Z letne konference podjetja Spar Slovenija d.o.o.

Slovenija

28.03.2018

Leta 2017 je slovenska trgovinska dejavnost na drobno beležila pozitivne trende. na današnji letni konferenci Spara Slovenije so zapisali, da je bil po podatkih SURS-a prihodek od prodaje v trgovini na drobno za 3,7 odstotka višji kot leto prej. Še vedno se je prihodek najbolj povečal v trgovini z neživili in motornimi gorivi. Po dolgih letih zaznavajo v RS pozitivne indekse tudi v trgovini z živili, pijačami in tobačnimi izdelki, ti so za 2,0 odstotka višji kot 2016.
 
Širitev prodajne mreže
 
V podjetju Spar Slovenija so tudi v letu 2017 poslovali stabilno in skladno z zastavljenimi poslovnimi cilji: ustvarili so 776 mio. evrov bruto prometa ter poslovno leto 2017 končali pozitivno in uspešno. 

V letu 2017 so odprli že 100. trgovino v verigi trgovin Spar in Interspar, to je Spar v Štepanjskem naselju v Ljubljani. Nov supermarket je zgrajen in opremljen po najnovejših smernicah, ki upoštevajo zadnje trende opremljanja tovrstnih trgovin ter številne okoljske zahteve. Dodatno širitev prodajne mreže so dosegli z odpiranjem franšiznih trgovin Spar partner. Leta 2017 so tako začeli sodelovati s petimi novimi partnerji v različnih slovenskih krajih: v Ljubljani (Šebenik), na Igu, v Kobilju, Mačkovcih in Sv. Juriju v Rogašovcih.Za prenove so leta 2017 poskrbeli v štirih trgovinah Spar in Restavraciji Interspar.
 
Trgovine z novo podobo so v Metliki, Ribnici, na Ravnah na Koroškem in v Lendavi. Spar Metlika so junija povečali in prenovili. Za kar 350 m2 so povečali in modernizirali trgovino Spar Ribnica ter njeno novo zunanjost z lesenim nadstreškom dopolnili z značilnim ribniškim sitom. Na Ravnah na Koroškem so posodobili notranjost trgovine, v SPAR Lendava pa so poleg prenove notranjosti dodatno izolirali fasado in streho, da je trgovina zdaj tudi energetsko varčna. Prenovili so tudi Restavracijo Interspar v Kopru. Poleg sodobnega videza in nove opreme je dobila še zimski vrt. Leto 2017 so zaključili s skupno stotimi trgovinami Spar in Interspar – med njimi je 87 trgovin Spar in 13 megamarketov Interspar – ter devetimi restavracijami Interspar. Poleg tega je bilo v njihovi verigi ob koncu leta tudi 15 franšiznih trgovin Spar  partner.

Iz distribucijskega centra...

Izhodni promet distribucijskega centra so v primerjavi z letom 2016 povečali za 3,6 odstotka. Jeseni 2017 je logistika obnovila dva pomembna certifikata: IFS Logistik in ISO 9001:2008, ki potrjujeta, da vsakodnevno izpolnjujejo najvišje zahteve glede varnosti živil ter obvladujejo kakovostne procese v okviru celotne oskrbovalne verige. 

Spar Slovenija ostaja edini trgovec z lastno pekarno

Izdelki Pekarne SPAR so v letu 2017 predstavljali 51 odstotkov ponudbe tovrstnih izdelkov na njihovih prodajnih policah. Pekarna SPAR je konec leta 2017 skupno zaposlovala 128 ljudi.Za kruh, pekovsko pecivo in slaščice so tudi v letu 2017 prejeli zlata priznanja za kakovost: Gospodarska zbornica Slovenije je odlične ocene podelila devetim izdelkom Pekarne Spar, za Ječmenov hlebček z manj soli pa so prejeli priznanje Inovativno živilo 2017.

Spar plus kartica

Program zvestobe Spar plus kartice je bil tudi leta 2017 ena od prioritetnih trženjskih aktivnosti podjetja. Usmerjeni so k stalnemu iskanju ugodnosti in raznolike ponudbe, s katero ohranjajo ter dvigujejo zadovoljstvo uporabnikov Spar plus kartice, ki jih je bilo konec leta 2017 že več kot 960.000. Po podatkih neodvisnih tržnih raziskav je SPAR plus kartica najbolj priljubljena in najpogosteje uporabljena kartica zvestobe v Sloveniji. To lahko podkrepijo z dejstvom, da je kar 90 odstotkov kartic aktivnih in da se s karticami realizira približno 80 odstotkov celotnega prometa. Osnovni namen kartice je uporaba različnih ekskluzivnih popustov in ugodnosti v trgovinah in restavracijah. Imetnikom kartice pa je pomembna tudi dodana vrednost, ki jo prinašajo ugodnosti zunaj trgovin. Zato so tudi v letu 2017 z zunanjimi partnerji oblikovali številne raznolike ekskluzivne ponudbe. Trenutno sodelujejo z več kot 40 različnimi partnerji, ki jih izbirajo glede na sezono in primernost ponudb v določenem obdobju.

Razvoj lastnih in ekskluzivnih znamk

Pod lastnimi znamkami SPAR danes ponujajo že več kot 4.000 izdelkov, med katerimi se najde vse za vsakodnevne potrebe. Pomemben del Sparove ponudbe predstavljajo izdelki slovenske proizvodnje, ki so označeni z oznako "Slovenija, moja dežela". V Sparu Slovenija redno preverjajo njihovo kakovost, in sicer v sodelovanju s priznanimi ter uglednimi inštitucijami (Biotehniška fakulteta, Bureau Veritas, Nacionalni laboratorij za zdravje, okolje in hrano, Inštitut za nutricionistiko idr.). Izdelki kakovostne znamke SPAR so cenejši od primerljivih izdelkov drugih priznanih blagovnih znamk.V podjetju Spar Slovenija se vseskozi prilagajajo trendom. V začetku leta 2017 so začeli tržiti novo linijo izdelkov Veganz. Kot pove že ime, je namenjena veganskim potrošnikom, ki so novost pozitivno sprejeli. Ocenjujejo, da po teh izdelkih občasno poseže prek 85.000 kupcev. Dobre prodajne rezultate so dosegli tudi z izdelki lastnih znamk Despar, Spar free from, Spar Veggie in Spar Premium.Med kupci je vse več zanimanja za bio izdelke. V njihovih trgovinah danes najdete že več kot 1.000 različnih bio izdelkov. Povečali so tudi ponudbo linije izdelkov Spar Natur*Pur. Potrošnikom je zdaj na voljo več kot 300 izdelkov in pridelkov v vseh prehranskih segmentih, od tega prek 80 vrst ekološko pridelanega sadja ter zelenjave. 

Na podlagi zaveze razvoju lokalnega okolja ter trajnostnega delovanja so v lanskem letu zasnovali projekt ohranjanja avtohtonih slovenskih in udomačenih sort pod prepoznavnim imenom Spar kot nekoč. Te sorte, ki so prilagojene slovenskim pridelovalnim razmeram, so naravna in kulturna dediščina, hkrati pa tudi temelj prehranske samooskrbe. Pomembne so za ohranjanje biotske raznovrstnosti, imajo značilen in domač okus ter aromo, pa tudi druge kulinarične prednosti, ki so prilagojene slovenskim navadam in pričakovanjem ter manj intenzivni pridelavi (ročno delo, manj gnojenja).

Svojim kupcem so v Sparu ponudili 23 vrst avtohtonih in udomačenih slovenskih sort semen. V nadaljevanju projekta so se povezali s slovenskimi pridelovalci sveže zelenjave, ki so posebej za njih posejali avtohtona semena SPAR Kot nekoč in pridelali okoli 350 ton zelenjave. Podjetje Spar Slovenija je odkupilo vso pridelano zelenjavo. Kupci so tako lahko našli zelenjavo SPAR Kot nekoč na njihovih policah celotno sezono. 

V projektu so sodelovali s Semenarno Ljubljana, Upravo za varno hrano, veterinarstvo in varstvo rastlin, Kmetijsko gozdarsko zbornico Slovenije, Kmetijskim inštitutom Slovenije ter s slovenskimi pridelovalci zelenjave. 

Spar ponovno najljubša trgovina

Po mnenju kupcev je Spar Slovenija še vedno med najbolj uglednimi in zaupanja vrednimi podjetji v Sloveniji. 
Tudi leta 2017 so jih kupci tako v neodvisni raziskavi TGI kot tudi v vseslovenski raziskavi o nakupnih navadah, ki ju je izvedel Inštitut za raziskovanje trga in medijev Mediana, postavili na prvo mesto v svežini, kakovosti ter širini izbora. Kupci jim med vsemi trgovci najbolj zaupajo in so SPAR izbrali za najljubšo trgovino. 

Poleg tega kupci v neodvisni raziskavi Shoppertrends 2017, ki jo izvaja The Nielsen Company, ocenjujejo, da dobijo v njihovih trgovinah najboljše razmerje med kakovostjo in ceno, kar velja za enega najpomembnejših dejavnikov nakupa. 

Močni tudi na digitalnem področju

Najmočnejši družbeni medij podjetja je Facebook, kjer beležijo že več kot 240.000 sledilcev, s čimer so v samem vrhu med konkurenčnimi podjetji v Sloveniji. Leta 2017 so se bolj kot na pridobivanje novih sledilcev usmerili na kakovostno interaktivno vsebino, s katero angažirajo svoje sledilce in jih spodbujajo, da z všečkanjem, komentiranjem, predvsem pa deljenjem vsebin soustvarjajo njihov družbeni medij ter tako prispevajo k pozitivni podobi podjetja.S kakovostnimi vsebinami so stalno prisotni tudi na Instagramu (6.838 sledilcev), njihovi podporni družbeni mediji pa so Twitter, You Tube in po novem tudi LinkedIn.

Nova mobilna aplikacija Spar plus

Svoje prodajne ugodnosti so leta 2017 še bolj približali kupcem, saj so predstavili novo verzijo mobilne aplikacije SPAR plus, v kateri imajo zdaj na dlani in vedno s seboj vse svoje kupone, ugodnosti ter kartico zvestobe SPAR plus. Prav tako lahko brskajo po interaktivnem elektronskem letaku, promocije dodajajo na nakupovalne listke, si naredijo opomnike, spremljajo vedno ažurirane delovne čase trgovin in podobno. Danes uporablja mobilno aplikacijo SPAR plus že prek 160.000 ljudi. 
 
Družbeno odgovorni lokalno in širše

Spar Slovenija je s trgovinami po vsej Sloveniji pomemben člen lokalnega okolja. Vsak dan se trudijo ustvarjati prijazno nakupovalno izkušnjo in zagotavljati pestro ter kakovostno izbiro. Skrbijo, da ima njihovo delovanje čim manjši vpliv na naravno okolje. Pomagajo ohranjati kulturno in naravno dediščino. Delijo dobro ter prispevajo k lepšemu jutri tistih, ki so prikrajšani in ne morejo skrbeti sami zase. 
Njihovo delovanje na področju družbene odgovornosti je razdeljeno na štiri glavne stebre: Zaveza zdravju (skrb za javno zdravje in spodbujanje zdravega življenjskega sloga), Razmišljaj ekologično (skrb za okolje in naravo), Dobro med nami (podpora lokalnim okoljem, dobrodelnost ter sponzoriranje kulture in športa), Skrb za zaposlene (spodbudno delovno okolje z možnostjo razvoja in napredovanja).

Zaveza zdravju

Leta 2017 so začeli s projektom Naša zaveza: Manj manj sladkorja. Manj soli. V Sloveniji povprečno zaužijemo preveč sladkorja in soli, pojemo premalo sadja ter zelenjave, podvrženi smo stresu, pijemo premalo vode in se premalo gibamo. S projektom želijo svojim kupcem ponuditi izbiro živil s spremenjeno vsebnostjo sladkorja in soli. Cilj tega dolgoročnega projekta je zmanjšati vsebnost sladkorja in soli v izdelkih lastne znamke SPAR. Namesto kristalnega belega sladkorja spodbujajo uporabo primernejših sladil, ki jih kupci že najdejo na njihovih prodajnih policah. Poudarjajo pomen uživanja živil, bogatih s prehranskimi vlakninami, predvsem pa pitje zadostne količine vode in fizično dejavnost. Do danes so s spremembami receptur v izdelkih znamke Spar porabili že 15 ton manj sladkorja. Projekt je dolgoročne narave, zato načrtujejo vrsto novih izboljšav in promocijskih aktivnosti tudi v letu 2018 .

Spar Slovenija daje velik pomen trajnostnemu razvoju in v okviru tega skrbnemu ravnanju z energijo. Sredi novembra so pridobili certifikat za sistem vodenja, ki izpolnjuje zahteve standarda ISO 50001. Slednji predstavlja celovit sistem upravljanja z energijo, s katerim podjetje prehaja na učinkovitejše obvladovanje porabe energije in emisij toplogrednih plinov.
V akciji Razmišljaj ekologično so predstavili trajnostno reciklirano nakupovalno vrečko. Del sredstev, zbranih v okviru te ekološke akcije, je namenjen čiščenju slovenskih rek. Jeseni so skupaj s potapljači očistili reki Muro in Ščavnico, s čiščenjem rek pa bodo nadaljevali tudi v prihodnje.

Dobro med nami
Že drugo leto zapored so v okviru družbeno odgovornega projekta Štartaj, Slovenija! mladim perspektivnim podjetnikom ponudili edinstveno prodajno priložnost – mesto na svojih prodajnih policah. Inovativni izdelki so dobili prostor na posebnih policah v vseh 13 megamarketih Interspar, kupci pa ponovno priložnost, da jih spoznajo in podprejo z nakupom. Najuspešnejši izdelek si je prislužil naziv Hit produkt 2017. Izvirnost projekta so prepoznale številne strokovne marketinške žirije, ki so jim v letu 2017 podelile mnoga priznanja in nagrade. S projektom Štartaj, Slovenija! želijo tudi v prihodnje kupcem ponuditi zanimive nove izdelke ter hkrati podpreti svežo podjetniško energijo, ki postaja vse pomembnejše gonilo razvoja in rasti slovenskega gospodarstva. Trudijo se biti čim bolj vpeti v lokalno okolje in prispevati za dobre namene v svoji bližini. Za dobrodelnost, kulturo in šport. Že štirinajst let podpirajo kulturno prireditev Ljubljana Festival, prav tako so bili v vlogi sponzorja dejavni pri Festivalu Lent in tradicionalnem Kurentovanju na Ptuju. 
Že 18 let uspešno sodelujejo s Košarkarsko zvezo Slovenije in so ponosni sponzor slovenske košarkarske reprezentance. Podpirajo tako moško kot žensko člansko reprezentanco ter vse reprezentance mlajših kategorij (ženske U20, U18 in U16 ter moške U20, U18 in U16), podpirajo pa tudi projekt Allstar – dan slovenske moške košarke – in nacionalni klubski Pokal Spar. Leto 2017 se je v zgodovino slovenske košarke vpisalo z zlatimi črkami, saj so člani prvič postali evropski prvaki. 
 
Tudi leta 2017 so sodelovali v različnih dobrodelnih projektih, prispevali so številnim ustanovam in družbenim skupinam ter tako mnogim posameznikom omogočili izboljšanje kakovosti življenja. Že šesto leto so sodelovali z Zavodom Anina zvezdica v akciji Podaj svojo dlan in v svojih trgovinah omogočili zbiranje živil ter ob tem tudi sami donirali v dober namen. Poleg tega so za veliko noč že petič obdarili materinske domove in v okviru projekta Scotty&Molly prav tako že peto leto pomagali živalim. V sklopu spletne nagradne akcije Srečo je lepo deliti so s skupnimi močmi zbrali igrače in za Miklavža osrečili otroke iz centra CIRIUS Vipava. 
Od leta 2014 sodelujejo v akciji predaje živil Donirana hrana, ki jo izvaja dobrodelna organizacija Zveza Lions klubov, Distrikt 129, Slovenija. Izdelke, ki so konec dneva ostali neprodani in so varni za uživanje, pripravijo za predajo dobrodelni organizaciji. Pretežno gre za sveže pripravljeno hrano v trgovini, mlečne ter pekovske izdelke. Te izdelke dobrodelna organizacija Zveza Lions konec dneva prevzame v trgovinah Spar in Interspar. Oddajanje živil izvajajo sedaj že v več kot 30 trgovinah.

Skrb za zaposlene

Leto 2017 so v podjetju Spar Slovenija zaključili s 4.601 zaposlenim. Število zaposlenih se je povečalo predvsem zaradi odpiranja novih trgovin.Zadovoljstvo zaposlenih je v trgovinski dejavnosti še posebej pomembno, saj se odraža pri stiku s kupci v trgovinah. Leta 2017 so sprejeli nekaj ukrepov, ki bodo pripomogli k še večjemu zadovoljstvu zaposlenih, in posledično prejeli certifikat Družini prijazno podjetje. Prenovili so tudi grafično podobo kadrovskih dejavnosti podjetja in se z novimi načini nagovarjanja kandidatov za zaposlitev še bolj približali ljudem. Izvajanje izobraževalnih programov je stalnica, ki obsega različne delavnice in e-tečaje. Tako zaposlenim stalno nudijo strokovno podporo in znanje. Zavedajo se, da sta izobraževanje in razvoj zaposlenih dolgoročna naložba v intelektualni kapital podjetja.


NAČRTI ZA LETO 2018

Zadržati želijo prvo mesto med slovenskimi trgovci in tudi v letu 2018 ostati najljubša trgovina po izboru kupcev. Prvo mesto želijo utrditi predvsem na področju sveže ponudbe, kakovosti in pri širini izbora. 

Načrti za leto 2018 vključujejo tudi nadaljnje širjenje ponudbe, ki jo narekujejo novi prehranski trendi – novosti bodo uvajali predvsem v segmentu ekološko pridelanih živil, veganske prehrane in izdelkov za posebne prehranske potrebe.

Prav tako bodo v letu 2018 večali delež slovenskih izdelkov na svojih prodajnih policah. Usmerjeni bodo k sodelovanju z lokalnimi pridelovalci in domačimi proizvajalci, spodbujali bodo tudi uresničevanje idej mladih slovenskih podjetnikov z možnostjo prodaje izdelkov v svojih trgovinah. Ob tem pa bodo vse leto skrbeli za inovativne pristope komuniciranja in marketinškega nastopa.
Načrtujejo nove investicije v širitev prodajne mreže, ki bo leta 2018 med drugim vključevala tudi odprtje novih trgovin. Prav tako bodo še širili mrežo franšiznih trgovin SPAR partner, s katerimi so vse bolj prisotni tudi v manjših slovenskih krajih.

Spletna trgovina in njena spletna stran sta zaorala ledino  

V januarju 2018 so predstavili lastno spletno trgovino Spar Online (www.spar.si/online), ki kupcem omogoča preprost nakup izdelkov, prevzem na točki Drive-In oziroma dostavo nakupljenih izdelkov na dom na območju Ljubljane z okolico. Pri odločitvi za razvoj spletne trgovine so izhajali iz trendov in sodobnega življenjskega sloga kupcev, ki želijo vse bolj dragocen čas kar najbolje izkoristiti. 
Moderna spletna trgovina danes ponuja že skoraj 18.000 izdelkov za vsakdanjo rabo. Ponudba v spletni trgovini SPAR Online se dnevno osvežuje. Brezhibno dostavo nakupljenih izdelkov na dom omogočata sledljivost izdanih paketov in distribucija v treh temperaturnih režimih – zamrznjeno, hlajeno in sobna temperatura.

Spar Slovenija vse nakupe, opravljene v spletni trgovini, dostavlja v vrečkah iz stoodstotnega bio krompirjevega škroba ali v papirnatih vrečkah, ki so okolju neškodljive. Vrečke so primerne za ponovno uporabo, kupec pa jih lahko tudi vrne dostavljavcu za nadaljnjo uporabo.  

Z odprtjem spletne trgovine Spar Online niso bili prvi, si pa prizadevajo biti najboljši. S prvimi odzivi kupcev po dveh mesecih delovanja spletne trgovine so več kot zadovoljni. Za storitev, prijazno osebje in široko ponudbo od svojih kupcev dnevno prejemajo zelo pozitivne ocene. To jim dokazuje, da so na pravi poti izpolnitve cilja, ki je zagotoviti vsem svojim uporabnikom sodobno in prijetno nakupno izkušnjo.