Priložnost za trgovce na spletnih primerjalnikih

Slovenija

30.03.2016

Pred kratkim so med 1260 uporabniki vodilnega slovenskega portala za primerjalno nakupovanje Ceneje.si opravili raziskavo o uporabi primerjalnih platform v nakupnem procesu, ki je pokazala zanimive ugotovitve o relevantnosti tega kanala tako za uporabnike kot trgovce. 
 
Dejstvo je, da primerjalne platforme postajajo vse bolj relevanten in kakovosten vir informacij v nakupnem odločanju. Več kot polovica anketirancev je odgovorila, da spletni primerjalniki, ki jih uporabljajo, popolnoma zadovoljujejo njihova pričakovanja in tam najdejo vse informacije za pametne nakupe.
 
Kot je pokazala raziskava Spletni trgovec leta 2015, ki je zajela več kot 30.000 slovenskih spletnih kupcev, se v nekaterih kategorijah izdelkov uporaba spletnih iskalnikov, kot je Google, drastično zmanjšuje, uporaba spletnih primerjalnikov pa hitro narašča.
 
Med drugim so preverjali, v kateri fazi nakupa slovenski potrošniki obiščejo portal za primerjalno nakupovanje. Največ, dobrih 35 %, jih ta kanal uporablja kot vir informacij v fazi raziskovanja pred nakupom, ko imajo potrebo po določenem artiklu in šele raziskujejo ponudbo, ki je na voljo.
 
Dobra tretjina vprašanih uporablja primerjalnike v fazi iskanja, ko iščejo ustrezen model izdelka, skoraj četrtina pa jih izbira, pri katerem trgovcu opraviti nakup.
 
Uporabnike Ceneje.si so vprašali tudi, s kakšnim namenom v nakupnem procesu obiščejo portale za primerjavo ponudb. Skoraj petina želi primerjati cene, le 2 odstotni točki manj jih preverja cene želenih izdelkov. Skoraj 13 % jih išče trgovino za nakup določenega izdelka, dobra desetina najboljšo ceno. Okrog 7 odstotkov jih te kanale uporablja kot vir opisov in tehničnih lastnosti izdelkov, enako število jih spremlja obsežno ponudbo artiklov iz različnih blagovnih skupin na enem mestu.
 
Glede na starostne skupine in spol se niso pokazale večje razlike. Povsod je prevladujoč način uporabe primerjava cen, vendar se je potrebno zavedati, da se današnji potrošniki, ki so pametni in informirani, ne odločajo zgolj na podlagi konkurenčne cene, temveč na nakup pomembno vplivajo tudi odnos do blagovne znamke ter trgovca, percepcija razmerja med ceno in kvaliteto produkta ter plačilni in dostavni pogoji. 
 
Čim več izdelkov in trgovcev na enem mestu

Primerjalniki očitno vse bolj postajajo kanal, na katerem kupci iščejo podatke o izdelkih. Skoraj petina vprašanih si namreč na primerjalnih platformah želi še več dobrih opisov, tehničnih lastnosti in drugih podatkov o artiklih. Uporabniki cenijo tudi, da takšni portali združujejo bogat nabor izdelkov in ponudnikov na enem mestu – 15 odstotkov vprašanih hoče primerjati še več izdelkov, 13 % pa jih želi v primerjavi videti še nekatere druge ponudnike. Iz tega vidika je za trgovce tako v spletnih kot fizičnih kanalih ključno, da izkoristijo primerjalne platforme za predstavitev svojih ponudb potencialnim strankam, ki so že globoko v nakupnem procesu.

Primerjava glede na spol in starost pokaže nekatere razlike. Ženskam je pomemben predvsem širok nabor izdelkov, saj jih skoraj 16 % pravi, da si želijo več izdelkov v ponudbi, pri moških uporabnikih pa je bolj izrazita želja po kvalitetnih podatkih, skoraj petina bi jih namreč rada videla več informacij o artiklih. V starostni skupini 31 do 40 let, ko se kupci nahajajo v glavni potrošniški življenjski fazi, je zelo izrazita zahteva po kakovostnih filtrih – kar 18 % vprašanih v tej starosti si želi še več uporabnih filtrov po lastnostih, ki omogočajo hitro in enostavno izbiro izdelkov. 

Primerjalne platforme potrošnikom na enem mestu omogočajo primerjavo in spremljanje ponudb različnih trgovcev ter druge vsebine za preudarno nakupovanje, za trgovce na spletu in v fizičnih kanalih pa predstavljajo urejen kanal, kjer lahko konkurirajo na transparenten način. Cilj omenjene raziskave je stalno izboljševati uporabniško izkušnjo na portalih za primerjalno nakupovanje ter trgovcem posredovati vedno več potencialnih kupcev.