
TBZ v vseh državah EU z vsaj 30-odstotnim tržnim deležem
Svetovne
01.06.2020
"Delež trgovskih blagovnih znamk (TBZ) v skupni prodaji FMCG sektorja dandanes v skoraj vseh evropskih državah znaša preko 30 odstotkov," je zapisano v najnovejšem mednarodnem poročilu zveze proizvajalcev lastnih blagovnih znamk (PLMA).

Država, kjer PLMA beleži največji napredek, je Nizozemska, kjer se je lastnim blagovnim znamkam tržni delež povečal za kar 7 odstotnih točk na 37, k čemur je izdatno pripomoglo dejstvo, da je Nielsen prvič vključil tudi prodajo Aldija. V Franciji, kjer Nielsen prodajo Aldija in Lidla ne vračunava, delež TBZ ostaja pri solidnih 31 % (vrednostni delež 25 %).
Med državami EU sta na tem področju najmočnejši Švica in Španija, kjer prebivalci kupujejo skoraj več TBZ, kot izdelkov uveljavljenih proizvajalcev, medtem ko je tudi na Portugalskem delež dokaj visok pri 43 %. V Avstriji trgovci beležijo 40-odstotno udeležbo TBZ, nad 30 % pa so se uvrstile še Poljska, Madžarska, Češka in Slovaška.
Prvič se je nad 30-odstotno udeležbo TBZ v skupni prodaji uvrstila tudi Grčija (31 %).