Črni petek osvojil tudi slovenske potrošnike

Slovenija

25.11.2022

Črni petek, ko (spletne) trgovine ponujajo velike popuste, je postal globalni nakupovalni fenomen, Slovenci pa se na ta dan pridružujejo trendu impulzivnega nakupovanja, ki je značilen tudi za tujino, ob tokratnem črnem petku izpostavljajo na platformi Glami.si. 

Takšnih, ki ne vedo, kaj je črni petek, je le odstotek, je pokazala njihova raziskava.

Kot so še objavili pri Glami.si, 36 odstotkov slovenskih potrošnikov ne načrtuje vnaprej, kaj bodo kupili na črni petek, temveč nameravajo raziskati, kje lahko najdejo najboljše ponudbe. "Tako se pridružujejo trendu impulzivnega nakupovanja na črni petek, ki je značilen tudi za tujino," so opozorili.

Nasprotno jih 48 odstotkov svoje nakupovanje skrbno načrtuje, nekateri izmed njih nameravajo sestaviti tudi nakupovalne sezname.

Raziskava je pokazala še, da je čas pandemije covida-19 močno vplival na potrošniške navade in nekatere od teh navad so v celoti prevzete. "Zaradi pandemije, zaprtja javnega življenja in številnih omejitev, ki so bile prisotne v nakupovalnih središčih, kot so nošenje mask in omejeno število kupcev, so Slovenci pogosteje začeli nakupovati prek spleta. Izkazalo se je, da je ta oblika nakupovanja postala bistveno udobnejša od nakupovanja v nakupovalnih centrih in fizičnih trgovinah," so raziskavo povzeli pri omenjeni platformi.

Skoraj dve tretjini vprašanih, 65 odstotkov, jih je tako odgovorilo, da na letošnji črni petek ne nameravajo nakupovati v fizičnih trgovinah. Če se bodo znašli v gneči, pa nameravajo iz prodajalne oditi. Ta odstotek je za 13 odstotnih točk višji od lanskega.

Potrošniki na ta dan sicer nakupujejo različne izdelke, danes pa jih namerava kar 64 odstotkov kupiti modne kose oblačil in obutve, je še pokazala raziskava. Med tistimi, ki načrtujejo nakup oblačil, obutev in modnih dodatkov, jih namerava 32 odstotkov za modne znamke zapraviti med 50 in 100 evrov, manjši delež, 27 odstotkov vprašanih, pa bo zapravilo med 100 in 200 evrov.

Tržni inšpektorat RS, Evropski potrošniški center Slovenija in Nacionalni odzivni center za kibernetsko varnost Si-cert medtem potrošnike pozivajo k premišljenim in varnim nakupom na črni petek, ko se po vzoru ameriških tudi slovenski trgovci odločajo za popuste. Nakup na ta dan se pogosto ne obrestuje, opozarjajo.
Kako je bilo lani (analiza Ceneje.si)?

Lani je bilo povpraševanje potrošnikov v Sloveniji, kar je bilo pričakovano glede na interes preteklih let, ponovno največje v blagovnem segmentu elektronike. Najbolj iskani Black Friday izdelki so bili mobilni telefoni (kjer se je povpraševanje glede na predkoronsko leto 2019 povečalo za kar 20 %), pametne ure (kjer je rast z 2019 znašala kar celih 40 %, pozitivna pa je bila celo v primerjavi z rekordnim, koronskim letom 2020) in prenosni računalniki (povpraševanje pri teh se je glede na 2020 sicer zmanjšalo, a je bilo še vedno za 9 % večje kot v 2019).

Kaj so Slovenci kupovali v času Black Friday?

Največje zmagovalke in TOP izbire slovenskih potrošnikov so bili tako v času Black Friday akcij poleg TOP 3 omenjenih tudi LCD/LED televizorji, monitorji in slušalke. Med najbolj priljubljenih 10 pa so se uvrstile tudi avtomobilske pnevmatike. Povpraševanje po njih je glede enako obdobje lani znašalo kar 73,2 %. Z vidika prodajnih rezultatov pri spletnih trgovcih opažamo, da tudi v letošnjem letu ni poražencev v akcijah Black Friday in Cyber Monday. Nakupovalni prazniki in lov za ugodnimi cenami ostajajo izjemno priljubljeni med slovenskimi potrošniki.