S tem bo med drugim izboljšal izkoriščenost cistern ter naročnikom zagotovil natančne informacije o času dostave. Za 7,4 milijona evrov vreden projekt, ki bo končan do konca marca 2024, je pridobil tudi evropska sredstva.
S projektom z naslovom Digitalizacija oskrbovalne verige Oil&Gas E2E je Petrol uspel na javnem razpisu gospodarskega ministrstva za digitalno preobrazbo gospodarstva. Izvaja ga s partnerjema SmartCargo in Špica International ter izbranim ponudnikom SAP. V višini nekaj več kot 1,4 milijona evrov se projekt sofinancira iz sklada za okrevanje in odpornost.
V sklopu projekta bodo digitalizirali in nadgradili ključne osnovne procese podjetja, od nabave naftnih derivatov do njihove prodaje, so povedali na današnji predstavitvi v Ljubljani. Poseben poudarek bo na učinkoviti in digitalizirani logistiki. Cilj je, da ima Petrol popoln nadzor nad upravljanjem svojega voznega parka, pri tem pa se čim manj vozil obremeni čim bolj.
Zagotovljena bo celovita avtomatizacija, integracija in digitalizacija procesov nabave, logistike ter prodaje, povezanih z energenti v družbi Petrol, je bil natančen Andrej Kovačič iz Petrola.
"Časovnica je kratka," je dodal. Partnerji imajo na voljo 14 mesecev, v tem času bodo izvedene tri faze digitalne preobrazbe - digitalna strategija, tehnološka krepitev za digitalno preobrazbo ter implementacija rešitev digitalne preobrazbe v poslovne procese oz. funkcije. Aktivnosti so že v polnem teku.
V podjetju SmartCargo bodo razvili napredno logistično platformo, ki bo optimizirala in avtomatizirala procese Petrolove oskrbovalne verige z energenti, v Špici pa mobilno aplikacijo za spremljanje dostave energentov na domove oz. trgovcem. Prek nje bo vsa elektronika v vozilu povezana s centralo, Petrol bo torej imel nadzor ne le nad tem, kdaj je bilo kurilno olje dostavljeno, ampak tudi, v kakšnem stanju je bilo dostavljeno, koliko je bila cisterna polna in podobnimi podatki.
V okviru projekta se bo po načrtih Petrola izboljšala izkušnja potrošnikov na dveh pomembnih vidikih prodaje energentov - prilagodljivosti glede terminov dostave ter upoštevanju dogovorjenih terminov dostave. Če bo denimo na severni ljubljanski obvoznici zastoj, bo sistem to zaznal in predlagal drugo pot, da bo dostava še vedno opravljena v zastavljenem časovnem okviru, je povedal Rok Cizej iz Petrola.
"Pomembno je, da bodo tudi kupci videli razliko, ko bo projekt zaključen," je dodal Kovačič.
Ker v Sloveniji nimamo rafinerije, Petrol dobavlja energente prek največjega skladišča v regiji v Serminu. Postopkov, da ti energenti pridejo do končnega kupca, je ogromno in obvladovanje te verige je bilo za Petrol vedno pozitiven izziv, je povedal član uprave Petrola Jože Bajuk. Kot je dodal, so v modernizacijo in digitalizacijo tega področja že v preteklosti vlagali veliko energije in denarja, z razvojem novih tehnologij pa se jim ponuja več možnih rešitev.
Kovačič je izpostavil tudi trajnostni vidik projekta. S tem, ko vozila z energenti ne bodo stala v zastojih, se prispeva k okoljski trajnosti, z vključevanjem zaposlenih v dodatno izobraževanje in pridobivanje novih kompetenc se zagotavlja socialna trajnost, povečanje nabora storitev in zmanjševanje stroškov pa za Petrol pomeni ekonomsko trajnost. Prihranke pri izpustih ogljikovega dioksida ocenjujejo na 129.000 kilogramov na leto, kar predstavlja znižanje izpustov logistike dobave energentov Petrola in partnerjev za 10 odstotkov.