v vrednosti 10 tisoč evrov, 72x sredstva v vrednosti 500 evrov. Vsak mesec so izžrebali eno prenovo gostinskega lokala, tedensko pa še od 4 do 6 nagrajencev, ki so prejeli sredstva v vrednosti 500 evrov.