SLO bocni levo
SLO bocni desno

TBZ v vseh državah EU z vsaj 30-odstotnim tržnim deležem

Svetovne

01.06.2020

"Delež trgovskih blagovnih znamk (TBZ) v skupni prodaji FMCG sektorja dandanes v skoraj vseh evropskih državah znaša preko 30 odstotkov," je zapisano v najnovejšem mednarodnem poročilu zveze proizvajalcev lastnih blagovnih znamk (PLMA).
 
Letošnje poročilo oziroma "yearbook" uporablja podatke s konca leta 2019, ki jih je zvezi zagotovila raziskovalna hiša Nielsen. Od 19 proučevanih trgov so lastne blagovne znamke lani tržni delež pridobile na kar 14 trgih. V Nemčiji in Veliki Britaniji delež TBZ vztraja nad 40 odstotki, v Italiji je lani "kos pogače" te kategorije narasel za dve odstotni točki.
 
Država, kjer PLMA beleži največji napredek, je Nizozemska, kjer se je lastnim blagovnim znamkam tržni delež povečal za kar 7 odstotnih točk na 37, k čemur je izdatno pripomoglo dejstvo, da je Nielsen prvič vključil tudi prodajo Aldija. V Franciji, kjer Nielsen prodajo Aldija in Lidla ne vračunava, delež TBZ ostaja pri solidnih 31 % (vrednostni delež 25 %).
 
Med državami EU sta na tem področju najmočnejši Švica in Španija, kjer prebivalci kupujejo skoraj več TBZ, kot izdelkov uveljavljenih proizvajalcev, medtem ko je tudi na Portugalskem delež dokaj visok pri 43 %. V Avstriji trgovci beležijo 40-odstotno udeležbo TBZ, nad 30 % pa so se uvrstile še Poljska, Madžarska, Češka in Slovaška.
 
Prvič se je nad 30-odstotno udeležbo TBZ v skupni prodaji uvrstila tudi Grčija (31 %).